این یک فینال است

نبرد ایران و آمریکا، شبی برای فراموش نکردن است. مسابقه‌ای برای به خاطر سپردن. جدالی هیجان‌انگیز برای هر دو تیم و هواداران‌شان. ایران و آمریکا برای رسیدن به دور حذفی این تورنمنت می‌جنگند اما در عمل، همین حالا نیز به دور حذفی رسیده‌اند. چراکه مسابقه امروز یک نبرد حذفی برای‌شان خواهد بود. با این تفاوت که آمریکا فقط باید برنده باشد اما ایران با یک تساوی هم می‌تواند خودش را به مرحله بعدی رقابت‌ها برساند. نتیجه این بازی، به سرنوشت دوئل‌های آن در پست‌های مختلف بستگی دارد. درست مثل یک مسابقه تیمی در جام جهانی کشتی، هر تیمی دوئل‌های بیشتری را ببرد برنده این مسابقه نیز خواهد شد.

آریا رهنورد

 

سیدحسین حسینی/ مت ترنر

اینکه دو دروازه‌بان چه فرمی داشته باشند، روی نتیجه این مسابقه تاثیر بسیار زیادی دارد. این البته یک دوئل مستقیم نیست. چراکه دو بازیکن در زمین مستقیما با هم روبه‌رو نمی‌شوند. با این حال فرم این دو نفر برای تعیین نتیجه بازی بسیار مهم است. ترنر و سیدحسین با کلین‌شیت در بازی قبلی راهی این مسابقه می‌شوند و روحیه بسیار خوبی در این جدال خواهند داشت.

میلاد محمدی/ تیموتی وه‌آ

این شاید کلیدی‌ترین دوئل مسابقه باشد. نبردی بین میلاد محمدی و سریع‌ترین مهاجم تیم ملی آمریکا که همیشه آماده فرار از کناره‌ها و ساختن موقعیت است. میلاد برای مهار تیموتی، باید بهترین نمایش عمرش را در زمین داشته باشد. اگر او نتواند وه آ را مهار کند، تیم ملی در این مسابقه با دردسر روبه‌رو خواهد شد اما اگر او کارش را به درستی انجام بدهد، آمریکا شانس زیادی برای ضربه زدن به تیم ملی ایران به دست نخواهد آورد.

رامین رضاییان/ پولیشیچ

پولیشیچ کاپیتان و یکی از نفرات کلیدی حریف به حساب می‌آید. به احتمال زیاد، رامین در جریان بازی کم‌تر نفوذ می‌کند و در دفاع می‌ماند تا مقابل او بایستد. این نیز یک دوئل بسیار دیدنی خواهد بود. رضاییان در این جام موفق به گلزنی شده و به لحاظ روحی در وضعیت ایده‌آلی قرار دارد. مهار ستاره چلسی اما برای این بازیکن ساده نخواهد بود. این دو نفر در کنار هم مبارزه خواهند کرد و باید دید که چه کسی برنده این دوئل حساس می‌شود. شکی نیست که برای مهار این تیم باید کناره‌ها را مهار کنیم.

زیمرمن- ریم/ طارمی- آزمون

یک دوئل تعیین کننده دیگر. این بار بین دفاع آمریکا و دو مهره استثنایی تیم ملی. هم حریف مدافعان بسیار خوبی دارد و هم ایران از مهاجمان خوبی برخوردار است. اتفاقی که جذابیت زیادی به این بازی می‌بخشد. اینکه چه کسی برنده این نبرد باشد، عملا نتیجه بازی را تعیین خواهد کرد. این یک زورآزمایی تمام‌عیار بین دو زوج درخشان برای هر دو تیم است. زوج هماهنگ خط دفاعی آمریکا و زوج جاه‌طلب خط حمله تیم ملی ایران.

سعید عزت‌اللهی/ مک کنی

دفاعی‌ترین هافبک ایران روبه‌روی تهاجمی‌ترین هافبک حریف خواهد ایستاد. یک دوئل بسیار دیدنی بین دو بازیکن درجه یک برای دو تیم. مک کنی با تجربه بازی در یووه، یکی از مهم‌ترین نفرات تیم ملی آمریکا محسوب می‌شود. در مقابل، سعید عزت هم در بازی دوم نشان داده که چقدر برای تیم ملی ایران حیاتی است. هر دو بازیکن شرایط خوبی دارند و برخوردشان در این استادیوم، یک دوئل بسیار جذاب خواهد بود. سعید باید مانع انتقال توپ از سوی مک کنی به مهاجمان تیم ملی آمریکا شود. قطع این ارتباط می‌تواند تیم ملی را در موقعیت بهتری نسبت به حریف

قرار بدهد.

احمد نوراللهی/ یونس موسی

یکی از ستاره‌های جوان و بسیار موثر تیم ملی آلمان، یونس موسی است. بازیکنی با گام‌های بلند که به سرعت به حمله اضافه می‌شود و خیلی خوب خطر ایجاد می‌کند. احمد نور که در دقایق پایانی بازی قبلی کمی مصدومیت هم داشت، حالا دوباره آماده شده و باید مراقب موسی باشد. این نبرد در نوع خودش بسیار جذاب خواهد بود. مهار سرعت موسی، باید به یک وظیفه کلیدی برای نوراللهی تبدیل شود. اگر این اتفاق رخ بدهد، آمریکا نیز دیگر یک تیم زهردار نخواهد بود. این وظیفه مهمی است که هافبک میانی تیم ملی باید آن را به عهده بگیرد و در زمین اجازه نفس کشیدن به موسی ندهد.

علی قلی‌زاده/ کالوم رابینسون

علی قلی‌زاده دیگر به یکی از مهره‌های هجومی مهم تیم ملی تبدیل شده است. بازیکنی که اگر بتواند به خوبی از سرعت و تکنیکش استفاده کند، حریف را به دردسر می‌اندازد. این وظیفه رابینسون است که او را به هر قیمتی مهار کند. اگر علی فضای کافی داشته باشد، برای هر تیمی دردسر درست خواهد کرد. او همیشه آماده است که برای ایران، برتری عددی ایجاد کند و شرایط دشواری برای حریف بسازد. آیا این اتفاق رخ خواهد داد؟ باید منتظر روز انجام این بازی سرنوشت‌ساز و تماشایی بمانیم.