بازیکنان شاغل در لیگ برتر ایران این بار زودتر از همیشه فشار مسابقه‌ها را به مقصد تعطیلات ترک کرده‌اند. لیگ بیست و دوم در کنار چهره‌های سرشناس و فوتبالیست‌های گرانقیمتی که داشت، چندین بازیکن را نیز به عنوان پدیده معرفی کرد. همه این پدیده‌ها البته بازیکنان جوان نیستند و گاهی در سن و سال بالا ناگهان در سطح اول فوتبال به چشم آمده‌اند. ۱۱ هفته بعد از شروع فصل، حالا می‌توان به فهرستی از بازیکنان غافلگیرکننده این فصل فوتبال ایران درست کرد.

آریا طاری

 

محمد عمری (پرسپولیس)

شاید نتوان محمد عمری را یک پدیده تمام‌عیار دانست. چراکه او مشارکت زیادی در گل‌های این فصل پرسپولیس نداشته و اساسا یک بازیکن ثابت و کلیدی برای این تیم نبوده است. با این حال عمری به مرور زمان جای خودش را در بین تعویض‌ها باز کرده و در این فصل بارها به زمین مسابقه رفته است. او چند بار نیز در یک قدمی باز کردن دروازه رقبا قرار داشته و در مجموع فصل بسیار خوبی را سپری کرده است. یحیی در سال‌های حضور در پرسپولیس، بارها نشان داده که خیلی سخت به مهره‌های جوان اعتماد می‌کند. خیلی از نفرات جوان این تیم که انتظار می‌رفت زیر نظر یحیی ستاره شوند، در نهایت باشگاه را ترک کردند. گل‌محمدی در این فصل محمد شریفی را نیز به نساجی فرستاد اما ظاهرا این مربی سخت‌گیر، روی محمد عمری حساب خاصی باز کرده است. با این روند بعید نیست عمری خیلی زود به یکی از نفرات ترکیب ثابت پرسپولیس تبدیل شود.

ابوالفضل جلالی (استقلال)

برخلاف فصل گذشته، در این فصل همه چیز برای جلالی عالی پیش رفت. او از همان شروع فصل به ترکیب ثابت تیم ملحق شد و خیلی زود نظر مثبت سرمربی استقلال را به دست آورد. جلالی هم به لحاظ بدنی بسیار آماده بود و هم حضور خوبی در حملات تیم داشت. همین درخشش در استقلال، او را به اردوی تیم ملی هم رساند. ابوالفضل حالا در 24 سالگی، یکی از دو بازیکن استقلال به حساب می‌آید که هنوز در اردوی تیم ملی مانده و همچنان در رویای حضور در جام جهانی قطر به سر می‌برد.

اریک بایناما (گل گهر)

چه کسی تصور می‌کرد بایناما چنین نمایش‌های درخشانی در گل گهر داشته باشد؟ او فصل گذشته به عنوان بازیکن غیرمجاز با این تیم قرارداد بست و موجب کسر هفت امتیاز از این باشگاه شد. بایناما برای مجاز شدن مدتی به لیگ تاجیکستان رفت و سپس به گل گهر برگشت. در این فصل اما همه متوجه شدند که چرا قلعه‌نویی تا این اندازه روی جذب اریک اصرار داشته است. چندپسته بودن و نمایش‌های فداکارانه در زمین، ویژگی‌های مثبت بازیکن گابنی گل گهر را می‌سازند.

سجاد بازگیر (ملوان)

شاید قبل از شروع این فصل، کم‌تر کسی نام این بازیکن را شنیده بود. او اما حالا به عنوان زننده اولین گل فصل ملوان و بهترین گلزن فصل این تیم شناخته می‌شود. بازیکنی که در همین فصل دروازه استقلال را نیز باز کرده است.

سامان فلاح (پیکان)

کاپیتان دهه هشتادی لیگ برتر، فصل گذشته نیز در عضویت پیکان قرار داشت اما این فصل بیشتر مورد توجه قرار گرفت و حتی به اردوی تیم ملی نیز دعوت شد. فلاح یکی از بهترین نفرات در تیم جوان مجتبی حسینی است. مدافعی که اگر با همین سرعت پیشرفت کند، به زودی در تیم ملی نیز فیکس می‌شود.

مهدی هاشم‌نژاد (تراکتور)

فصل گذشته ستاره ملوان در مسیر صعود به لیگ برتر بود و این فصل بعد از دریافت چند پیشنهاد از بسیاری از باشگاه‌های لیگ برتری، به تراکتور پیوست. هاشم‌نژاد البته هنوز به یک بازیکن درجه یک برای تراکتور بدل نشده اما فرصت نسبتا خوبی برای بازی در این تیم به دست آورده و قربان بردی‌اف نیز علاقه زیادی به بازی او دارد. مهدی اخیرا به عنوان یکی از مهره‌های جوان در اردوی تیم ملی نیز حضور پیدا کرده است.

عیسی مرادی‌ (سپاهان)

داستان عیسی مرادی هم در نوع خودش جالب است. بازیکنی که همین تابستان راهی خوشه طلایی ساوه شد تا در لیگ یک بازی کند اما بدون حتی انجام یک بازی رسمی برای این باشگاه، به تیم دیگری رفت! او در یک بازی دوستانه نظر مثبت ژوزه مورایس را به دست آورد و با سپاهان قرارداد بست. مرادی در این فصل چند نمایش خوب با لباس سپاهان داشته و موفق به گلزنی در رقابت‌های لیگ برتر نیز

شده است.

سینا شاه‌عباسی (فولاد)

در شروع فصل، سعید آقایی گزینه ثابت دفاع چپ فولاد بود اما در میانه راه، سینا شاه‌عباسی به جای او در ترکیب قرار گرفت و بسیار خوب نیز کار کرد. شاه‌عباسی در چند هفته گذشته، مدافع چپ فیکس تیم نکو بوده و به جز دیدار با ملوان در سایر بازی‌ها عملکرد بسیار خوبی در این تیم داشته است.

امین کاظمیان (مس)

برخلاف آن‌چه انتظار می‌رفت، مس کرمان تابستان شلوغی نداشت و ترکیبش را برای ورود به لیگ برتر کاملا متحول نکرد. یکی از نقاط امیدوارکننده ترکیب این تیم در این فصل، درخشش امین کاظمیان است. بازیکنی که در لیگ برتر سه گل به ثمر رسانده و بدون شک یکی از بهترین مهاجمان این فصل فوتبال ایران بوده است.