لوکامل!

در برخورد بالا و پایین جدول در انزلی، این پرسپولیسی‌ها بودند که ششمین برد فصل را جشن گرفتند. سرخ‌ها حالا با ۲۱ امتیاز در صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر دیده می‌شوند. نکته تکراری بردهای این فصل برای تیم یحیی، درخشش لوکادیا و گل‌های سه امتیازی این بازیکن است. ستاره‌ای که باز هم در یک زمین سخت، به کمک تیمش آمد و به زیبایی، تنها گل مسابقه را به ثمر رساند.

آریا   رهنورد

 

یورگن، یعنی سه امتیاز!

بازی پرسپولیس و ملوان، کاملا در مسیر تبدیل شدن به یک تساوی بدون گل قرار داشت. قرمزها به آب و آتش نمی‌زدند و ملوان نیز تا حدود زیادی از رسیدن به تساوی روبه‌روی تیم صدرنشین لیگ برتر راضی به نظر می‌رسید. ستاره خط حمله سرخ‌ها اما باز هم تفاوت بزرگی را رقم زد. او دوباره نشان داد که چطور می‌تواند گره بازی‌های حساس را برای تیمش باز کند. لوکادیا تا امروز تاثیر مستقیمی در پنج پیروزی این فصل پرسپولیس داشته و در چهار مسابقه، عملا عامل اصلی برتری تیمش بوده است. او اولین بار در مسابقه با نفت آبادان موفق به گلزنی برای پرسپولیس شد. ضربه دقیق او، دفاع نفت را باز کرد و تیم یحیی را در مسیر رسیدن به یک پیروزی مهم در خانه قرار داد. دومین گلزنی او برای قرمزها روبه‌روی هوادار رقم خورد و باز هم گل اول مسابقه توسط این ستاره به ثمر رسید. هرچند که آماده‌ترین ستاره آن مسابقه سعید صادقی بود. لوکادیا با زدن دو گل در مسجدسلیمان، شکست تیمش در آن مسابقه را با یک برد حساس عوض کرد. او با درخشش در آن بازی، یک بازگشت بزرگ را برای پرسپولیس فراهم آورد. لوکادیا در دو هفته متوالی موفق به گلزنی در لیگ نشده بود اما برابر مس رفسنجان پنالتی‌اش را به درون دروازه فرستاد. او روبروی ملوان هم ستاره بازی بود. لوکا این بار توانست توپ را از خط دروازه ایمان صادقی عبور بدهد. حتی اگر اعتبار پیروزی روبه‌روی هوادار را به سعید صادقی بدهیم، باید بپذیریم که لوکادیا تا امروز «12 امتیاز» برای پرسپولیس به دست آورده و تاثیر مستقیمی روی «15 امتیاز» این تیم داشته است. او یک ستاره بزرگ برای سرخ‌ها بوده و درخشش خیره‌کننده‌ای را در این تیم پشت سر گذاشته است. با هر نمایش عالی لوکادیا، هواداران پرسپولیس بیشتر نگران آینده او می‌شوند. اگر این روند ادامه داشته باشد، او در پایان قرارداد یک‌ساله‌اش راهی تیمی در لیگ‌های عربی حوزه خلیج ‌فارس خواهد شد و پرسپولیس هیچ درآمدی از این انتقال به دست نخواهد آورد.

لوکادیا تا امروز تاثیر مستقیمی در پنج پیروزی این فصل پرسپولیس داشته و در چهار مسابقه، عملا عامل اصلی برتری تیمش بوده است

در مسیر دانیال ‌شدن

ستاره برزیلی خط هافبک تراکتور این هفته برای تیمش پاس گل نداد و دانیال اسماعیلی‌فر توانست در جدول بهترین پاسورهای لیگ، یک قدم به او نزدیک شود. دانیال در نیمه دوم مسابقه با ملوان با یک پاس دقیق بغل پا، لوکادیا را در موقعیت گلزنی قرار داد و این بازیکن نیز طبق انتظار توپ را با تمام قدرت به درون دروازه فرستاد. اهمیت ستاره‌هایی مثل دانیال اسماعیلی‌فر، در چنین موقعیت‌های گره‌خورده‌ای مشخص می‌شود. او حالا رفته رفته در حال تطبیق یافتن با شرایط بازی در پرسپولیس است. دانیال البته هنوز با آن فرم رویایی فصل گذشته‌اش در سپاهان، فاصله دارد. او آرام آرام در مسیر تبدیل شدن به بازیکنی است که قبلا دیده بودیم. با این حال سرعت کم این تطابق، عملا شانس حضور در جام جهانی را از این ستاره گرفته است. اگر او کمی زودتر در پرسپولیس به این فرم می‌رسید، حالا شانس زیادی برای رفتن به قطر داشت. با این حال تردیدی وجود ندارد که در آینده نزدیک از او بیشتر خواهیم شنید. بازیکنی که در این سال‌ها یکی از بهترین مدافعان راست فوتبال ایران بوده است.

مرد همیشه خشمگین

مازیار زارع در دوران بازی آماده کوچک‌ترین جرقه برای عصبانی شدن بود و حالا این ویژگی به دوران مربیگری او نیز سرایت کرده است. او روبه‌روی پرسپولیس، جنجال بزرگی ساخت و از کنار زمین اخراج شد. جالب اینکه او در لحظه خروج از زمین مسابقه، دوباره خودش را به داور نزدیک کرد و جمله عجیبی به زبان آورد:«تو بی‌عرضه‌ترین آدمی هستی که در زندگی‌ام دیده‌ام!». اما ماجرا از چه قرار بود؟ در دقایق پایانی بازی ملوان و پرسپولیس، یکی از بازیکنان تیم میزبان جمله‌ای به بازیکن دیگر تیم می‌گوید و همین مساله موجب می‌شود داور به او اخطار بدهد. این ماجرا عصبانیت وحشتناک مازیار را رقم زد. او باور داشت که داور، مدیریت بازی را بلد نبوده و با این کار، مرتکب یک اشتباه بزرگ شده است. به نظر می‌رسد مازیار باید در انتظار یک محرومیت جدی در فوتبال ایران باشد.

دو   و   یک دهم؛ امتیاز محبوب یحیی!

رسیدن به 21 امتیاز در 10 بازی، قرمزها را صدرنشین جدول لیگ برتر کرده است. به نظر می‌رسد این میانگین امتیازی محبوب یحیی باشد. چراکه او در 100 بازی لیگ برتری روی نیمکت پرسپولیس 210 امتیاز آورده بود. یحیی امیدوار است با همین روند امتیازگیری، برای سومین بار روی نیکمت سرخ‌ها قهرمانی لیگ برتر را به دست بیاورد.