آریا طاری

ظاهرا مسیر استقلالی‌ها در جام حذفی قرار است تا آخرین نفس، مسیری دشوار و پیچیده باشد. مسیری که در آن، هر دو بازی تیم فرهاد 120 دقیقه‌ای شده و البته این بار برخلاف مرحله قبلی، ضربه پنالتی نداشته است. حالا آبی‌ها یکی از پنج تیم لیگ برتری حاضر در بین هشت تیم نهایی جام حذفی هستند. آنها تا اینجا هر دو بازی‌شان را در تهران پشت سر گذاشته‌اند و هر دو بار به سختی توانسته‌اند به برتری دست پیدا کنند. قهرمان استقلالی‌ها در این جدال نزدیک، پسر گیتار به دست آنها بود.

حالا ارسلان، ذخیره طلایی استقلال به حساب می‌آید و نقش مهمی در به گل رسیدن تیم فرهاد دارد، اما بدون شک او می‌خواهد که نقشی از این پررنگ‌تر هم در تیم داشته باشد

ذخیره طلایی

استقلال هر دو برد اخیرش بعد از تعطیلات لیگ را بیشتر از هر بازیکن دیگری مدیون ارسلان مطهری است. ستاره‌ای که در آخرین دقایق بازی با هوادار، گل برتری تیمش را به ثمر رساند تا جایگاه استقلال را در صدر جدول محکم کند و در وقت‌های اضافه دیدار با پیکان هم استقلال را از روبه‌رو شدن با ضربات مرگبار پنالتی نجات داد و صعود این تیم به یک‌چهارم نهایی را حتمی کرد. نکته مهم در مورد مرد گیتار به دست آبی‌ها، تنوع گل‌های او در این مسابقه بوده است. ارسلان یک بار با یک ضربه سر بی‌نقص چکشی دروازه حریف را باز کرد و برابر پیکان هم به خوبی خودش را در مسیر توپ پرتاب کرد و این بار با پا، ضربه‌ای مهارنشدنی به توپ زد. حالا ارسلان، ذخیره طلایی استقلال به حساب می‌آید و نقش مهمی در به گل رسیدن تیم فرهاد دارد اما بدون شک او می‌خواهد که نقشی از این پررنگ‌تر هم در تیم داشته باشد. وقتی شیخ دیاباته و مهدی قایدی استقلال را ترک کردند، ارسلان تنها مهاجم فصل گذشته بود که انتظار می‌رفت بار هجومی تیم را به دوش بکشد اما خریدهای جدید، شرایط را تغییر دادند و مطهری به نیمکت دوخته شد. با این حال او دوباره به فرم دلخواهش رسیده و بعید نیست که در مسابقه‌های بعدی، دوباره به ترکیب اصلی استقلال برگردد.

زمانی برای بازگشت

گل ارسلان، زیبایی‌های خاص خودش را داشت و بخشی از این زیبایی، به سانتر عالی و هوشمندانه جعفر سلمانی برمی‌گشت. جعفر بدون تردید، یکی از بهترین‌های این فصل استقلال بوده و در طول فصل، نمایش‌های بسیار ایده‌آلی با لباس این تیم داشته است. جالب اینکه سلمانی در چند اردوی اخیر دیگر به تیم ملی دعوت نشده و اسکوچیچ که معمولا او را در پست غیرتخصصی دفاع راست به بازی می‌گرفت، دیگر این مهره را به اردو فرانخوانده است. با این نمایش‌های ایده‌‌آل، به نظر می‌رسد دوباره زمان بازگشت سلمانی به تیم ملی این بار در سمت چپ خط دفاعی فرارسیده باشد. او البته در این بخش از زمین رقبای سرسختی مثل میلاد محمدی و امید نورافکن دارد اما به نظر می‌رسد که می‌تواند در این رقابت، شرایط مطلوبی را تجربه کند.

پسر فرهاد

فقط چند روز بعد از جدایی رشید مظاهری از استقلال، دیگر هیچ‌کس از این گلر حرف نمی‌زند. چراکه آبی‌ها بدون او و حتی بدون گلر اول‌شان سیدحسین حسینی، با نمایش عالی علیرضا رضایی جوان، پیکان را شکست داده‌اند. فرهاد اعتقاد زیادی به استعداد رضایی دارد و این سنگربان را برای آینده استقلال خریداری کرده است. بازی دادن به او در این شرایط، نشان از اعتماد مجیدی به این گلر دارد. بعید نیست رضایی در ادامه رقابت‌های جام حذفی نیز درون دروازه این تیم بایستد. او یکی از بهترین بازیکنان تیمش در نبرد با تیم مجتبی حسینی بود. رضایی البته در صحنه جنجالی مسابقه که با اعتراض شدید پیکانی‌ها روبه‌رو شد هم نقش مهمی ایفا کرد. به نظر می‌رسید در آن صحنه توپ بیرون محوطه جریمه به دست این گلر خورده بود. علیرضا خوش‌شانس بود که در آن صحنه از زمین مسابقه اخراج نشد.

نفس‌های آخر یک کاپیتان

صالح حردانی به دلیل صادر نشدن کارت بازی، نتوانست اولین بازی‌اش برای استقلال را انجام بدهد و در این نبرد هم وریا غفوری، وینگ بک راست استقلال بود. وریا در این جدال هم انتظارها را برآورده نکرد و با وجود فاصله گرفتن از مصدومیت، باز هم نمایش خوبی برای تیمش نداشت. جناح راست استقلال در دقایق پایانی به شدت آسیب پذیر شده بود و درنهایت فرهاد مجیدی تصمیم گرفت کاپیتان تیمش را از زمین مسابقه بیرون بکشد. با این روند غفوری به استقبال نیمکت‌نشینی در استقلال خواهد رفت.

تیمی برای آینده

پیکان در تعطیلات نیم فصل، سه مهره ثابت و یک مهره ذخیره را از دست داده اما مجتبی حسینی بعد از این جدال به دنبال بهانه‌گیری نبود. او تقریبا در همه خطوط زمین با جدایی یک مهره روبه‌رو شده اما باز هم تیمش را روبه‌روی حریفی مثل استقلال با صلابت به میدان فرستاد. ترکیب فعلی پیکان، ترکیب بسیار جالبی به نظر می‌رسد. تقریبا همه نفرات این تیم بسیار جوان هستند. این باشگاه می‌تواند با امضای قراردادهای بلندمدت با این نفرات، در چند سال آینده به یک تیم مدعی در لیگ برتر فوتبال ایران تبدیل شود.