پایان باشکوه جام ملت‌های بانوان اروپا در ومبلی، قهرمانی تیم میزبان مقابل یک استادیوم پر از جمعیت بود. انگلیسی‌ها مثل تیم مردان‌شان در ومبلی به فینال یورو رسیدند و برخلاف آنها، قدم آخر را هم با موفقیت برداشتند. انگلیس برای قهرمانی در این جام، تیمی را شکست داد که قدرت اصلی قاره اروپا به شمار می‌رفت. در 13 دوره از جام ملت‌های زنان، آلمانی‌ها 9 بار به فینال رسیده‌اند و تا قبل از دیدار این هفته، هرگز بازنده یک فینال نبودند.

پیشرفت انگلیسی‌ها اما همه چیز را تغییر داد. آنها در سال 2009 نیز با آلمان فینالیست یورو شدند اما در آن مسابقه با 6 گل شکست خوردند. بعد از 13 سال اما انگلیس این بار بهترین تیم جام بود و آلمان را در مسابقه نهایی شکست داد. انگلیس برای رسیدن به دیدار نهایی، ابتدا در گروهی که اتریش، نروژ و ایرلند شمالی در آن حضور داشتند سرگروه شد. آنها با 15 گل زده و بدون حتی یک گل خورده به مرحله حذفی رسیدند اما در نبرد با اسپانیا یک چالش بزرگ را تجربه کردند. انلگیس تا آخرین دقایق آن بازی از حریف عقب بود و در آستانه شکست قرار داشت اما در لحظات پایانی به بازی برگشت و سرانجام در وقت‌های اضافه نیز این حریف را شکست داد.

سوئد نیز قربانی بعدی آنها در مسیر رسیدن به فینال بود. تیمی که با چهار گل از سه‌شیرها شکست خورد. در مسابقه فینال نیز انگلیس تیم برتر زمین به نظر می‌رسید. تیمی که اواسط نیمه دوم گل اول را وارد دروازه رقیب کرد اما لحظاتی بعد شاهد عبور توپ از خط دروازه‌اش بود. این بازی در وقت‌های قانونی با تساوی یک- یک تمام شد اما گل ستاره منچسترسیتی در دقیقه 110، ورق را به سود انگلیس برگرداند و اولین قهرمانی تاریخ این تیم در جام ملت‌های زنان اروپا را رقم زد. تقریبا همه ستاره‌های تیم ملی مردان انگلیس در روز برگزاری فینال حمایت‌شان را از این تیم نشان داده بودند و بسیاری از آنها مثل دکلان رایس، فیل فودن و کالوین فیلیپس در روز برگزاری فینال در استادیوم حضور داشتند. این بازی‌ها با حضور 16 تیم در 10 استادیوم مختلف در انگلیس برگزار شد. در پایان این جام هم بث مائد از انگلیس و الکساندرا پوپ از آلمان با 6 گل بهترین گل‌زن مسابقات لقب گرفتند، بث مائد بهترین بازیکن جام شد و لنا اوبردورف جایزه بهترین بازیکن جوان را از آن خودش کرد.

مهم‌تر از نتیجه مسابقه فینال، میزان استقبال از این بازی بود. هواداران انگلیس ومبلی را برای این مسابقه پر از جمعیت کردند و استقبال فوق‌العاده‌ای از این تیم به عمل آوردند. جالب است بدانید که شبکه پخش کننده بازی در انگلیس نیز رکورد تماشای یک مسابقه فوتبال زنان در این کشور را ثبت کرد و همچنین این بازی به پربیننده‌ترین نبرد فوتبالی سال 2022 در انگلیس تبدیل شد. یعنی این نبرد از تک تک جدال‌های لیگ برتر مردان در این سال میلادی هم بیننده بیشتری داشت! موضوعی که نشان می‌دهد فوتبال بانوان حالا دیگر به یک ترند جدید و انکارنشدنی در تمام دنیا تبدیل شده است.