مهاجمی با یک متر و 92 سانتی‌متر بلندی قامت. این توصیف بیشتر شبیه یک تصویر کلاسیک از  فوتبال است اما آکادمی رئال مادرید، استعدادی با همین مشخصات کشف کرده است. بازیکنی که در 18 ‌سالگی به سر می‌برد اما تشنه حضور در ترکیب تیم آنجلوتی است.

این اواخر خیلی‌ها در مورد بالا بودن میانگین سنی تیم کارلتو حرف زدند. حضور ستاره‌هایی مثل کروس، مودریچ، کارواخال و بنزما، تیم مسنی برای رئال ساخته اما حالا پیدا شدن پدیده‌ای مثل آلوارو رودریگز، همه چیز را تغییر خواهد داد. این یک فرصت بزرگ برای رئال مادرید است تا ساختن تیم تازه‌ای را کلید بزند.

رئال این هفته روبه‌روی اتلتیکو، اصلا نمایش خوبی نداشت. آنها در دربی مادرید در خانه، کم‌رمق ظاهر شدند و به نظر می‌رسید حتی مشکلی با تساوی بدون گل در این نبرد ندارند. اواسط نیمه دوم بازی اما آتلتی 10 نفره شد تا رئال مادرید موقعیت بهتری برای بردن بازی داشته باشد.

با این حال در عین ناباوری رئال مادرید حملات توفانی‌اش راشروع نکرد و این اتلتیکو بود که با یک ضربه سر تماشایی، اولین گل بازی را به ثمر رساند. چیزی به شکست رئال در این مسابقه نماینده بود که کارلتو تصمیم گرفت آلوارو را وارد زمین مسابقه کند. او راهی زمین شد و درست وقتی هیچ‌کس انتظارش را نداشت، با یک ضربه سر تماشایی توپ را به تور دروازه رساند. این اولین گل دوران فوتبال او در رده بزرگسالان بود که در بهترین زمان ممکن به ثمر رسید.

حالا دیگر تنها این بارسلونایی‌ها نیستند که ستاره‌ 18 ساله‌ای مثل گاوی را به دنیای فوتبال معرفی کرده‌اند. رئال مادرید نیز با این مهره 18 ساله، حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. آلوارو که در پایان بازی نیز در آغوش کارلتو قرار گرفته بود، زدن این گل در برنابئو را رویایی دانست که از کودکی همیشه در ذهنش بوده است.

این پسر متولد پالاموس، در باشگاه خیرونا ساخته شد و سال 2020 خیلی از باشگاه‌های فوتبال اسپانیا به دنبال جذبش بودند. جالب اینکه حتی بارسا هم شرایط او را زیر نظر داشت اما استعدادیاب‌های این تیم باور داشتند که سبک بازی این مهاجم بلندقامت، با سبک بازی کاتالان‌ها هماهنگ نیست. همان موقع بود که رئال مادرید برای خرید او جلو رفت و این بازیکن را برای تیم دومش به خدمت گرفت.

او در مسابقه هفته گذشته تیمش با اوساسونا، حضور بسیار جالبی داشت. رودریگز یک پاس گل داد که مردود اعلام شد و دقایقی بعد، دوباره پاس گل دیگری داد تا یک خاطره خوب از اولین حضورش در یک بازی لالیگایی داشته باشد. او حالا اولین گلش برای رئال مادرید را هم زد تا بیشتر از همیشه مورد توجه قرار بگیرد.

برخلاف شایعات البته آنجلوتی فعلا درخواست جدایی این بازیکن از تیم دوم باشگاه و حضور همیشگی او در تیم اصلی را صادر نکرده اما به نظر می‌رسد دیر یا زود این اتفاق رخ خواهد داد. این بازیکن چپ پا با وجود متولد شدن در اسپانیا، تصمیم گرفته برای تیم ملی اروگوئه بازی کند و همین حالا نیز در عضویت تیم ملی جوانان این کشور قرار دارد.