هر روز به انتشار فهرست نهایی تیم ملی برای جام جهانی نزدیک می‌شویم و هنوز خبری از یکی از بهترین هافبک‌های این سال‌های فوتبال ایران نیست. بازیکنی که انگار در چنگال مصدومیت گرفتار شده و راهی برای فرار از این قفس ندارد. علی کریمی در لباس استقلال، یک ستاره تمام‌عیار برای فوتبال ایران بود. یکی از بهترین بازیکنان لیگ که کارلوس کی‌روش نیز همیشه به او علاقه داشته است.

او در سن کم، تجربه بازی در خارج از ایران را با انتقال به دیناموزاگرب به دست آورد و برای تیم بزرگی مثل سپاهان هم بازی کرد. اوضاع در ایران برای او بسیار خوب پیش می‌رفت و کریمی به یک چهره بسیار محبوب برای طرفداران استقلال بدل شده بود. با این حال تصمیم ترک استقلال اصلا برای او تصمیم مفیدی نبود. کریمی بعد از جدایی از جمع آبی‌ها، به فوتبال قطر رفت و برای تیم القطر بازی کرد. او فصل بعد راهی باشگاه الدحیل شد اما در این تیم موفقیت خاصی نداشت. او دوباره به القطر برگشت اما در این تیم هم نتوانست به اوج برگردد.

کایسری اسپور در لیگ ترکیه تیم بعدی بازیکنی بود که این اواخر در حصار مصدومیت‌های گوناگون قرار داشته است. علی این فصل در شروع لیگ ترکیه روبه‌روی بشیکتاش به زمین رفت. سرمربی تیم با این تصمیم نشان داد که علاقه زیادی به این بازیکن دارد. با این حال کریمی در همان مسابقه با دو کارت زرد از زمین اخراج شد. او 67 دقیقه برای تیمش بازی کرد. کریمی دو هفته بعد مقابل باشاک‌شهیر نیز توپ زد و در مجموع شروع خوبی در لیگ ترکیه داشت اما باز هم آسیب دید و تا امروز دیگر نتوانسته برای این تیم بازی کند. 9 هفته از لیگ ترکیه سپری شده و علی فقط دو بازی برای تیمش انجام داده است. او امیدوار بود با انتقال به کایسری اسپور و تبدیل شدن به یک بازیکن ثابت، شانس حضور در جام جهانی را به دست بیاورد اما این شانس عملا برای هافبک سابق استقلال از دست رفته است.

روند عالی کریمی از زمان جدایی از استقلال دچار تغییر شد. او می‌توانست در این تیم بماند، به یکی از بهترین‌های لیگ ایران بدل شود، جایگاه ثابتی در تیم ملی به دست بیاورد و با قدرت راهی جام جهانی شود اما رفتن به قطر، تصمیم خوبی نبود. تصمیمی که به شدت به علی لطمه زد. البته که مصدومیت‌ در فوتبال هیچ‌وقت خبر نمی‌کند و ممکن بود علی در ایران نیز آسیب ببیند اما به هر حال رفتن به قطر، او را از فرم خوب دور کرد. حالا فوتبال ایران باید با بازیکن مسنی مثل امید ابراهیمی در خط میانی راهی قطر شود و یکی از بهترین هافبک‌های فوتبال ایران یک جام جهانی را از دست بدهد. علی کریمی در 28 سالگی، به همه پتانسیل‌های واقعی‌اش در فوتبال ایران نرسیده است. بازیکنی که می‌توانست خیلی بیشتر از این پیشرفت کند و به قله‌های بلندتری برسد اما پشت دیواری به اسم مصدومیت متوقف شد. آسیب‌دیدگی انگار بال‌های این ستاره را قیچی کرده بود.