لحظه جادویی ستاره لس‌آنجلس لیکرز بالاخره از راه رسید. لبران جیمز بعد از سال‌ها یک رکورد تاریخی را جابه‌جا کرد تا حالا به عنوان «امتیازآورترین» بازیکن تاریخ ان.ابی.ای شناخته شود.

این رکورد تا دیروز به کریم عبدالجبار تعلق داشت. بازیکنی که موفق شده بود 38387 امتیاز به دست بیاورد. در فاصله 10 ثانیه به پایان کوارتر سوم نبرد با اوکلاهاما اما، لبران با یک فید اوی بسیار زیبا، توپ را به درون سبد انداخت تا بازی برای لحظاتی متوقف شود. در این لحظات حتی بازیکنان حریف نیز مشغول ستایش از لبران بودند.

کریم عبدالجبار این امتیازها را در 1560 بازی به دست آورده بود اما جیمز توانست در 1400 بازی از این رکورد خاص عبور کند. رکورد بیشترین میانگین امتیاز به ازای هر بازی در ان.بی.ای اما همچنان به مایکل جردن اختصاص دارد. لبران بعد از شکستن این رکورد رویایی، سخنرانی کوتاهی نیز داشت:«فقط می‌خواهم تشکر کنم. از همه و به خصوص هواداران وفادار لیکرز. شما واقعا منحصربه‌فردید. حضور اسطوره‌ای مثل کریم عبدالجبار در این سالن باعث افتخار است. از همه دوستان و اعضای خانواده‌ام نیز ممنونم. شما اجازه دادید من بخشی از چیزی باشم که همیشه رویایش را داشته‌ام.»

این شب جذاب برای لبران با 38 امتیاز به پایان رسید. او هفت ریباند، سه توپ‌ربایی و سه پاس منجر به گل نیز به نام خودش ثبت کرد. جیمز فصل بسیار سختی را در لباس زرد و بفنش سپری کرده است. تیم او حتی با صعود به «پلی این» نیز فاصله دارد و کار سختی برای رسیدن به پلی‌آف خواهد داشت.

این ستاره علاقه بسیار زیادی داشت تا دوباره با کایری اروینگ هم‌تیمی شود. چرا‌که کایری درخواست ترید داده بود و به دنبال جدایی از بروکلین نتس بود. با این حال در نهایت لیکرز موفق به ثبت کردن این انتقال نشد و کایری نیز به دالاس رفت تا با لوکا دانچیچ و پورزینگیس هم‌تیمی شود. لبران هیچ‌وقت عصبانیتش را از این ماجرا پنهان نکرد اما با این وجود این فصل برای او هنوز به پایان نرسیده است.

همین ستاره با جاه‌طلبی همیشگی‌اش تاکید کرده که اگر لیکرز بدون هیچ بازیکن مصدومی به پلی‌آف برسد، توانایی شکست دادن هر حریفی را دارد. با این حال خیلی‌ها باور دارند که اگر لیکرز در این فصل به پلی‌آف نرسد، احتمالا جیمز از این تیم جدا می‌شود تا سال آینده به دنبال موفقیت با تیم دیگری باشد. چراکه او هرگز از تلاش برای رسیدن به موفقیت سیر نمی‌شود.

رکورد تاریخی لبران، بار دیگر بحث «بهترین بازیکن تاریخ» را در ان.بی.ای داغ کرده است. به نظر می‌رسد جیمز با این رکورد حالا به مایکل جردن نزدیک‌تر شده است. با این وجود فرضیه بهترین بودن مایکل هنوز طرفداران بیشتری دارد.

شاید مایکل در زمین بسکتبال اعجاز بیشتری را به نمایش گذاشته اما جیمز ثبات و پیوستگی بیشتری در زمین مسابقه داشته و کارنامه کم‌نوسان‌تری را نیز دنبال کرده است. لبران یکی از ستاره‌های بی‌چون و چرای تاریخ ان.بی.ای به شمار می‌‌رود. مردی که حالا امتیازآورترین بازیکن تاریخ این لیگ نیز هست.