بردن جام جهانی، ابرستاره فوتبال آرژانتین را در جمع بازیکنان بزرگی قرار داده است که توانسته‌اند سه موفقیت تاریخی را در دنیای فوتبال جشن بگیرند. ستاره‌هایی که در رده ملی فاتح جام جهانی شده‌اند، در رده باشگاهی لیگ قهرمانان را برده‌اند و به لحاظ فردی نیز توپ طلا را به دست آورده‌اند. در این نسل، هیچ ستاره‌ای به جز مسی این موفقیت را نداشته و حالا دیگر بی‌تردید می‌توان او را بهترین بازیکن این عصر دنیای فوتبال دانست. قبل از لئو اما هشت بازیکن به این موفقیت تاریخی رسیده بودند. با این تفاوت که پسر محبوب آرژانتینی، بیشتر از هر بازیکن دیگری در تاریخ فوتبال، توپ طلا به دست آورده است.

 آریا رهنورد

 

سر بابی چارلتون

بابی چارلتون یکی از چهره‌هایی بود که جام جهانی 1966 را با تیم ملی انگلیس فتح کرد. هنوز هم این بزرگ‌ترین موفقیت تاریخ فوتبال انگلیس به شمار می‌رود. سر بابی در همان سال هم بهترین بازیکن دنیای فوتبال لقب گرفت و توپ طلا را برد. چارلتون دو سال بعد از این قهرمانی ارزشمند جام باشگاه‌های اروپا را با یونایتد برد تا به سه افتخار مهم و تاریخی در دنیای فوتبال دست پیدا کرده باشد.

کاکا

شاید خیلی‌ها ندانند اما نام کاکا در فهرست برزیل برای جام جهانی 2002 قرار داشت. هرچند که در آن جام بازی خاصی به این هافبک نرسید. کاکا بعدها یک تنه میلان را قهرمان اروپا کرد و در سال 2007 بعد از این موفقیت، توپ طلا را هم برد. بهترین سال‌های دوران فوتبال او در میلان سپری شدند.

فرانس بکن باوئر

قیصر فوتبال آلمان یکی از بهترین مدافعان تاریخ فوتبال و یکی از مهم‌ترین چهره‌های تاریخ فوتبال آلمان به حساب می‌آید. فرانس جام جهانی 1974 را با آلمان فتح کرد و بین سال‌‌های 74 تا 76 نیز سه بار فاتح رقابت‌های اروپایی شد. او دو بار هم توپ طلا را برد تا صندوقچه‌ای فوق‌العاده‌ای از افتخارات را برای خودش رقم بزند و موفقیت‌هایی استثنایی در دنیای فوتبال به دست بیاورد.

گرد مولر

این چهره افسانه‌ای فوتبال آلمان نیز سابقه انجام چنین کار بزرگی را دارد. او هم مانند قیصر در سال 1974 برنده رقابت‌های جام جهانی شد. مولر درست مثل بکن باوئر سه بار متوالی نیز رقابت‌های باشگاه‌های اروپا را برد و یک موفقیت بزرگ را در این مورد جشن گرفت. او در سال 1970 نیز برنده توپ طلا شده بود. مولر برای سال‌‌ها رکورددار گلزنی در یک سال میلادی نیز بود اما مسی با زدن 92 گل در سال 2012 این رکورد را از او گرفت.

پائولو روسی

چهره محبوب و موفق فوتبال ایتالیا نیز برنده این سه عنوان تاریخی شده است. روسی یکی از بازیکنانی بود که با ایتالیا جام جهانی 1982 را فتح کردند. او در همان سال بهترین بازیکن دنیا شد و توپ طلا را نیز به دست آورد. روسی سه سال بعد نیز فوتبال اروپا را در رده باشگاهی فتح کرد تا کارنامه فوق‌العاده‌اش را در رده فوتبال کامل‌تر کرده باشد. بدون شک یکی از بهترین‌های تاریخ فوتبال ایتالیا بوده است.

ریوالدو

پسر تکنیکی و همیشه آرام فوتبال برزیل، یکی از چهره‌های بسیار موثر این تیم در مسیر بردن جام جهانی 2002 بود و توانست در این تورنمنت یک زوج رویایی با رونالدو بسازد. ریوالدو سه سال قبل از قهرمانی در جام جهانی، توانسته بود توپ طلا را از آن خودش کند. او سال 2003 نیز در زمان عضویت در باشگاه میلان، رقابت‌های لیگ قهرمانان را فتح کرد تا این مثلث جذاب را برای

خودش رقم بزند.

زین‌الدین زیدان

چهره افسانه‌ای فوتبال فرانسه جام جهانی 98 را به خانه برد و یک خاطره باشکوه در این جام برای خودش ساخت. زیزو با رئال مادرید در سال 2002 نیز فوتبال اروپا را برد. او در سال برگزاری جام جهانی 98 فرانسه بهترین بازیکن جهان لقب گرفت و توپ طلا را نیز از آن خودش کرد. بدون شک او یکی از بزرگ‌ترین چهره‌های تاریخ فوتبال به شمار می‌رفت.

رونالدینیو

ستاره قهرمان جام جهانی 2002 را خیلی‌ها با آن ایستگاهی معروف به انگلیس شناختند. رونالدینیو با بارسا فاتح توپ طلا شد و لیگ قهرمانان را برد. شاعر فوتبال یکی از کامل‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین چهره‌های تاریخ فوتبال به شمار می‌رفت و در برزیل و بارسا، دوران درخشانی را پشت سر گذاشت.

لیونل مسی

آخرین بازیکن اضافه‌شده به این فهرست، لیونل مسی است. او اولین بار در سال 2006 لیگ قهرمانان را برد اما بیشتر آن فصل را مصدوم بود. مسی در سال 2009 ستاره اول تیمش درمسیر فتح لیگ قهرمانان بود و همان سال اولین توپ طلا را نیز جشن گرفت. لیونل هفت بار برنده توپ طلا شد و سرانجام در سال 2022 روی سکوی اول جام جهانی قرار گرفت. او حالا بدون شک یکی از بزرگ‌ترین و شاید حتی بزرگ‌ترین ستاره تاریخ است. جالب اینکه دیگو مارادونا هرگز با آرژانتین کوپا را فتح نکرده بود اما مسی این کار بزرگ را نیز با تیم ملی کشورش انجام

داده است.