آریا طاری

کهکشانی‌ها تعطیلات زمستانی را با خرید یک فوتبالیست جوان آغاز کرده‌اند. «رودریگو سیوا د گوئس» خرید تازه باشگاه رئال مادرید از سانتوس برزیل است. یک وینگر بااستعداد که می‌تواند در هر دو سمت چپ و راست خط هافبک به میدان برود. رودریگو برای تیم‌های ملی پایه برزیل بازی کرده و در سال 2018، 43 بار در ترکیب سانتوس قرار گرفته است. این بازیکن در 43 مسابقه لیگ برزیل و کوپالیبرتادورس، 9 گل به ثمر رسانده و سه پاس گل داده است. او البته با وجود امضای این قرارداد، تا تابستان در عضویت باشگاه سانتوس باقی می‌ماند و سپس به سفیدها ملحق می‌شود. پیوستن به باشگاهی مثل رئال مادرید، آرزویی است که رودریگو خیلی زود به آن می‌رسد. با این وجود نباید فراموش کرد که خریدهای کم‌سن‌وسال باشگاه در چند سال گذشته، چندان موفقیت‌آمیز نبوده‌اند و خیلی زود از تیم طرد شده‌اند.

وینیسیوس جونیور

رئال مادرید برای خرید این بازیکن برزیلی متولد سال 2000، رقم باورنکردنی 54 میلیون یورو را پرداخت کرد. وینیسیوس جونیور بعد از تنها یک سال بازی برای فلامینگو، به اسپانیا سفر کرد و پیراهن رئال مادرید را پوشید. لوپتگی علاقه زیادی به این بازیکن نداشت اما ورود سولاری فضا را برای مهره جوان برزیلی رئال مادرید فراهم کرد. او در این فصل 10 بازی برای رئال مادرید انجام داده و دو گل به ثمر رسانده است. وینیسیوس استعدادهای خاص خودش را دارد اما هنوز نتوانسته در حد و اندازه‌های یک خرید 54 میلیون یورویی ظاهر شود. شاید خیلی‌ها معتقد باشند که این بازیکن هنوز جوان است و فرصت زیادی دارد اما نباید فراموش کرد اختلاف سنی وینیسیوس با کیلیان‌ ام‌باپه، تنها یک سال و نیم است. در واقع جونیور باید همین حالا به یک ستاره کامل تبدیل شده باشد اما او همچنان نمی‌تواند بار تیم را به دوش بکشد و بیشتر بازی‌ها را از روی نیمکت آغاز می‌کند.

تئو هرناندز

تنها مدتی کوتاه بعد از خرید «تئو»، رئالی‌ها متوجه شده‌اند که «هرناندز» اشتباهی را به تیم‌شان اضافه کرده‌اند. این بازیکن 21 ساله محصول آکادمی اتلتیکومادرید بود و پیوستنش به رئال، سروصدای زیادی به پا کرد. به ویژه اینکه برادرش نیز همچنان در آتلتی توپ می‌زد. تئو برخلاف برادرش لوکاس، پیشرفت چشمگیری نداشته است. برادر او عضو ثابت تیم ملی فرانسه بود و به عنوان یکی از بهترین مدافعان چپ جام جهانی، قهرمانی این جام را تصاحب کرد. لوکاس حالا با پیشنهاد باشگاه بایرن‌مونیخ نیز روبه‌رو شده است. تئو اما بعد از فصل ناموفق در رئال مادرید، به صورت قرضی راهی باشگاه رئال سوسیه‌داد شده است. او مدام با برادرش مقایسه می‌شود و به نظر می‌رسد در این مقایسه شانسی برای برنده‌شدن ندارد. تئو برای پایان دادن به دوران مارسلو خریداری شد اما شاید هرگز موفق نشود به سطح بازیکنی در قواره‌های مارسلو برسد.

مارتین اودگارد

قبل از پیوستن اودگارد به رئال مادرید، نیمی از تیم‌های بزرگ اروپا به دنبال این بازیکن بودند. گفته می‌شد مارتین، مسی بعدی دنیای فوتبال است و چشم‌ها را خیره خواهد کرد. رئال با جذب این پدیده جوان با حقوقی قابل توجه، یک موفقیت بزرگ را جشن گرفت اما فوتبالیست 17 ساله نروژی، هرگز نتوانست کهکشانی‌ها را متقاعد کند که یک روز تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین مهره‌های دنیای فوتبال خواهد شد. او فصل اول حضوردر اسپانیا را در تیم دوم رئال مادرید سپری کرد. سپس به فوتبال هلند ملحق شد تا برای ویتسه و هیرنفین توپ بزند. حالا سه سال از اولین قرارداد این بازیکن با غول‌های اسپانیایی سپری شده و او هنوز نتوانسته خودی نشان بدهد. با این وجود مادریدی‌ها هنوز تصمیم دارند این بازیکن را به تیم‌های دیگر قرض بدهند. آنها همچنان مخالف ایده فروش اودگارد هستند. با این وجود حالا دیگر همه می‌دانند که اودگارد هرگز شباهتی به لئو مسی ندارد و هیچ‌وقت به یکی از سوپراستارهای دنیا تبدیل نخواهد شد.

لوکاس سیلوا

لوکاس قرار بود یک کشف بزرگ برای رئال مادرید باشد و به ژابی آلونسوی بعدی این باشگاه تبدیل شود اما هرگز نتوانست با فشار بازی در باشگاهی مثل رئال کنار بیاید. سیلوا سال 2015 در 21 سالگی با رقم 11 میلیون پوند از کروزیرو به رئال منتقل شد. خرید زمستانی باشگاه چند ماه بعد به صورت قرضی به مارسی رفت اما تیم فرانسوی بعد از تنها سپری کردن یک نیم‌فصل، این هافبک را به برنابئو برگرداند. سیلوا حالا دوباره به کروزیرو در فوتبال برزیل برگشته و بعید به نظر می‌رسد دوباره شانسی برای پوشیدن پیراهن رئال مادرید به دست بیاورد. لوکاس تا امروز، چیزی به جز یک استعداد تلف شده نیست.

سرخیو کانالس

خرید کانالاس 19 ساله در سال 2010 از این جهت برای مادریدی‌ها اهمیت داشت که این بازیکن پیشنهاد بارسلونا را برای پیوستن به سفیدها رد کرده بود. محصول هیجان‌انگیز آکادمی راسینگ سانتاندر، هرگز در رئال درخشش چندانی نداشت و به سرعت به باشگاه والنسیا قرض داده شد. دو مصدومیت شدید در این تیم، بین کانالس و فوتبال فاصله ایجاد کرد و او دیگر هرگز کیفیت سابقش را به دست نیاورد. او که در این سال‌ها مدام بین والنسیا و رئال در حرکت بوده، حالا دوباره به جایی برگشته که فوتبال را از آن آغاز کرده بود. سرخیو حالا برای راسینگ سانتاندر به میدان می‌رود.