یک‌چهارم نهایی یورولیگ این بار برای هواداران فوتبال ایران از همیشه حساس‌تر به نظر می‌رسد. چراکه دو ستاره ایرانی در یک سمت جدول رقابت‌ها قرار دارند و اگر هر دوی‌شان از این مرحله عبور کنند، حضور یک بازیکن ایرانی در فینال یورولیگ قطعی می‌شود. اگر چنین اتفاقی رخ بدهد، برای نخستین بار خواهد بود که یک بازیکن از فوتبال ایران در فینال این تورنمنت به میدان می‌رود. سردار آزمون و علیرضا جهانبخش شب دشواری را سپری خواهند کرد. چراکه فاینورد و لورکوزن اصلا کار ساده‌ای برای رسیدن به نیمه‌نهایی این تورنمنت ندارند.

فاینورد در مسابقه رفت نتیجه بسیار خوبی گرفت و موفق شد رم را در هلند یک بر صفر شکست بدهد. با این حال پائولو دیبالا آماده است تا در دیدار امشب به ترکیب اصلی رمی‌ها برگردد. این بازی تکرار فینال فصل گذشته لیگ کنفرانس اروپا است و مورینیو تلاش می‌کند تا رم را به یک جام اروپایی دیگر برساند.

روی کاغذ کار لورکوزن نسبتا ساده‌تر است اما مسابقه رفت نشان داد که سن ژیلوس تا چه اندازه می‌تواند غافلگیرکننده باشد. این تیم بلژیکی در آلمان، گل اول بازی را به لورکوزن زد و خیلی سخت حاضر شد این برد را با مساوی عوض کند.

به احتمال زیاد جهانبخش از ابتدا در ترکیب امشب فاینورد قرار می‌گیرد و سردار مسابقه را از روی نیمکت شروع خواهد کرد. با این حال بدون تردید سردار در ادامه بازی و با رقم خوردن هر نتیجه‌ای در نیمه دوم توسط آلونسو به زمین فرستاده خواهد شد. او این اواخر تعویض طلایی بایر لورکوزن بوده است.

علیرضا و تیمش امشب در حالی برابر رم قرار می‌گیرند که باشگاه ایتالیایی قبل از دیدار رفت هرگز در این تورنمنت روبه‌روی یک تیم هلندی بازنده نشده بود. رم در مرحله قبلی هم بازی رفت را با یک گل باخت اما در بازی برگشت جبران کرد. آنها قبلا هم با کام‌بک تاریخی روبه‌روی بارسا نشان داده‌اند که همیشه تیمی برای بازگشت‌ها هستند.

با این حال فاینورد هم در این فصل فرم خوبی داشته و مدعی شماره یک قهرمانی لیگ هلند نیز بوده است. این تیم اما در چهار دیدار خارج از خانه اخیرش در اروپا برنده نشده و از این نظر رکورد خوبی نداشته است. هلندی‌ها برای ماندن در این تورنمنت، امشب روی خط دفاعی‌شان حساب ویژه‌ای باز خواهند کرد.

آنها خوب می‌دانند که با گل نخوردن، به حضور در این جام ادامه خواهند داد. لورکوزن اما برای رسیدن به مرحله بعدی، باید در وقت قانونی یا پنالتی‌ها مقابل سن ژیلوس پیروز شود. هیچ نتیجه دیگری این تیم را به مرحله بعدی نخواهد برد. این تیم در سه سفر قبلی به کشور بلژیک، نتوانسته پیروزی را  جشن بگیرد.

لورکوزن بعد از فینال لیگ قهرمانان 2002 دیگر هرگز به یک نیمه‌نهایی اروپایی راه نیافته و حالا قصد دارد این کار بزرگ را تکرار کند. آنها برای رسیدن به مرحله بعدی باید مراقب مهاجم نیجریه‌ای زهردار حریف یعنی ویکتور بونیفس باشند. بازیکنی که در رقابت‌های این فصل لیگ اروپا 6 گل به ثمر رسانده و آمار فوق‌العاده‌ای داشته است.