آریا رهنورد

یازده مسابقه و 22 امتیاز. پرسپولیس و سپاهان با این شرایط کاملا مشابه برای تماشایی‌ترین مسابقه این هفته لیگ برتر آماده می‌شوند. آنها همین حالا هم به میانگین دو امتیاز در هر مسابقه رسیده‌اند اما به خوبی می‌دانند که باید فاصله سه امتیازی با صدر جدول را کم‌تر کنند. سپاهان محرم در هر دو مسابقه گذشته‌اش در لیگ برتر شکست خورده و پرسپولیس این فصل فقط یک بار بازنده شده است. قرمزها اما در نبرد امروز،  باید به استادیومی برگردند که دو شکست آخر لیگ برتری‌شان را در آن پشت سر گذاشته‌اند.

سه پرسپولیسی روی کاور سپاهان

سپاهانی‌ها کری‌خواندن برای رقیب را از طراحی کاور مسابقه شروع کرده‌اند. کاوری که در آن، فقط چهره سه پرسپولیسی سابق در بین ستاره‌های فعلی سپاهان دیده می‌شود. سه بازیکنی که بدون تردید انگیزه‌های فوق‌العاده‌ای برای این مسابقه خواهند داشت. چراکه هیچ‌کدام از این سه نفر، جدایی دلچسبی از پرسپولیس نداشتند. سروش رفیعی در فهرست مازاد کالدرون قرار گرفت و در آخرین روزهای نقل و انتقالات ناچار به ترک باشگاه شد. شهریار مغانلو به دلیل مبلغ بالای رضایتنامه و عدم توافق بین پرسپولیس و سانتاکلارا چاره‌ای به جز ترک این تیم نداشت و به محض پیوستن به سپاهان هم تمام عکس‌هایش را با لباس پرسپولیس پاک کرد. فرشاد احمدزاده هم که یک بار پرسپولیس را به مقصد لیگ لهستان ترک کرده بود، در تجربه دوم فقط یک نیم‌فصل در تیم دوام آورد و ناچار به ترک باشگاه شد. حالا این سه نفر احتمالا در ترکیب ثابت سپاهان روبه‌روی پرسپولیس قرار می‌گیرند و امیدوارند یک روز درخشان را روبه‌روی این تیم پشت سر بگذارند.

آن پنالتی نفس‌گیر

انتخاب وحید کاظمی به عنوان داور وسط دیدار پرسپولیس و سپاهان هم در نوع خودش انتخاب بحث‌برانگیزی به نظر می‌رسد. او همان داوری است که در قامت داور پشت دروازه، آن پنالتی جنجالی را در آخرین لحظات وقت اضافه مسابقه جام حذفی سه سال قبل برای سپاهان گرفته بود. بعد از آن اتفاق، وحید کاظمی به شدت با انتقاد پرسپولیسی‌ها روبه‌رو شد. البته مهدی کیانی آن ضربه را خراب کرد و در نهایت این پرسپولیسی‌ها بودند که آن مسابقه را با پیروزی پشت سر گذاشتند. با این حال انتخاب کاظمی برای قضاوت این جدال، حواشی خاص خودش را به همراه خواهد آورد.

رقبایی که مکمل هستند

سپاهان و پرسپولیس به لحاظ سبک بازی و عملکرد این فصل، کمی متفاوت به نظر می‌رسند اما به نظر می‌رسد آنها در شرایط فعلی، مکمل‌های خوبی برای هم هستند. سپاهان در چند هفته اخیر، تیمی بوده که به شدت موقعیت می‌سازد اما فرصت‌ها را از دست می‌دهد و در نهایت نتایج خوبی به دست نمی‌آورد، پرسپولیس یحیی اما در این چند هفته تیمی بوده که چندان موقعیت نساخته و روان بازی نکرده اما برنده بوده است. همه انتظار دارند این دو تیم در ادامه فصل، به روند دلخواه‌شان نزدیک شوند. برای این اتفاق، پرسپولیس باید موقعیت‌های به مراتب بیشتری ایجاد کند و سپاهان باید گل‌های بیشتری به ثمر برساند. این همان مسابقه بزرگی است که انتظار می‌رود انگیزه‌ها و اشتیاق دو تیم را به اوج برساند و آنها را در بهترین فرم ممکن قرار بدهد. البته که جای خالی تماشاگرها، برای پرسپولیس و سپاهان آزاردهنده است اما بدون تردید دو تیم به لحاظ فنی، برنامه‌های زیادی برای این نبرد خواهند داشت.

پاگشای منوچهر

آی‌تی‌سی بازیکن جدید پرسپولیس هم بالاخره صادر شده و منوچهر صفروف می‌تواند تیمش را در این مسابقه همراهی کند. او از مدت‌ها قبل به پرسپولیس ملحق شده اما به دلیل بسته بودن پنجره نقل و انتقالات، نتوانسته برای این تیم به میدان برود. برخلاف وحدت هنانوف که با مصدومیت روبه‌رو شده، صفروف کاملا آماده است تا برای قرمزها بازی کند. او می‌تواند به عنوان مدافع و یا هافبک راست برای این تیم توپ بزند. البته بعید است که صفروف در این جدال به صورت ثابت در ترکیب تیم قرار بگیرد.

در جست‌جوی راه نجات

تردیدی وجود ندارد که این مسابقه برای هر دو مربی به شدت مهم است اما محرم، نیاز بیشتری به برتری در این مسابقه دارد. دو شکست پیاپی روبه‌روی استقلال و پیکان، سپاهان را در شرایط نگران‌کننده‌ای قرار داده است. آنها روبه‌روی گل گهر هم شکست خوردند و به لطف ماجرای بایناما، حالا سه امتیاز بیشتر از امتیازهای واقعی‌شان در لیگ برتر دارند. این مسابقه برای محرم، یک راه نجات واقعی است. بردن پرسپولیس می‌تواند همه چیز را برای او تغییر بدهد.

دومین بازی در زمین بی‌طرف

این دومین بار در تاریخ است که پرسپولیس و سپاهان در یک زمین بی‌طرف به مصاف هم می‌روند. تنها تجربه رویارویی آنها در زمین بی‌طرف به سال 80 برمی‌گردد. شاید پرسپولیسی‌ها ترجیح می‌دادند که این مسابقه را در اصفهان برگزار کنند. چراکه آنها نه از بازی با سپاهان در زمین بی‌طرف خاطره خوبی دارند و نه بازی در اراک برای‌شان خوش‌یمن بوده است. تنها تجربه رویارویی آنها در زمین بی‌طرف با برتری دو گله سپاهان همراه شده است. پرسپولیس هم در هر دو تجربه قبلی بازی در اراک، شکست خورده است.