نکته جالب در مورد هفته نهم لیگ برتر ایران، شاید این بود که همه تیم‌ها می‌خواستند در این هفته برنده باشند. این هفته فقط یکی از هشت مسابقه لیگ برتر با تساوی به پایان رسید و حتی در آن بازی نیز تیمی که گل مساوی را در زمین حریف به ثمر رسانده بود، دستاوردی شبیه برنده‌ها داشت. در این هفته از لیگ مثل همیشه، چهره‌هایی بودند که بیشتر از بقیه درخشیدند و توجه‌ها را به طرف خودشان جلب کردند. چهره‌هایی که در ادامه، مرورشان خواهیم کرد.

آریا   رهنورد

 

محمد عباس‌زاده (تراکتورسازی)

از همان شروع مسابقه، یک طوفان بزرگ به راه انداخت و وقتی تیمش از حریف عقب افتاد، دوباره روشن شد تا کار نفت مسجدسلیمان را تمام کند. عباس‌زاده با این نمایش تماشایی، هم سه امتیاز به تیمش هدیه کرد و هم بعد از چند هفته، صدر جدول گلزنان را از لوکادیا گرفت. ظاهرا حضور بردی‌اف در تراکتور، از همه بیشتر به سود مهاجم این تیم شده است. بازیکنی که این فصل احیا شده و یک ستاره کلیدی برای قرمزها به حساب می‌آید.

ریکاردو آلوز (تراکتورسازی)

او را باید بهترین خرید خارجی این فصل لیگ برتر بدانیم. یک فوتبالیست کم‌نظیر که قبلا هم شاگرد بردی‌اف بوده و حالا هنرش را در فوتبال ایران به نمایش می‌گذارد. 6 پاس گل آن هم در حالی که فقط 9 هفته از لیگ سپری شده، یک آمار درخشان برای ریکاردو آلوز به شمار می‌رود. بازیکنی که این هفته هم پاس گل داد و البته روی گل سوم تیمش نیز تاثیر زیادی داشت. او بهترین موقعیت‌ساز لیگ برتر بیست و دوم بوده است. به زودی باید شاهد دورقمی‌ شدن تعداد پاس‌ گل‌های ریکاردو در فوتبال ایران باشیم.

علیرضا حقیقی (نساجی)

علیرضا آماده‌ترین گلر این هفته لیگ برتر بود. سنگربانی که درون دروازه نساجی، روبه‌روی حملات مداوم گل گهر ایستادگی کرد و اجازه نداد دروازه تیمش باز شود. علیرضا انگار انگیزه مضاعفی برای درخشیدن در این جدال داشت. او زمانی برای گل گهر بازی می‌کرد و البته در این تیم اصلا خوب کار نکرده بود. حالا حقیقی قصد داشت به هر قیمتی به سرمربی سابقش نشان بدهد که آن فرم بد، همیشگی نبوده است. علیرضا با این درخشش مثال زدنی، اولین برد بزرگ نساجی با مطهری را رقم زد و البته، کاری کرد تا گل گهر صدر جدول را از دست بدهد.

صائب محبی (هوادار)

ستاره این هفته هوادار، داستان جالبی دارد. صائب محبی هفته گذشته برای اولین بار در ترکیب تیم الهامی فیکس شد و روی گل تیمش نقش موثری داشت و این هفته، خودش برای هوادار گلزنی کرد. این مدافع دروازه تیم سابقش را گشود تا ملوان را با یک شکست دیگر روبه‌رو کند. با این فرم به نظر می‌رسد صائب برای مدت زیادی در ترکیب اصلی هوادار خواهد ماند. هوادار این هفته دومین برد متوالی‌اش را جشن گرفت تا شرایطش در جدول رده‌بندی را کاملا بهبود ببخشد.

فرشاد احمدزاده (سپاهان)

به نظر می‌رسید ژوزه مورایس اساسا اعتقاد زیادی به فرشاد احمدزاده ندارد. این خاصیت مربیان پرتغالی است که شیفته بازیکنان فانتزی نیستند. با این حال، فرشاد این هفته دوباره در ترکیب ثابت سپاهان قرار گرفت و نمایش بسیار خوبی هم داشت. احمدزاده با یک پاس گل، نشان داد که انگیزه‌های زیادی برای حضور در بین نفرات اصلی سپاهان دارد. او با این پاس به خوبی مسعود ریگی را در موقعیت گلزنی قرار داد. سپاهان در این بازی چند ستاره دیگر مثل کامسوبا و سلمانی داشت اما بازگشت فرشاد، مهم‌ترین اتفاق جدال این تیم با نفت بود.

محمود قائدرحمتی (آلومینیوم)

یک گل و یک پاس گل در یک مسابقه برای تیمی که در هشت مسابقه قبلی مجموعا دو گل به ثمر رسانده بود، آمار درخشانی به نظر می‌رسد. آماری که از سوی محمود قائدرحمتی روبه‌روی مس کرمان خلق شد. او اولین گل این بازی را به ثمر رساند و پاس گل دوم را نیز به علیرضا نقی‌زاده داد. با درخشش قائدرحمتی، دومین برد خانگی آلومینیوم در این فصل رقم خورد. آنها برای اولین بار در لیگ بیست و دوم، در یک بازی بیشتر از یک گل زدند.

دانیال جهانبخش (پیکان)

نجات پیکان از شکست در فولاد آره‌نا، با درخشش دانیال جهانبخش اتفاق افتاد. این مدافع کناری، دومین گل این فصل را برای جوان‌ترین تیم لیگ برتر زد. او حضور به موقعی در این صحنه داشت و به خوبی توانست توپ را از خط دروازه تیم نکو عبور بدهد. تبدیل این شکست به تساوی، برای مجتبی حسینی و تیمش اهمیت بسیار زیادی داشت.

مهدی مهدی‌پور (استقلال)

ساپینتو بارها شکل و شمایل خط هافبک را عوض کرده اما همیشه به یک بازیکن اعتقاد داشته و آن بازیکن بی‌تغییر، مهدی مهدی‌پور بوده است. مهدی روبه‌روی تیم سابقش، عملکرد خوبی داشت و با یک سانتر دیدنی، این عملکرد را تکمیل کرد. سانتری که با ضربه سر محمد قریشی، به تور دروازه ذوب‌آهن چسبید تا یک برد لحظه آخری برای استقلال رقم بخورد.

وحید امیری (پرسپولیس)

شاید روبه‌روی مس، درخشش فوق‌العاده‌ای نداشت اما بازگشت به ترکیب اصلی اتفاق مهمی برای وحید بود. او بعد از ماه‌ها در ترکیب ثابت تیمش به میدان رفت تا برای جام جهانی، آمادگی لازم را به دست بیاورد. وحید در ادامه فصل دوباره به یک مهره کلیدی برای تیم یحیی تبدیل خواهد شد.