آریا طاری

همین چند ماه پیش بود که باشگاه چلسی پس از نتایج ضعیف فرانک لمپارد، تصمیم به برکناری این مربی گرفت. این تصمیم با واکنش منفی هوادارانی روبه‌رو شد که لمپارد برای‌شان همیشه یک اسطوره بزرگ بوده است. با این وجود حالا دیگر هیچ‌کس از این اتفاق ناراضی نیست. چراکه توماس توخل توانسته یک انقلاب تاریخی در چلسی به وجود بیاورد و این تیم را پس از سال‌ها به فینال لیگ قهرمانان اروپا برساند. همان تیمی که در شروع فصل حتی در شکست دادن شفیلد و فولام مشکل داشت، حالا آتلتی و رئال را از سر راه فینال اروپایی‌اش برداشته است.

سه برای چلسی، دو برای توخل!

شکست دادن رئال مادرید، سومین حضور باشگاه چلسی در فینال لیگ قهرمانان را رقم زده است. جالب اینکه در هر دو تجربه قبلی هم، این اتفاق پس از «اخراج» سرمربی در میانه‌های فصل رخ داد! اولین بار، «آورام گرانت» به عنوان سرمربی موقت باشگاه چلسی، این تیم را به شکل ناباورانه‌ای راهی فینال اروپا کرد. آبی‌ها اما در مسابقه نهایی روبه‌روی یونایتد شکست خوردند و فرصت قهرمانی را از دست دادند. چند سال قبل، نوبت دی متئو بود که باز هم در قامت مربی موقت، چلسی را به دیدار نهایی لیگ قهرمانان برساند. این بار شکستی در کار نبود و آبی‌ها در آلیانز آره‌نا، قهرمانی را برای اولین بار از آن خودشان کردند. حالا دوباره چلسی در فصل تغییر مربی، این موفقیت بزرگ را به دست آورده است. توماس توخل حالا برای دومین سال پیاپی، به این مرحله رسیده تا ثابت کند که «متخصص» نتیجه گرفتن در لیگ قهرمانان است. جالب اینکه پی‌اس‌جی بدون این مربی، نتوانست فینال را تکرار کند اما او بدون این باشگاه، دست به این کار بزرگ و هیجان‌انگیز زد. توخل انگیزه‌های زیادی دارد که این بار دیگر در دیدار نهایی برنده باشد و از طلسم مسابقه فینال عبور کند. فاصله او با تبدیل شدن به بهترین مربی سال فوتبال اروپا، فقط به اندازه بردن مسابقه نهایی روبه‌روی سیتی خواهد بود.

رئال، زلزله به پا می‌شود

رئال مادرید با انبوهی از مشکلات خودش را به تقابل با چلسی رساند. آنها در بسیاری از پست‌ها، نفرات مطمئنی را در اختیار نداشتند و همین موضوع در نهایت برای‌شان دردسرساز شد. البته که عملکرد زیدان تا همین نقطه نیز فوق‌العاده به نظر می‌رسید اما حالا دیگر همه متوجه شدند که حتی تیم بزرگی مثل رئال مادرید هم بدون داشتن چند سوپراستار، شانسی برای قهرمانی در اروپا ندارد. حتی بازگشت سرخیو راموس هم چیزی را تغییر نداد. سفیدها از کیفیت کافی برای کنار زدن چلسی برخوردار نبودند. احتمالا این اتفاق، باشگاه اسپانیایی را به رقم زدن یک فصل نقل و انتقالات آتشین ترغیب خواهد کرد.

هنوز راحت می‌خوابم!

پس از پایان مسابقه چلسی و رئال مادرید، میسون مانت و تونی کروس، یک درگیری لفظی سبک را در رسانه‌ها پشت سر گذاشتند. ستاره جوان چلسی، «آرامش» همیشگی کروس را زیر سوال برد و تاکید کرد که چلسی، خواب را از چشمان تونی گرفته است. ستاره آلمانی رئال هم بلافاصله پاسخ داد و با اشاره به اینکه حتی با وجود شکست همچنان راحت می‌خوابد، به مانت برای رسیدن به «اولین» فینال اروپایی تبریک گفت تا در حقیقت، کنایه بزرگی به این بازیکن زده باشد!

کیلیان، ستاره یخ‌زده

شوکه‌کننده‌ترین اتفاق مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان، بدون شک غیبت کیلیان ام‌باپه بود. بازیکنی که حضورش می‌توانست چیزهای زیادی را برای پاریسی‌ها تغییر بدهد. خارج شدن او از فهرست 11 نفره تیم به دلیل مصدومیت، عملا تیم فرانسوی را در یک قدمی حذف قرار داد و کار را برای سیتی ساده‌تر کرد. کیلیان توانسته قهرمان دنیا شود اما هنوز هم حسرت نبردن لیگ قهرمانان برایش جدی و پررنگ به نظر می‌رسد.

آخرین شانس برای یک مربی

از دست دادن نیمه نهایی اروپا برای تیمی که فصل گذشته «فینالیست» این رقابت بوده، یک قدم رو به عقب محسوب می‌شود و پوچتینو، مسئول این حرکت رو به عقب است. پاریسی‌ها توخل را برکنار کردند تا علاوه بر قهرمانی در لیگ داخلی، بتوانند در اروپا نیز به قهرمانی برسند. با این وجود پی‌اس‌جی حالا صدر جدول لیگ فرانسه را به لیل سپرده و از لیگ قهرمانان هم کنار رفته است. تنها سه مسابقه به پایان این فصل لوشامپیونه باقی مانده و سرنوشت پی‌اس‌جی دیگر در دست خودش نیست. اگر پوچ نتواند این تیم را به قهرمانی اروپا برساند، باید برای برکناری آماده باشد.

حکم اعدام برای ادن!

رسانه‌های مادریدی بلافاصله پس از شکست تیم‌شان، تصویری از ادن هازارد در حال لبخند زدن به ستاره‌های هم‌تیمی‌اش در دوران حضور در چلسی منتشر کردند. به نظر می‌رسد همین تصاویر برای پایان دوران ستاره بلژیکی در مادرید کافی باشند. این دیگر آخرین شانس او برای درخشیدن بود که باز هم از دست رفت. هواداران باشگاه اگر نمایش ضعیف دیگری را از او تحمل کنند، هرگز نمی‌توانند لبخندهای او پس از این باخت دردناک را به فراموشی بسپارند!