جنگ سرد، جنگ صدر!

هفته چهاردهم لیگ برتر دیروز با مسابقه تیم‌های فولاد و ذوب‌آهن اصفهان آغاز شد. امروز به صورت همزمان با مسابقه پرسپولیس، یک جدال تماشایی در قائمشهر برگزار می‌شود و فردا نیز دو تیم بالای جدول، یکی از حساس‌ترین دیدارهای نیم‌فصل اول لیگ را خواهند ساخت. لیگ برتر، به سرعت پیش می‌رود و حالا زمان بسیار کمی تا پایان نیم‌فصل اول باقی مانده است. برخلاف آن‌چه در هفته‌های اول تصور می‎شد، پدیده همچنان صدرنشینی را برای خودش حفظ کرده و روند رویایی این تیم همچنان ادامه دارد. سپاهان ژنرال نیز به عنوان اصلی‌ترین تهدید این روزهای پدیده، عصر جمعه قواره‌های واقعی‌اش را در نقش جهان به نمایش می‌گذارد.

نساجی مازندران-سپیدرود رشت

نساجی و سپیدرود، شباهت‌های بسیار زیادی با هم دارند. هر دو تیم سال‌ها در سطوح پایین‌تر برای صعود به لیگ برتر تلاش کرده‌اند، هر دو تیم بالاخره به انتظار بسیار طولانی‌شان پایان داده‌اند، هر دو تیم روی نیمکت از کاپیتان‌های سابق تیم ملی بهره می‌برند و هر دو تیم در لیگ برتر هجدهم، شروع خوبی نداشته‌اند. تیم نکو در رده دوازدهم جدول دیده می‌شود و سپیدرود نیز به لطف 6 امتیاز کسر شده از استقلال خوزستان، قعرنشین نیست و در رده پانزدهم قرار گرفته است. برخورد دو تیم شمالی، جذاب و تماشایی از آب درخواهد آمد. بین این دو باشگاه، دشمنی در کار نیست و نساجی و سپیدرود رابطه بسیار خوبی با هم دارند تا جنگ امروز، یک جنگ سرد اما تماشایی باشد.

سپاهان اصفهان- پدیده مشهد

بدون تردید حساس‌ترین مسابقه این هفته، در ورزشگاه نقش‌جهان برگزار می‎شود. جایی که دو مربی از دو نسل مختلف فوتبال ایران روبه‌روی دو تیم از دو نسل مختلف فوتبال قرار می‌گیرند. سپاهان با امیر قلعه‌نویی دوباره احیا شده و حالا فقط سه امتیاز با تیم صدرنشین فاصله دارد. در صورت پیروزی در این مسابقه، طلایی‌ها می‌توانند به لطف تفاضل گل بهتر در صدر جدول قرار بگیرند. سپاهان از شروع فصل شکست نخورده و پدیده نیز پس از مسابقه هفته اول با پرسپولیس، دیگر هیچ نتیجه‌ای را واگذار نکرده است. تیم مشهدی در این فصل هشت گل کم‌تر از سپاهان به ثمر رسانده اما پنج گل نیز کم‌تر از این تیم دریافت کرده است. نتیجه این بازی، تاثیر بسیار زیادی در تعیین قهرمان نیم‌فصل فوتبال ایران خواهد داشت.

نفت مسجدسلیمان-پیکان

پنج امتیاز و 6 رده. این همه تفاوت پیکان و نفت مسجدسلیمان در جدول این فصل لیگ برتر است. تیم مجید جلالی این روزها وضعیت چندان خوبی ندارد. آنها پس از شکست خوردن مقابل ترکیب ناقصی از پرسپولیس، در زمین خودشان مغلوب فولاد خوزستان شدند تا در پنج هفته اخیر، چهار بار نتیجه را به حریفان واگذار کرده باشند. نفت مسجدسلیمان اما با مرزبان به شرایط ایده‌آلی رسیده و در سه هفته اخیر، هفت امتیاز تصاحب کرده است. هر دو مسابقه این فصل نفت بیرون از خانه به دست آمده‌اند و این تیم هنوز سابقه پیروزی در خانه را ندارد.

سایپا-استقلال خوزستان

آخرین پیروزی سایپا در این فصل، به دیدار هفته هفتم با نفت مسجدسلیمان برمی‌گردد. نارنجی‌ها در 6 بازی اخیر سه تساوی و سه شکست را تجربه کرده‌اند و برای فرار از بحران، باید تیم قعرنشین لیگ برتر را شکست بدهند. استقلال خوزستان بعد از ماجرای کسر 6 امتیاز با یک بحران روحی بزرگ روبه‌رو شده اما فاصله این تیم با منطقه فرار از سقوط، هنوز هم قابل جبران به نظر می‌رسد. این تیم هفته گذشته در یک مسابقه نزدیک مغلوب استقلال شد و حالا در زمین سایپا مسابقه خواهد داد.