آریا طاری

لید: حضور محمد محبی در تمرین‌های پیش فصل سانتاکلارا، این تصور را به وجود آورده بود که ستاره ایرانی در این فصل تیم پرتغالی را ترک نمی‌کند اما ظاهرا حالا جدایی او از تیمش جدی شده و محبی ظرف روزهای آینده به لیگ برتر برمی‌گردد. استقلال جدی‌ترین مشتری در بین تیم‌های ایرانی خواهان محبی بوده و احتمالا خیلی زود با این بازیکن قرارداد می‌بندد. خریدی که تیم ساپینتو را کامل خواهد کرد. این درست همان بازیکنی است که استقلالی‌ها در این مقطع به آن نیاز دارند. بازیکن جوان و پرانگیزه‌ای که ظرافت‌های ترکیب استقلال در این فصل را بیشتر خواهد کرد.

ظاهرا دوری محمد محبی از فوتبال ایران، موجب شده خیلی‌ها از یاد ببرند که او چه فوتبالیست معرکه‌ای بوده است. بازیکن 23 ساله‌ای که در کم‌ترین زمان ممکن در بالاترین سطح فوتبال ایران جا افتاد و نمایش‌های بسیار خوبی هم داشت. او خرید بسیار مهمی برای استقلال است. حتی اگر خیلی از طرفداران آبی‌های پایتخت هنوز متوجه اهمیت این خرید نباشند. محبی، یکی دیگر از استعدادهای بوشهری فوتبال ایران به شمار می‌رود. پدیده‌ای که با درخشش در ترکیب شاهین و رسیدن به لیگ برتر با این تیم، چهره شد و به محض صعود به لیگ برتر، پیراهن سپاهان را به تن کرد. در مورد این بازیکن و اعتماد به نفس همیشگی‌اش، نکته جالبی وجود دارد. او در اولین بازی رسمی با لباس سپاهان در لیگ برتر و اولین بازی رسمی در لیگ قهرمانان موفق به گل‌زنی شده است. محمد در اولین فصل بازی برای سپاهان در 35 بازی به میدان رفت و از مجموع 39 بازی فصل سپاهان فقط چهار نبرد را از دست داد. او کارش را در این تیم با آمار فراتر از انتظار هشت گل و چهار پاس گل برای این تیم تمام کرد. محبی در دومین فصل بازی برای سپاهان هم یک مهره کلیدی برای این تیم به شمار می‌رفت. بازیکنی که 29 بازی برای تیم محرم انجام داد، چهار گل برای این تیم زد و با پیشنهاد اروپایی سانتاکلارا روبه‌رو شد. این بازیکن روند پیشرفت را به شکل قابل توجهی سریع طی کرده است. محبی ظرف سه سال از یک بازیکن لیگ یکی به یک لژیونر تبدیل شد و حتی توانست برای تیم ملی هم به میدان برود. حالا زمان خوبی برای بازگشت او به لیگ برتر و بازی در یک تیم بزرگ است. لیگ بیست و دوم می‌تواند فصل ویژه‌ای برای محمد محبی باشد.

به نظر می‌رسد که این انتقال به سود همه خواهد بود. چراکه حتی خود محبی نیز به فرصت بیشتری برای بازی کردن نیاز دارد. او فصل گذشته در همه جام‌ها تنها 18 بازی برای سانتاکلارا انجام داده و هرگز 90 دقیقه کامل را در ترکیب این تیم به پایان نرسانده است. قرار داشتن در سال جام جهانی، انگیزه قدرتمندی برای بازگشت این بازیکن به لیگ برتر به وجود می‌آورد. او در دوران حضور ویلموتس، نه‌تنها پای ثابت اردوهای تیم ملی، بلکه مهره ثابت ترکیب تیم ملی هم بود اما بعد از جدایی مرد بلژیکی، دیگر جایی در اردوهای تیم نداشته است. اگرچه خط حمله استقلال در این فصل شلوغ و پرستاره به نظر می‌رسد اما محبی شانس زیادی برای حضور در ترکیب اصلی تیم خواهد داشت. جدایی امیرحسین حسین‌زاده نیز شرایط را برای حضور ثابت این بازیکن در ترکیب فراهم می‌کند. قرارداد او با استقلال البته یک قرارداد دائمی نخواهد بود. محبی به صورت قرضی در ترکیب این تیم قرار می‌گیرد و باید بعد از سپری کردن یک فصل به سانتاکلارا برگردد. در حقیقت او در سال جام جهانی رویای حضور در این جام را در سر دارد و پس از آن راهی اروپا می‌شود تا ماجراجویی با تیم پرتغالی‌اش را نیز ادامه بدهد.

محمد محبی، خامه روی کیک این فصل استقلال خواهد بود. وینگری که می‌تواند در هر دو سمت چپ و راست برای تیم بازی کند. محبی حتی می‌تواند پشت سر مهاجم تیم به میدان برود و این شانس را هم دارد که به عنوان مهاجم مرکزی برای تیم بازی کند. توانایی بازی در چند پست، یکی از کلیدی‌ترین ویژگی‌های این بازیکن به شمار می‌رود. او همچنین سرعت بالایی دارد، استارت‌های خوبی می‌زند و همان فوتبال دلخواه ساپینتو را بازی می‌کند. محبی استقلال را در فاز هجومی به تیم بهتری تبدیل خواهد کرد. تیمی که در حمله بسیار خطرناک‌تر و زهردارتر از فصل گذشته به نظر می‌رسد. استقلال در فصل گذشته در فاز دفاعی فوق‌العاده بود اما در حمله بی‌نقص به نظر نمی‌رسید و کمی سخت گل می‌زد. ماموریت مهم مربی پرتغالی این تیم برای فصل تازه، حفظ ساختار دفاعی و کمک به تقویت ساختار هجومی تیم است. اگر استقلال مثل گذشته در دفاع نفوذناپذیر باشد و در حمله کمی بهتر شود، قهرمانی لیگ برتر برای این تیم تکرار خواهد شد. آنها در این فصل رقبای به مراتب سرسخت‌تری از گذشته دارند اما با خرید محبی، تیم کاملی را نیز برای شروع این جنگ بزرگ در اختیار خواهند داشت.

 

سوتیتر: ظاهرا دوری محمد محبی از فوتبال ایران، موجب شده خیلی‌ها از یاد ببرند که او چه فوتبالیست معرکه‌ای بوده است. بازیکن 23 ساله‌ای که در کم‌ترین زمان ممکن در بالاترین سطح فوتبال ایران جا افتاد و نمایش‌های بسیار خوبی هم داشت