آریا    طاری

خیلی‌ها تصور می‌کردند روند خوب بارسا در شروع این فصل، در زمین سویا قطع می‌شود. سانچز پیزخوان هیچ‌وقت ورزشگاه راحتی برای کاتالان‌ها نبوده است. با این حال شاگردان ژاوی از همان دقایق ابتدایی بازی، یک نمایش عالی روبه‌روی سویا داشتند و هم این تیم و هم رکوردهای زیادی را با هم خرد کردند.

ستاره درخشان بارسا همانند دیدارهای دیگر این فصل، رابرت لواندوفسکی بود. بازیکنی که یک بار دروازه سویا را باز کرد اما شاید کم‌ترین حقش در این بازی هت‌تریک بود. لوا با یک چیپ دیدنی، رافینیا را در موقعیت زدن گل اول بازی قرار داد. او گل دوم مسابقه را به شکلی تماشایی زد. گلی که انعطاف بدنی خارق‌العاده او را نشان می‌داد. شاید اگر دمبله کم‌تر خودخواهی به خرج می‌داد، لوا گل سوم را نیز به ثمر رسانده بود.  این ستاره لهستانی حالا «سومین» بازیکن تاریخ به شمار می‌رود که در قرن بیست و یکم، توانسته در چهار بازی ابتدایی در لالیگا پنج گل به ثمر برساند. قبل از او فقط رادامل فالکائو و کریس رونالدو قادر به انجام چنین کار بزرگی بودند. لوا با ادامه این روند می‌تواند یکی از بهترین فصول اول در تاریخ لالیگا را برای خودش خلق کند. نکته جالب دیگر این بازی، درخشش ژول کونده روبه‌روی تیم سابقش بود. مدافع جدید بارسا که این بار در سمت راست خط دفاعی به میدان می‌رفت، یک پاس گل به لوا داد و در نیمه دوم هم یک پاس گل دیگر برای اریک گارسیا فراهم کرد. در قرن بیست و یکم، او اولین بازیکن بارسا به شمار می‌رود که در اولین دیدار خارج از خانه‌اش با لباس این تیم دو پاس گل می‌دهد. کونده هرگز در لباس سویا نتوانسته بود در یک بازی، دو بار به هم‌تیمی‌ها پاس گل بدهد.

ستاره دیگر بارسا در این بازی، گاوی بود. بعد از جدال معروف نیمار با اتلتیکومادرید، هیچ بازیکنی از بارسا این‌چنین در یک بازی لالیگایی برای تیمش خطا نگرفته بود. شرایط برای سویا در این فصل بسیار نگران‌کننده است. این تیم در چهار بازی ابتدایی‌اش در لیگ فقط یک امتیاز گرفته و اصلا شبیه تیمی نیست که در مقاطعی از فصل گذشته، مدعی جدی قهرمانی بود. به نظر می‌رسد دوره لوپتگی در این تیم تمام شده و اصلا امیدی به ادامه این روند در باشگاه وجود ندارد. البته از دست دادن دو مدافع میانی ثابت تیم، لطمه بزرگی به سویا زده است. این تیم در دفاع به شدت ضعیف شده و اصلا توانایی رقابت

با حریفانش را ندارد.

برخلاف آنها، آسمان بارسا کاملا آفتابی به نظر می‌رسد. تیمی که از چهار بازی اولش در لالیگا 10 امتیاز گرفته و در بهترین فرم ممکن قرار دارد. شاید آنها فعلا در جدول پایین‌تر از رئال مادرید باشند اما هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند که در این مقطع ضعیف‌تر از تیم کارلتو هستند. بارسا با این کیفیت، می‌تواند در گروه مرگ لیگ قهرمانان اروپا نیز نتایج جالبی به دست بیاورد و همه چشم‌ها را خیره کند. آنها با لوا، قادر به شکستن هر سدی هستند.