یک سال تعطیلی لیگ قهرمانان آسیا و تغییر فرمت این رقابت، فرصت را به استقلال و پرسپولیس خواهد داد تا شانس‌شان را برای حضور دوباره در این رقابت محک بزنند. دو باشگاهی که فصل گذشته با وجود کسب سهمیه به دلیل عدم دریافت مجوز حرفه‌ای از لیگ قهرمانان کنار گذاشته شدند. برای بازگشت راه‌های متعددی پیش روی این دو تیم قرار دارد. آنها باید الزامات ای.اف.سی را برآورده کنند تا بتوانند بخشی از رقابت‌های لیگ قهرمانان باشند. یکی از این الزامات بسیار مهم، فاصله گرفتن از مالکیت مشترک دولتی است که شاید ورود جدی‌تر به بورس، بتواند این مشکل را حل کند. مساله دیگر هم پرداخت بدهی‌های سنگین قبلی است که باشگاه باید راهی برای تسویه آن پیدا کند. حتی اگر همه این شرط‌ها هم به مرحله نهایی شدن برسند، استقلال و پرسپولیس بدون تیم‌داری در رده بانوان شانسی برای رسیدن به لیگ قهرمانان نخواهند داشت. این اتفاقی است که باید در هر دو باشگاه رخ بدهد و احتمالا دیر یا زود به حقیقت تبدیل خواهد شد. اساسا بسیاری از باشگاه‌های فوتبال ایران طرفدار باشگاه‌داری نیستند و به تیم‌داری مشغول‌اند. یعنی همه تمرکز آنها صرف مدیریت تیم فوتبال می‌شود و به سایر رشته‌ها اهمیت نمی‌دهند. این بار اما چاره‌ای به جز تیم‌داری در بخش بانوان برای این باشگاه‌ها وجود ندارد. همین حالا هم تیم‌هایی مثل سپاهان در سطح بانوان تیم‌داری می‌کنند و دلیلی برای توقف این کار نمی‌بینند. سرخابی‌ها نباید تنها به عنوان یک اجبار به این ماجرا نگاه کنند. در حقیقت آنها نباید تنها این کار را با فشار ای.اف.سی انجام بدهند. بدون شک این یک فرصت برای آنها خواهد بود تا یکی از «ترندهای» مهم روز دنیای فوتبال را به سادگی از دست ندهند. امروز تیم‌داری در رده بانوان، بسیار مرسوم شده و بسیاری از باشگاه‌های اروپایی این کار را با علاقه زیادی انجام می‌دهند. علاقه به فوتبال بانوان نیز در همه دنیا بسیار شدت گرفته و حتی تعدادی از بازی‌های فوتبال بانوان در استادیوم‌های کاملا پر با حضور تماشاگران برگزار می‌شود. شاید تصور عمومی این باشد که این کار فرصت چندانی برای کسب درآمد در اختیار این دو باشگاه قرار نمی‌دهد اما مساله این است که بازگشت به لیگ قهرمانان به لحاظ مالی برای آنها کاملا به صرفه است و این هزینه را جبران می‌کند. علاوه بر این فراموش نکنیم که رقم قرارداد در فوتبال بانوان برای مربیان و بازیکنان بسیار پایین است و شاید همه قراردادهای یک تیم به یک سوم قرارداد یک ستاره در تیم مردان هم نرسد.

جالب اینجاست که راه بازگشت استقلال و پرسپولیس به لیگ قهرمانان آسیا، حالا از سوی همان‌هایی باز می‌شود که برای مدت‌ها نادیده گرفته شده‌اند. دو باشگاه باید دربی بانوان را راه بیندازند و این مسابقه را به جذابیت‌های فوتبال ایران اضافه کنند. برگزاری چنین مسابقه‌ای دیگر ناگزیر خواهد بود. این روند می‌تواند به مرور زمان پرسپولیس و استقلال را در مسیر حرفه‌ای‌تری قرار بدهد و آنها را به جای تیم‌داری صرف، به سمت باشگاه‌داری ببرد. شاید حتی این اقدام، راه را برای سایر تیم‌ها هم هموارتر کند و باشگاه‌های بیشتری تمایل به ورود به بخش بانوان پیدا کنند.

وقتی دو باشگاه بزرگ کشور تصمیم به ورود و حمایت از فوتبال بانوان بگیرند، حتما شاهد تبعات مثبتی خواهیم بود. البته این دو باشگاه باید حواس‌شان باشد تیم‌داری‌شان در فوتبال مثل تیم‌داری‌شان در رشته‌های منهای فوتبالی نباشد که هیچ آورده مثبتی نه برای خودشان و نه آن رشته‌ها داشت!