زمانی برای تغییر

طبیعی به نظر می‌رسد که سرمربی جدید تیم ملی، سلیقه‌اش را نیز به اردوی جدید تیم بیاورد. او در انتخاب نفرات نیز راه خودش را می‌رود و این انتظار وجود دارد که در این دوره، پای فوتبالیست‌های جدیدی نیز به تیم ملی باز شود. شاید بعضی ستاره‌ها در بدنه تیم ملی، نگران این انتخاب هستند اما بدون شک بازیکنانی که در این سال‌ها فرصت چندانی برای بازی در تیم ملی نداشته‌اند، از این انتخاب استقبال خواهند کرد. بازیکنانی که شاید برنده رقم خوردن این تغییر روی نیمکت تیم ملی ایران باشند.

آریا رهنورد

 

پیام نیازمند

امیر، کاشف پیام نبود اما این گلر را از پیکان به سپاهان برد و فرصت تبدیل شدن به یکی از بهترین دروازه‌بان‌های فوتبال ایران را به او داد. شاید با حضور ژنرال، نقش نیازمند در تیم ملی پررنگ‌تر شود. پیام یکی از چهار گلر ایران در جام جهانی بود اما حتی بعد از مصدومیت بیرو در جریان دیدار با انگلیس به زمین نرفت و به نظر می‌رسید سنگربان چهارم تیم ملی است. با حضور ژنرال، جایگاه او قطعا از رده چهارم بهتر خواهد شد.

امید نورافکن

شاید هیچ‌کس به اندازه امید از رقم خوردن تغییر در تیم ملی راضی نباشد. او در اوج شایستگی و با لجبازی کی‌روش، جام جهانی را از دست داد و این تورنمنت را از دور تماشا کرد. امیر سابقه همکاری با امید را در سپاهان داشته و همیشه به بازی او علاقه‌مند بوده اما بدون شک این بازیکن را به تیمش خواهد برد. او باید تصمیم بگیرد که از امید در سمت چپ خط دفاعی استفاده کند یا به سبک مورایس، نورافکن را به میان زمین ببرد.

رضا شکاری

شکاری در این فصل یکی از بهترین‌های گل گهر بوده و زیر نظر قلعه‌نویی نمایش‌های بسیار خوبی داشته است. انتظار می‌رود او نیز یکی از نفرات دعوت شده به اولین فهرست ژنرال برای تیم ملی باشد. چراکه این ستاره نقش بسیار مهمی در تیم این مربی ایفا کرده و در کنار او، خوش درخشیده است. شکاری نتوانسته به اندازه استعداد واقعی‌اش، در فوتبال ایران به جایگاه‌های مثبتی برسد اما حضور قلعه‌نویی روی نیمکت تیم ملی، شرایط را به سود این بازیکن تغییر خواهد داد.

آرمین سهرابیان

آرمین نیز در گل گهر خوش درخشیده و یکی از مدافعان موردعلاقه قلعه‌نویی در این تیم بوده است. انتظار می‌رود او نیز بالاخره در رده ملی دیده شود و فرصت بازی برای این تیم را به دست بیاورد. حضور در قلب دفاع تیم ملی البته اصلا ساده نیست. شجاع و کنعانی، مجید حسینی و پورعلی‌گنجی و عارف غلامی همگی مدافعان درجه یکی برای فوتبال ایران به حساب می‌آیند اما شاید ژنرال یک جای خالی هم برای سهرابیان باز کند و این بازیکن را با خودش به اردو ببرد. سهرابیان به عنوان یک مدافع، آمار گلزنی بسیار خوبی هم به جا گذاشته است.

محمد محبی

تا کمی قبل از شروع جام جهانی، عضو تیم ملی بود اما سرانجام به این تیم دعوت نشد و در تهران ماند. محبی اما در این فصل یکی از بهترین‌های استقلال بوده و انتظار می‌رود با حضور یک مربی داخلی، بیشتر از قبل در تیم ملی دیده شود. غیبت او در اردوی بعدی تیم ملی، کاملا محال به نظر می‌رسد. ایران در این پست به مهره‌های جوان نیاز دارد و محبی با درخشش در لیگ برتر بیست و دوم، بار دیگر پیراهن تیم ملی را به دست خواهد آورد.

مهدی قایدی

مهدی نیز پای ثابت نبردهای ایران در مقدماتی جام جهانی بود اما با آمدن کی‌روش دیگر به تیم دعوت نشد و جام جهانی را هم از دست داد. امیر بارها از این فوتبالیست جوان تمجید کرده و با توجه به فرم رویایی او در هفته‌های اخیر، انتظار می‌رود قایدی نیز دوباره به عضو همیشگی اردوهای تیم ملی تبدیل شود. او شانس خوبی برای همراهی ایران در اردوهای بعدی خواهد داشت.

محمد عمری

بعید نیست امیر برای به دست آوردن دل پرسپولیسی‌ها، پدیده جوان این تیم را نیز به اردو دعوت کند. عمری یکی از بهترین‌های لیگ برتر بیست و دوم بوده و از هر حیث، شایستگی حضور در اردوهای تیم ملی را دارد. البته دعوت از بازیکنی مثل او، به سطح جوانگرایی تیم ملی نیز مربوط می‌شود. باید دید ژنرال در چه سطحی این جوانگرایی را جدی خواهد گرفت.

محمد خدابنده‌لو

درست مثل عمری، شرایط برای این هافبک نیز به میزان جوانگرایی در تیم بستگی خواهد داشت. اگر امیر تصمیم به نسل‌سازی در تیم بگیرد، خدابنده‌لو نیز جای خودش را در تیم پیدا خواهد کرد. او این فصل نمایش‌های خوبی در خط میانی گل گهر داشته و یکی از نفرات محبوب امیر در این تیم بوده است. خط هافبک جایی است که تیم ملی به چند تغییر نیاز دارد و یکی از آن نفرات می‌تواند پدیده جوان گل گهر باشد. محمد قابلیت‌های بسیار زیادی دارد که می‌توانند در رده ملی به کمک فوتبال ایران بیایند.