نام سرمربی فصل گذشته رئال مادرید، مدام در اطراف منچستریونایتد و بایرن‌مونیخ به گوش می‌رسد اما اوضاع برای جانشین این مربی در رئال، به هیچ وجه ایده‌آل نیست. تیم لوپتگی در لالیگا و لیگ قهرمانان آسیا ضعیف‌تر از حد انتظار ظاهر شد و با شکست خوردن مقابل تیم‌هایی مثل زسکامسکو و آلاوس، طرفدارانش را به شدت عصبانی کرد. شاید اگر اختلاف این تیم با صدر جدول لیگ فوتبال اسپانیا زیاد شده بود، فلورنتینو پرز همین حالا حکم اخراج سرمربی تیمش را امضا می‌کرد اما صبر رئیس باشگاه، هنوز تمام نشده و لوپتگی تا ال‌کلاسیکو برای حفظ شغلش زمان دارد. فلورنتینو پرز بارها ثابت کرده که نیمکت رئال، جای مربی‌های بازنده نیست. او مقابل مربیانی که فصل را بد شروع کرده‌اند، صبر چندانی به خرج نداده و به سرعت آنها را به طرف درهای خروجی باشگاه هدایت کرده است. آخرین اخراج زودهنگام او نه‌تنها مادریدی‌ها را با بحران روبه‌رو نکرد، بلکه حتی یکی از بهترین دوره‌های تاریخ باشگاه را با رقم خوردن سه قهرمانی پیاپی در اروپا ساخت. یولیان لوپتگی پیشنهاد رئال را پذیرفت تا تبدیل به زیدان جدید دنیای فوتبال شود اما در شرایط فعلی، او بیشتر از زیزو، به رافا بنیتس شباهت دارد!

دوران حضور کارلوس کی‌روش روی نیمکت رئال فلورنتینو، تنها ۱۱ ماه طول کشید. تیم کارلوس با وجود یک شروع خوب، رفته رفته طلسم شد و نتایج ناامیدکننده‌ای گرفت. نتایجی که در ماه مه ۲۰۰۴، اخراج سرمربی مادریدی‌ها را در پی داشت. پرز بعد از کی‌روش، به سراغ خوسه آنتونیو کاماچو رفت اما این مربی نیز بعد از تجربه دو شکست در تنها ۶ مسابقه، شغلش را از دست داد. کاماچو تنها در طول چهار ماه نفر اول نیمکت رئال مادرید بود.

ماریانو گارسیا رامون نیز درست چهار ماه در رئال مادرید کار کرد و سپس جایش را به وندرلی لوگزامبورگو داد. این مربی خوش‌پوش به مدت یک سال روی نیمکت رئال نشست اما سرانجام کنار رفت تا رامون لوپس کارو نیز شانسش را روی نیمکت کهکشانی‌ها امتحان کند. وقتی تجربه استفاده از این مربی نیز ظرف چند ماه شکست خورد، پرز متوجه شد که دیگر جایگاهی در باشگاه ندارد. او قبل از اخراج لوپس کارو، از سمت مدیریت رئال استعفا کرد. آقای رئیس در سال ۲۰۰۹ به باشگاه برگشت و اولین قدمش، کنار گذاشتن خوانده راموس و انتخاب مانوئل پیگرینی برای سرمربیگری رئال بود. پیگرینی تنها یک سال برای پیاده کردن اهدافش در برنابئو فرصت داشت اما ژوزه مورینیو سه سال متوالی در این باشگاه دوام آورد و کارلو آنچلوتی نیز با حضور دو ساله، ثبات را در باشگاه حاکم کرد. رافا بنیتز چند هفته بعد از شروع اولین فصل کار در باشگاه، اخراج شد و زیزو بعد از سه فصل، با تصمیم خودش از هدایت تیم کنار رفت. حالا همه نگاه‌ها به لوپتگی دوخته شده است. او چه سرنوشتی را تجربه خواهد کرد؟ سه مسابقه آینده رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا و لالیگا، همه چیز را روشن می‌کند. آینده لوپه در شرایط  فعلی، تنها به همین سه بازی بستگی دارد.