خریدهای بنجل

روز گذشته نگاهی به بهترین خریدهای لیگ هجدهم داشتیم، خریدهایی که تا به اینجا به خوبی جواب اعتماد مدیران و مربیان باشگاه‌های مختلف را داده‌اند و به نوعی انتظارات را برآورده کرده‌اند. در مقابل تیم‌های لیگ برتری خریدهایی هم داشته‌اند که به هیچ عنوان در حد و اندازه‌های خود ظاهر نشده‌اند و فاصله‌ای تا حضور در لیگ مازاد برای نقل‌و‌انتقالات زمستانی ندارند. شاید انتخاب بهترین خریدهای این فصل کار سختی بود اما انتخاب بدترین‌ها کار بسیار آسانی است. مروری بر فهرست زیر این موضوع را بهتر نشان می‌دهد.

الحاجی‌ گرو

به استقلال ملحق شد تا جانشین مامه تیام شود اما سبک بازی گرو، هیچ شباهتی به تیام ندارد. برخلاف تیام که یک گل‌زن تمام عیار بود و هیچ موقعیتی را از دست نمی‌داد، گرو بیشتر یک فوتبالیست پشت به دروازه است و در محوطه جریمه، خطر چندانی برای رقیب ندارد. الحاجی گرو در سه مسابقه لیگ برتر، 171 دقیقه برای استقلال بازی کرده و هواداران باشگاه، همچنان در انتظار به ثمر رسیدن اولین گل بازیکنی هستند که حالا در تیم شفر، نیمکت‌نشین باقری شده است.

سروش رفیعی

اس‌آرسون در تابستان با پرسپولیس قرارداد بست و برای نیم‌فصل اول به فولاد خوزستان رفت تا در دوران محرومیت باشگاه جدیدش، بدون تیم نماند. تصور می‌شد بازگشت این بازیکن فانتزی به لیگ برتر، با غوغای بزرگ او همراه باشد اما سروش در این مدت ابدا نتوانسته انتظارات را برآورده کند و حالا شایعات مربوط به خارج شدن او از ترکیب تیم نیز به گوش می‌رسد. شاید سروش انگیزه زیادی در لباس فولاد نداشت و تنها به دنبال این بود که این چند ماه را سپری کند. عملکرد رفیعی از بسیاری از بازیکنان این فصل لیگ بهتر بوده اما هیچ نسبتی با توانایی‌های واقعی این بازیکن نداشته است.

رحمان احمدی

رحمان که در پیکان نیمکت‌نشین پیام نیازمند شده بود، به پارس جنوبی جم رفت تا دوباره به عنوان دروازه‌بان ثابت به میدان برود. گلر سابق تیم ملی اما ناگهان در باشگاه جدیدش نیز نیمکت‌نشین احمد گوهری جوان شد. به نظر می‌رسد خرید رحمان، تنها هزینه‌ای اضافی برای باشگاه جنوبی بوده است چراکه او تا این هفته نتوانسته هیچ کمکی به این تیم برساند.

محسن مسلمان

حتی اگر جایزه بهترین پاسور فصل گذشته را به بازیکن دیگری داده باشند، هیچ‌کس تردیدی ندارد که محسن بهترین پاسور فصل قبل بوده است. بعد از طرد شدن از سوی برانکو، محسن به ذوب برگشت تا دوباره خودش را به همه ثابت کند اما او بعد از مدتی از ترکیب اصلی راهی نیمکت شد و سپس توسط امید نمازی به باشگاه واگذار شد. محسن مسلمان از ذوب اخراج نشده و همچنان بخشی از این باشگاه است اما عملکرد او در این چند هفته، این بازیکن را از فهرست ستاره‌های فوتبال ایران خارج می‌کند.

محمد دانشگر

عملکرد او شاید به عنوان یک مدافع متوسط بد نباشد اما به عنوان بازیکنی که پرسپولیس و استقلال در تابستان رقابت سختی را برای جذبش پشت سر گذاشتند، ابدا قابل قبول نیست. دانشگر تنها چهار بازی لیگ برتری برای استقلال انجام داده و دو کارت زرد و یک کارت قرمز در کارنامه دارد. او در آزمون بزرگ آسیایی استقلال، ناکام شد و از جدال السد به بعد، دیگر عضو همیشگی نیمکت بود.