آریا طاری

هفته بیست و دوم در حالی به پایان رسید که چند چهره درخشان این هفته، از روی نیمکت به ترکیب اصلی رسیدند و عملکردی فراتر از حد انتظار داشتند. حالا که لیگ به هفته‌های سرنوشت‌ساز پایانی رسیده، همه تیم‌ها به درخشش این نفرات نیاز دارند و باید از همه ظرفیت‌شان برای نتیجه گرفتن استفاده کنند. لیگ رفته رفته به روزهای نفس‌گیرش رسیده و حالا در بالا و پایین جدول، رقابت مرگباری بین تیم‌ها برای قهرمانی یا بقا شکل گرفته است. طبیعی به نظر می‌رسد که درخشش بازیکن‌ها در چنین هفته‌هایی، بیشتر به چشم بیاید و بیشتر از همیشه مورد توجه قرار بگیرند.

هافبک میانی پرسپولیس بالاخره به ترکیب ثابت این تیم برگشت و بازگشت درخشانی را به ترکیب نیز تجربه کرد. رضا اسدی در همان دقایق ابتدایی مسابقه روی دو کرنر کاملا مشابه و دو ضربه سر با شباهت‌های بسیار زیاد، دروازه نفت مسجدسلیمان را باز کرد

رضا اسدی (پرسپولیس)

هافبک میانی پرسپولیس بالاخره به ترکیب ثابت این تیم برگشت و بازگشت درخشانی را به ترکیب نیز تجربه کرد. رضا اسدی در همان دقایق ابتدایی مسابقه روی دو کرنر کاملا مشابه و دو ضربه سر با شباهت‌های بسیار زیاد، دروازه نفت مسجدسلیمان را باز کرد. رضا که روز بسیار خوبی را روبه‌روی این حریف پشت سر گذاشته بود، در نیمه دوم تا یک قدمی کلین‌شیت کردن هم رفت. او در دوئل‌های هوایی این مسابقه نیز موفق بود تا در مجموع بهترین بازیکن این بازی و یکی از بهترین‌های این هفته لیگ برتر لقب بگیرد. اسدی تنها بازیکنی بود که در این هفته بیشتر از یک گل به ثمر رساند. او حالا با چهار گل زده، یکی از بهترین گل‌زن‌های فصل تیم یحیی به حساب می‌آید.

امیرحسین حسین‌زاده (استقلال)

هیچکس انتظار نداشت او در اولین فصل بازی برای استقلال، چنین مهره مهمی برای تیم باشد. امیرحسین باز هم در یک مسابقه حساس دیگر به کمک آبی‌ها آمد و با یک ضربه سر تماشایی و مهارنشدنی، توپ را از خط دروازه گروسیان عبور داد. این گل سه امتیازی، جایگاه استقلال در صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر را مستحکم کرد. امیرحسین به جز این گل حساس و بسیار مهم، دو پاس کلیدی هم به هم‌تیمی‌ها داد تا نمایش درخشانش در این جدال را کامل کرده باشد.

سجاد شهباززاده (سپاهان)

با وجود درخشش مغانلو در دیدار هفته گذشته، سجاد شهباززاده روبه‌روی نساجی در ترکیب ثابت طلایی‌ها قرار گرفت و بهترین بازیکن زمین مسابقه بود. او هم در این بازی یک گل دیدنی زد و هم یک پاس گل به امید نورافکن داد تا بازگشت باشکوهی به ترکیب اصلی تیمش داشته باشد. آقای گل فصل گذشته لیگ برتر نشان داد که هنوز هم انگیزه‌های زیادی برای درخشیدن در ترکیب تیم محرم دارد و آماده است که دوباره بخشی از ترکیب اصلی تیم باشد.

محمدحسین اسلامی  (ذوب آهن)

یکی از مهره‎های جوان این فصل ذوب، اواسط نیمه دوم دیدار با آلومینیوم به زمین آمد و عملکرد درخشانی داشت. محمدحسین اسلامی با وجود اینکه تنها حدود 30 دقیقه در زمین مسابقه حضور داشت، هم توانست برای تیم مهدی تارتار گل بزند و هم برای این تیم پنالتی بگیرد. شیرین‌ترین برد این فصل ذوب، با درخشش اسلامی جوان به دست آمد. بازیکنی که شاید در نبردهای بعدی، فرصت بیشتری برای حضور در ترکیب ذوبی‌ها به دست بیاورد و بیشتر از قبل مورد توجه قرار بگیرد. تیم تارتار در این فصل، مهره‌های جوان و مستعد بسیار زیادی دارد.

سینا شاه‌عباسی (فولاد)

حضور این بازیکن جوان در خط دفاعی فولاد، به یک نمایش بسیار خوب از سوی او منجر شد. شاه‌عباسی که با اعتماد نکونام در ترکیب اصلی فولادی‌ها قرار گرفته بود، هم در خط دفاعی نمایش خوبی داشت و هم توانست حضور در ترکیب را با یک گل جشن بگیرد. فولاد در این فصل مدافعان خوب و مستحکمی مثل موسی کولیبالی و عارف آقاسی را در اختیار دارد اما شاه‌عباسی هم با حفظ این کیفیت در دیدارهای بعدی، می‌تواند مهره بسیار مهمی برای این باشگاه باشد.

مجتبی بیژن (پدیده)

پدیده بعد از مدت‌ها توانست طعم برد دیگری را در لیگ برتر بچشد و این برد با درخشش مجتبی بیژن به دست آمد. بازیکنی که هم گل دیرهنگام تیمش را به ثمر رساند و هم 14 دوئل موفق را روبه‌روی حریف پشت سر گذاشت. بیژن یکی از بهترین بازیکنان این هفته رقابت‌های لیگ برتر به حساب می‌آید و نمایش بسیار خوبی در نبرد مرگ و زندگی برای تیم مشهدی لیگ برتر داشت.

گادوین منشا (مس رفسنجان)

گلی که در این نبرد روبه‌روی هوادار به ثمر رساند، فراتر از استانداردهای معمول فوتبال ایران بود. منشا با این گل جذاب و تماشایی، نشان داد که برای درخشیدن در ترکیب مس تنها به ضربات پنالتی اکتفا نمی‌کند. او به همه ثابت کرد که چه مهاجم کاملی است و چطور می‌تواند از معمولی‌ترین پاس‌ها برای تیمش، یک گل دیدنی بیرون بکشد.

محمد ناصری (پیکان)

هفته بیست و دوم، هفته چندان درخشانی برای گلرها نبود اما ناصری روی خط دروازه پیکان، عملکرد بسیار خوبی داشت و توانست چهار سیو موفق هم در این بازی داشته باشد. او شاید مهم‌ترین دلیل برای بدون گل تمام شدن این مسابقه به شمار می‌رفت. دروازه‌بانی که با یک نمایش خوب، یک امتیاز را در این جدال برای تیمش حفظ کرد.