خشاب خالی!

اولین بازی فصل برای پرسپولیس، بدون برد و بدون گل زده به پایان رسید. در نبرد دو مربی محروم که از روی سکوها جریان مسابقه را دنبال می‌کردند، ذوب آهن نمایش محتاطانه‌ای داشت و پرسپولیس حتی نتوانست توپ را از خط دروازه حریف ۱۰ نفره‌اش عبور بدهد. با این نمایش، پرسپولیس کار دشواری برای نتیجه گرفتن در این فصل خواهد داشت. حالا اهمیت خرید مهاجمی مثل لوکادیا در این تیم مشخص شده و هواداران باشگاه نیز در انتظار رونمایی از این ستاره در ترکیب اصلی تیم‌شان هستند.

آریا    رهنورد

عملکرد تیم یحیی گل‌محمدی در اولین هفته فصل، عملکرد چندان بدی نبوده اما تردیدی وجود ندارد که آنها در فاز هجومی، قاطعیت لازم و کافی را نداشته‌اند. پرسپولیس در همان نیمه اول، صاحب یک بخت کلیدی برای گل‌زنی شد. یک پاس عالی برای مهدی عبدی، او را در موقعیت فوق‌العاده‌ای برای باز کردن دروازه حریف قرار داد. عبدی به راحتی می‌توانست کمال کامیابی‌نیا را در موقعیت صددرصد صاحب فرصت گل‌زنی کند اما پاس نداد و با یک ضربه خودخواهانه، توپ را به دست دروازه‌بان ذوب رساند. در مسابقه‌هایی شبیه به این که تیم مقابل دفاعی چندلایه را روبه‌روی پرسپولیس قرار می‌دهد و به شدت فشرده بازی می‌کند، استفاده از همین موقعیت‌ها سرنوشت بازی را تعیین خواهند کرد. اگر این توپ به تور دروازه می‌رسید، ذوب از لاک دفاعی‌اش بیرون می‌آمد و ادامه بازی برای پرسپولیس به مراتب ساده‌تر می‌شد اما مهدی عبدی این شانس را از تیمش گرفت و در نیمه دوم بازی هم اصلا عملکرد خوبی نداشت. این نمایش، علیه همه فرضیه‌هایی رقم خورد که باور داشتند پرسپولیس در این فصل نیازی به مهاجم جدید ندارد. حالا به همه ثابت شد که مهاجمی مثل مهدی عبدی با وجود درخشش در چند مسابقه و زدن چند گل حساس، هنوز فوتبالیست کاملی نشده، شرزود تمیروف در دنیای خودش فوتبال بازی می‌کند و پاکدل هم تقریبا همیشه مصدوم است. پرسپولیس در این فصل دو هافبک مهم لیگ و دو پاسور بسیار خوب را به ترکیبش اضافه کرده اما تا زمانی که یک مهاجم تمام‌کننده نداشته باشد، این خریدها بیهوده خواهند بود. در واقع باشگاه بخشی از راه موفقیت را رفته اما آن را تکمیل نکرده تا تلاش‌های قبلی نیز چندان مهم به نظر نرسند. خرید لوکادیا البته می‌تواند این روند را کاملا تغییر بدهد. او می‌تواند در این فصل به یک مهره بسیار مهم برای تیمش تبدیل شود.

لوکادیا خرید مهمی برای پرسپولیس به حساب می‌آید اما نباید تصور کرد که او از همین حالا می‌تواند تمام مشکلات هجومی تیم را حل کند. لوکادیا تازه به ایران سفر کرده و در فصل بدنسازی و اردوی پیش فصل حاضر نبوده است. او برای رسیدن به فرم خوب به چند هفته زمان نیاز دارد و حتی پس از آن نیز معلوم نیست که در مسیر بازیکنی مثل استوکس قرار نگیرد و ناگهان ایران را ترک نکند. داشتن مهاجمی با این استاندارد بالا که در چند لیگ معتبر دنیا بازی کرده، اتفاق خوبی برای پرسپولیس به حساب می‌آید و گزینه‌های هجومی این تیم را افزایش می‌دهد. با این حال مجموعه اتفاقاتی که در مسیر جذب این بازیکن رقم خورده، فشارها را روی او زیاد خواهد کرد. همه انتظار دارند یورگن در کوتاه‌ترین زمان ممکن به یک ستاره در پرسپولیس تبدیل شود و چشم‌ها را خیره کند. او بعد از کشمکش مداوم بین مدیران و مربیان باشگاه جذب شده و همین مساله کارش را در فوتبال ایران کمی سخت خواهد کرد. پرسپولیس در فصل گذشته از کیفیت خط حمله‌اش لطمه خورد. آنها در چند بازی حساس، موقعیت‌های خوبی را از دست دادند و همین مساله موجب شد در نهایت در جدول از استقلال جا بمانند. ناکامی در باز کردن دروازه ذوب آهن در اولین هفته فصل جدید نیز اتفاق خوبی نیست و این تیم را در شرایط سختی قرار خواهد داد. ز، اینکه چرا پاکدل مدام مصدوم می‌شود و یا بازیکنی مثل تمیروف اصلا چرا جذب شده، سوال‌هایی است که یحیی باید به آنها پاسخ بدهد. بدون شک خرید بازیکنی مثل لوکادیا، یک شمشیر دولبه برای این مربی است. اگر او نتواند از لوکادیا خوب بازی بگیرد، احتمالا جایگاهش در این باشگاه را از دست خواهد داد.

اولین بازی فصل پرسپولیس، نقاط مثبتی هم داشت. مثل نمایش خوب گولسیانی در قلب دفاع و بدون اشتباه بودن مدافعان این تیم. با این حال همه توقع دارند این تیم پرستاره، بهتر بازی کند و بهتر نتیجه بگیرد. اضافه شدن ستاره‌هایی مثل پورعلی‌گنجی و لوکادیا، پرسپولیس را به تیم بسیار خطرناک‌تری تبدیل خواهد کرد. تیمی که این فصل کار سختی برای رقابت بر سر قهرمانی لیگ برتر دارد و برای رسیدن به سکوی اول، ابتدا باید مشکل گل‌زنی‌اش را حل کند.