طلا و مس!

دومین برد فصل استقلال باز هم روبه‌روی یک تیم تازه‌وارد به دست آمد. آنها یک هفته بعد از شکست دادن ملوان، این بار مس را هم بردند تا در پایان هفته سوم ۶ امتیاز داشته باشند. اولین برد خانگی این فصل استقلال، یک نبرد چندان مهیج نبود اما خوشبختانه بانوانی که راهی ورزشگاه شده بودند، حداقل موفق شدند به تماشای یک گل بنشینند. کوین یامگا همانند بسیاری از دیدارهای فصل گذشته، باز هم نقش ناجی را برای تیم بازی کرد و استقلال موفق شد همه امتیازهای این مسابقه را در خانه نگه دارد.

آریا   طاری

 

یک بازگشت باشکوه

مهم‌ترین اتفاق مسابقه این هفته استقلال و مس، بیرون از محدوده سبز زمین مسابقه رقم خورد. جایی که برای اولین بار پای بانوان به یک بازی لیگ برتری در فوتبال ایران باز شد. از آن ماجراهایی که فراموش‌نشدنی به نظر می‌رسید. خانم‌ها وارد ورزشگاه شدند و هیچ اتفاق بدی هم رخ نداد. نه خون از دماغ کسی آمد، نه شعار زشتی شنیده شد و نه کوچک‌ترین ناامنی برای آنها در ورزشگاه وجود داشت. آنها با حضورشان، زیبایی آزادی را بیشتر کردند و فریم‌های فوق‌العاده‌ای از این حضور نیز به ثبت رسید. این یک فرصت ویژه و یک محک عالی برای فوتبال ایران بود و انتظار می‌رود این روند در دیدارهای دیگر نیز تکرار شود. رفته رفته باید منتظر ورود بانوان به ورزشگاه در همه شهرهای ایران باشیم. تجربه نبرد استقلال و مس ثابت می‌کند که حضور خانم‌های طرفدار فوتبال، جو سالم‌تر و بهتری را در ورزشگاه‌ها به وجود می‌آورد.

مهم‌ترین اتفاق مسابقه این هفته استقلال و مس، بیرون از محدوده سبز زمین مسابقه رقم خورد. جایی که برای اولین بار پای بانوان به یک بازی لیگ برتری در فوتبال ایران باز شد. از آن ماجراهایی که فراموش‌نشدنی به نظر می‌رسید

کشمکش ادامه دارد

دومین نکته مهم این مسابقه هم اصلا یک نکته فنی نبود. درگیری ادامه‌دار بین باشگاه استقلال و صداوسیما، شرایط خاصی را برای پخش بازی‌های این باشگاه به وجود آورده است. هفته گذشته و بعد از انتقاد مستقیم از صداوسیما در تبلیغ‌های محیطی باشگاه استقلال، قاب عجیبی برای بازی این تیم در نظر گرفته شد و این هفته نیز باشگاه به این موضوع معترض بود که همه تبلیغات محیطی‌اش روی آنتن نرفته‌اند و دیده نشده‌اند. استقلالی‌ها حتی تهدید کردند که اگر این قاب اصلاح نشود، در نیمه دوم به زمین مسابقه نخواهند رفت. آنها البته درنهایت رضایت دادند و راهی زمین شدند اما این مساله هنوز حل نشده باقی مانده است. باشگاه استقلال هر هفته از راه ندادن دوربین‌های تلویزیون به ورزشگاه خبر می‌دهد اما درنهایت هر هفته هم کوتاه می‌آید و نهایتا اجازه مصاحبه کردن با تلویزیون را از بازیکنان تیم می‌گیرد. اگر قرار نیست قدم مهمی در این راستا برداشته شود، به نظر می‌رسد که این روند تا پایان فصل ادامه خواهد داشت!

نیمکت‌پارتی جعفر!

بین دو نیمه مسابقه با ملوان، ساپینتو تصمیم گرفت شیوه بازی تیمش را تغییر بدهد و استقلال را با چهار مدافع به زمین بفرستد. آنها در دو مسابقه با سپاهان و ملوان از کناره‌ها به شدت آسیب‌پذیر بودند و به همین خاطر ساپینتو به دنبال ایجاد تغییر بود. نقشه او جواب داد و استقلال با چهار مدافع، عملکرد بسیار خوبی روبه‌روی ملوان داشت. این شیوه بازی حالا برابر مس هم پیاده شد. در این روش، عارف غلامی و سیلوا مدافعان مرکزی تیم بودند و صالح حردانی در سمت راست به میدان می‌رفت. روزبه چشمی نیز در کنار مهدی‌پور و رضاوند خط میانی استقلال را شکل داده بودند. نکته جالب اما حضور ثابت ابوالفضل جلالی در سمت چپ خط دفاعی است. بازیکنی که ظاهرا مربی پرتغالی استقلال علاقه زیادی به او دارد. ساپینتو تا اینجا اصلا اعتقادی به بازی جعفر سلمانی نداشته است. بازیکنی که فصل گذشته مهره مهمی برای استقلال بود و حتی توانست چند گل حساس سه امتیازی برای این تیم به ثمر برساند.

صدای پای مهدی

سجاد شهباززاده در این چند مسابقه از زمان بازگشت به استقلال، اصلا متقاعدکننده نشان نداده و به هیچ وجه آماده نبوده است. شاید این آخرین تجربه حضور فیکس سجاد در استقلال بود. فعلا و تا قبل از ورود کاوه رضایی به تیم، ساپینتو می‌تواند به سراغ استفاده از یامگا، محبی و قایدی در خط حمله برود. در این روش محبی این قابلیت را دارد که به عنوان مهاجم مرکزی برای تیم بازی کند و قایدی و یامگا نیز در دو سمت او به میدان بروند. البته مهدی قایدی نیز سابقه بازی در نوک حمله را داشته است. به هر حال این سه نفر فعلا آماده‌ترین مهره‌های هجومی باشگاه به حساب می‌آیند.

این تیم جوان

نمایش مس در آزادی، نمایش قابل احترامی بود. تیمی که فوتبال بازی کرد، نمایش خوبی داشت و حتی موقعیت‌های خوبی را هم از دست داد. مس تیم بسیار جوانی است و با چند ستاره از آکادمی در ترکیب اصلی ظاهر شده است. آنها با حفظ این فرم می‌توانند در ادامه فصل یکی از تیم‌های غافلگیرکننده فوتبال ایران لقب بگیرند. تیمی که فعلا فصل را بهتر از حد انتظار شروع کرده و روبه‌روی استقلال هم یک تیم کاملا بسته نبوده است. فرزاد حسین‌خانی در اولین تجربه کاری‌اش به عنوان سرمربی در لیگ برتر، فعلا عملکرد خوبی داشته است.