آریا طاری

خیلی از بازیکنان در همین پنجره نقل و انتقالات، مقصد بعدی‌شان را مشخص کردند و به تیم تازه‌ای ملحق شدند. بازیکنانی هم اما بودند که با وجود دریافت پیشنهاد و حتی نزدیک شدن به جدایی، در نهایت در تیم‌شان ماندند تا به بازی برای این تیم ادامه بدهند. در نیم‌فصل اول لیگ برتر، استقلال اصرار زیادی به فسخ قرارداد ارسلان مطهری داشت. همین بازیکن اما در تیم ماند و به یکی از بهترین‌های باشگاه در این فصل تبدیل شد. سرنوشتی که شاید در انتظار بعضی از بازیکنان این فهرست نیز باشد. بازیکنانی که در آستانه جدایی، همچنان در تیم‌شان ماندند.

آمانوف؛ مردی برای نیمکت

هیچ‌کس انتظار نداشت آمانوف در زمستان در استقلال بماند. بازیکنی که این فصل فقط چند دقیقه به زمین رفته و ساپینتو اصلا اعتقادی به بازی‌اش ندارد. مشکل کلیدی سرمربی پرتغالی با این بازیکن، تاکتیک پذیر نبودن ستاره ازبکستانی است. او در زمین کار خودش را انجام می‌دهد و این موضوع اصلا برای سرمربی آبی‌ها پذیرفتنی به نظر نمی‌رسد. ساپینتو بارها اعلام کرده که علاقه‌ای به آمانوف ندارد و باشگاه را نیز در جریان این ماجرا گذاشته اما قرارداد این هافبک با تیم هنوز فسخ نشده است. او حتی در صورت سنجاق شدن به نیمکت تا پایان فصل، نمی‌خواهد از استقلال برود. چراکه قرارداد خوبی با این تیم دارد و دستمزد قابل توجهی در این باشگاه دریافت می‌کند! آمانوف نمی‌خواهد قید این پول را بزند و از استقلال جدا شود. باشگاه نیز در صورت فسخ یک‌طرفه، باید رقم سنگینی به این بازیکن پرداخت کند و به همین خاطر فعلا قید این کار را زده است. در نتیجه آمانوف هنوز جایی نرفته و احتمالا تا پایان فصل در استقلال ماندگار  خواهد بود!

شهباززاده؛ من جایی نمی‌روم

پیوستن سجاد شهباززاده به استقلال در این شرایط سنی، از همان ابتدا هم تصمیمی منطقی به نظر نمی‌رسید. استقلال در شرایطی که در یک قدمی جذب کاوه رضایی قرار گرفته، علاقه داشته تا سجاد را به تیم دیگری بفرستد اما او هم به سبک آمانوف اعلام کرد که جایی نمی‌رود و به هیچ قیمتی حاضر نیست قراردادش را با این تیم فسخ کند. ظاهرا در استقلال و پرسپولیس آنقدر به بازیکن‌ها خوش می‌گذرد که آنها حتی نیمکت‌نشینی دائمی را به جدایی از این تیم‌ها ترجیح می‌دهند.

قائدرحمتی؛ جدایی در کار نیست

درست مثل سامان فلاح و پیکان، باشگاه آلومینیوم نیز پیشنهادهای زیادی برای محمود قائدرحمتی دریافت کرد اما این بازیکن را به فروش نرساند. آنها به هیچ قیمتی حاضر به جدایی این هافبک نبودند و نمی‌خواستند این بازیکن را از دست بدهند. قائدرحمتی بدون شک یکی از بهترین هافبک‌های لیگ برتر بیست و دوم بوده است. به نظر می‌رسد او نیز آینده جذابی در فوتبال ایران خواهد داشت. بسیاری از باشگاه‌ها از همین حالا برای جذب او در فصل آینده کمین کرده‌اند.

شهریار؛ درخششی برای لژیونر نشدن!

داستان شهریار مغانلو در این فصل نیز داستان جالبی به نظر می‌رسد. بازیکنی که فصل را چندان خوب شروع نکرد و درخشش زیادی در هفته‌های ابتدایی نداشت. خیلی از تیم‌ها امیدوار بودند بتوانند رضایت سپاهان برای جذب این مهاجم را به دست بیاورند. بعد از جدایی لوکادیا، پرسپولیسی‌ها بدشان نمی‌آمد که دوباره این بازیکن را جذب کنند. فرهاد مجیدی نیز برای الاتحاد کلبا به دنبال این مهاجم ایرانی بود. شاید تا چند هفته قبل از پایان نیم‌فصل، مورایس با چنین پیشنهادهایی موافقت می‌کرد اما درخشش خیره‌کننده مغانلو در چند هفته آخر نیم‌فصل، همه چیز را تغییر داد. او دوباره یک مهره کلیدی برای سپاهان شد و در این تیم نیز باقی ماند.

سامان فلاح؛ انتظار تا تابستان

مدافع میانی پیکان یکی از چهره‌هایی بود که در تابستان صحبت‌های زیادی در اطرافش شکل گرفت. این اتفاق در پنجره زمستانی نقل و انتقالات نیز دوباره تکرار شد. ظاهرا او پیشنهادهای زیادی از چند تیم مدعی قهرمانی در لیگ برتر داشت اما باشگاه پیکان به هیچ وجه حاضر به فروش‌اش نبود. مدافع میانی دهه هشتادی که در خیلی از بازی‌ها کاپیتان پیکان نیز بوده تا پایان فصل با این باشگاه قرارداد دارد. بعید به نظر می‌رسد سامان فلاح فصل آینده را نیز در این تیم سپری کند. او به احتمال زیاد برای فصل آینده با یک قرارداد قابل توجه، پیراهن یکی از بهترین تیم‌های فوتبال ایران را خواهد پوشید.

سیامک نعمتی؛ خوشحال از ماندن

از دو بازیکن حاضر در فهرست مازاد پرسپولیس، یکی به سرعت باشگاه را ترک کرد و دیگری به شکل عجیبی در این تیم ماندگار شد. حتی خبر پیوستن سیامک نعمتی به گل گهر نیز به گوش رسید اما این بازیکن در نهایت برای جدایی با باشگاه به توافق نرسید. نعمتی با انتشار یک پست، خوشحالی‌اش را از این ماجرا نشان داد. با این حال این تصمیم برای یحیی گل‌محمدی چندان خوشایند نبود. چراکه او حتی این روزها اجازه تمرین به سیامک نمی‌دهد! با این حال این بازیکن همچنان از ترک نکردن پرسپولیس راضی به نظر می‌رسد.