بازگشت امپراتور

هواداران پرسپولیس هرگز تصور نمی‌کردند روزی از راه برسد که افشین قطبی به عنوان سرمربی مقابل آنها قرار بگیرد. او یک دهه قبل «امپراتور» محبوب سکوهای سرخ بود اما تنها بعد از یک فصل موفق، این باشگاه را ترک کرد و پس از ناکامی روی نیمکت تیم ملی، در ژاپن، تایلند و چین نیز دوران موفقی را پشت سر نگذاشت تا دوباره به فوتبال ایران برگردد و این بار در اهواز مشغول به کار شود. قطبی از اهواز خاطره چندان خوبی در ذهن ندارد و در همین شهر، یک شکست سنگین را روی نیمکت پرسپولیس تجربه کرده است.


تجربه عجیب

دوران حضور افشین قطبی روی نیمکت فولاد مقابل تراکتورسازی آغاز می‌شود اما اولین تقابل ویژه این مربی در بازگشت به فوتبال ایران، هفته دوم نیم‌فصل دوم برابر پرسپولیس شکل خواهد گرفت. فولادی‌ها البته در نیم‌فصل اول به ورزشگاه آزادی رفته‌اند و این مسابقه در اهواز برگزار خواهد شد. امپراتور هنوز هم در بین هواداران پرسپولیس محبوب است و قرار گرفتن روبه‌روی این باشگاه، تجربه عجیبی برای او خواهد بود. فراموش نکنید در تاریخ لیگ برتر تنها سه مربی این باشگاه را قهرمان کرده‌اند و قطبی، یکی از همین سه مربی است که حالا به ایران برگشته است.


دوئل با دستیار

جدال فولاد و نفت مسجدسلیمان شاید در نگاه اول حساسیت چندانی نداشته باشد اما قرار گرفتن قطبی و علیرضا مرزبان در دو سمت آن، جذابیت‌های زیادی به دنبال خواهد داشت. در برخورد نیم‌فصل اول دو باشگاه، عبدا... ویسی و سیروس پورموسوی روی نیمکت دو تیم حضور داشتند اما حالا افشین قطبی و علیرضا مرزبان روبه‌روی هم قرار خواهند گرفت. مرزبان، یکی از دستیاران افشین در پرسپولیس لیگ هفتم بود اما آنها هرگز رابطه خوبی با هم نداشتند و در نهایت قبل از پایان فصل، علیرضا مرزبان از کادر فنی پرسپولیس جدا شد. مرزبان ادعا داشت او پرسپولیس را قهرمان کرده نه قطبی!