زبل‌تر از ملوان!

هفت سال و ۶ ماه بعد از آخرین تقابل با ملوان در آزادی، استقلال دوباره در این استادیوم روبه‌روی حریف سفیدپوش قرار گرفت. نتیجه گرفتن در این نبرد برای آبی‌ها اصلا دشوار به نظر نمی‌رسید. استقلال برای دومین بار در این فصل ملوان را شکست داد تا از تیم مازیار زارع ۶ امتیاز گرفته باشد. این دو تیم مدتی دیگر باید دوباره در همین استادیوم و این بار در رقابت‌های جام حذفی مقابل هم قرار بگیرند. شاید استقلالی‌ها سومین بردشان را نیز در این فصل خیلی زود روبه‌روی ملوان به دست بیاورند.

آریا طاری

 

خوش یمن، مثل ملوان

روبه‌رو شدن با ملوان در این فصل، خاطرات خوبی برای استقلال ساخته است. آنها هر دو بار در شرایطی با این حریف مواجه شدند که به سپاهان باخته بودند و به لحاظ روحی در فرم خوبی قرار نداشتند. استقلال اما در نیم‌فصل اول سه بار دروازه ملوان را باز کرد و به مسیر پیروزی برگشت. آنها در نیم‌فصل دوم نیز بعد از شکست مقابل سپاهان، به یک برد حیاتی برابر ملوان دست پیدا کردند و توانستند امتیازهای این بازی را در آزادی نگه دارند. اگر استقلال روبه‌روی ملوان امتیاز نمی‌گرفت، دیگر بخشی از کورس قهرمانی نبود اما بردن این بازی آن هم با یک نتیجه خوب، شرایط تیم ساپینتو را متحول کرد.

زندگی بدون سیاوش

سرمربی استقلال در شرایطی سیاوش یزدانی را کنار گذاشت که مرادمند همچنان در مصدومیت به سر می‌برد و عارف غلامی نیز همچنان شرایط ایده‌آل برای حضور در ترکیب اصلی را نداشت. در حقیقت ساپینتو حاضر شد ریسک کند اما سیاوش را از تیمش بیرون بفرستد. در غیاب یزدانی، روزبه چشمی دوباره بعد از مدت‌ها به قلب دفاع تیم برگشت و نمایش خوبی هم داشت. با این حال بعید است روزبه در این بخش از زمین به کار ادامه بدهد. با بازگشت عارف غلامی، زوج او و سیلوا در مرکز خط دفاع استقلال به میدان خواهند رفت.

سعید مهری، تولد دوباره

سعید مهری از فصل گذشته در استقلال به میدان می‌رود اما او هرگز نتوانسته بود روی یکی از گل‌‌های تیم تاثیر مستقیم بگذارد. او اما روبه‌روی ملوان کار جذابی انجام داد و توانست دو پاس گل به هم‌تیمی‌ها بدهد. نکته جالب در مورد سعید مهری، اعتقاد ویژه ساپینتو به این بازیکن است. او بارها از این بازیکن حمایت کرده و حتی بیشتر از مهدی‌پور به این بازیکن اعتماد کرده است. ساپینتو بارها از انتقادها علیه این بازیکن به عنوان یک ماجرای غیرمنصفانه نام برده است. بازی روبه‌روی ملوان، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای مهری به شمار می‌رفت.

اجازه بدهید نپذیریم

سرمربی استقلال بعد از شکست دادن ملوان، تاکید داشت که تیمش در صورت روبه‌رو نشدن با اشتباه‌های داوری، صدرنشین رقابت‌های لیگ برتر بود. اساسا نمی‌توان چنین ادعایی را در مورد استقلال پذیرفت. چراکه گاهی هم اشتباه‌ها در این فصل به سود استقلال تمام شده است. شنیدن این جمله‌ها از سوی سرمربی تیم، منطقی به نظر نمی‌رسد. استقلال هنوز شانس رسیدن به صدر جدول و قهرمانی لیگ را دارد اما در درجه اول، باید بپذیرد که در طول فصل اشتباه‌هایی داشته است. این داورها نیستند که استقلال را به دردسر انداخته‌اند. این اشتباه‌های خود تیم بوده که چنین موقعیت‌هایی برای این تیم به وجود آورده است.

انتحار بی‌سرانجام؟

تیم مازیار زارع در نبرد با استقلال، بیش از حد باز بازی کرد و به خاطر این بازی تنبیه شد. آنها در این جدال به خوبی دفاع نکردند و نتوانستند روبه‌روی خط حمله استقلال بایستند. شاید اگر ملوان کمی فشرده‌تر بازی می‌کرد، چنین نتیجه بدی را مقابل آبی‌ها پشت سر نمی‌گذاشت. استراتژی زارع برای این نبرد، جواب نداد و نتیجه خوبی برای سفیدها به همراه نداشت. این نتیجه برای ملوانی‌ها کمی نگران‌کننده به نظر می‌رسید.

محبی و کورس آقای گلی

در شرایطی که لوکادیا از فوتبال ایران رفته و عباس‌زاده نیز گلی نمی‌زند، محبی با زدن پنجمین گل فصل حالا حضوری جدی در کورس آقای گلی را تجربه کرده است. محبی این شانس را دارد که در اولین فصل بازی برای استقلال، آقای گلی لیگ برتر را به دست بیاورد. او فصل خوبی را در لباس آبی‌ها سپری کرده و یکی از بهترین‌های فصل باشگاه بوده است. بازیکنی که چند مقطع نیز، مصدومیت آزارش داده اما با این حال توانسته فصل خوبی را پشت سر بگذارد. او در خط حمله، کارآمدترین بازیکن تیم بوده است.

سکوهایی که هنوز عادی نیستند

بازی استقلال و ملوان، بعد از مدت‌ها با حضور تماشاگرها برگزار شد اما جو ورزشگاه عادی به نظر نمی‌رسید. چراکه تنها 30 درصد از ظرفیت آزادی در اختیار استقلالی‌ها قرار گرفته بود و جو ورزشگاه مثل همیشه نبود. حالا که قرار است هوادارها به استادیوم‌ها بیایند، بهتر است این کار با ظرفیت بیشتری انجام شود و شور و حال همیشگی به ورزشگاه‌ها برگردد. شاید در این شرایط، لیگ دوباره حس و حال بهتری پیدا کند و بازی‌ها نیز جذاب‌تر شوند. این یک اتفاق کلیدی برای ادامه رقابت‌های لیگ برتر خواهد بود.