اومیکبرد !

نبرد امروز استقلال و پیکان در جام حذفی، نبرد تیم‌هایی است که شرایط کاملا متفاوتی را در پنجره نقل و انتقالات نیم‌فصل سپری کرده‌اند. تیمی که با دو خرید جدید تقویت شده و تیمی که چهار مهره مهم را از دست داده است. طبیعتا در چنین شرایطی انتظار می‌رود که استقلال بدون دردسر به مرحله بعدی صعود کند اما در جام حذفی هیچ‌وقت نباید احتمال رقم خوردن شگفتی را نادیده گرفت. همه چیز برای برگزاری یک نبرد تماشایی بین این دو تیم در پایتخت آماده به نظر می‌رسد.

آریا طاری

دومین مسابقه معوقه استقلال که به دلیل کرونا و اردوی تیم ملی به تعویق افتاده بود، امروز برگزار خواهد شد. نبردی بین استقلال و پیکان که آخرین جدال از این مرحله جام حذفی به شمار می‌رود. پسران فرهاد در اولین دیدار معوقه، یک برد جنجالی را روبه‌روی هوادار جشن گرفتند و حالا در دومین مسابقه، مقابل پیکان به میدان خواهند رفت. استقلال در هر دو فصل گذشته، به فینال رقابت‌‌های جام حذفی رسیده و هر دو بار هم در دیدار نهایی شکست خورده است. شاید لیگ برتر در این فصل اولویت مهم‌تری برای آنها باشد اما بدون تردید فرصت بردن یک جام با تنها چند مسابقه دیگر، از سوی این تیم دستکم گرفته نمی‌شود. استقلال با سه پیروزی متوالی در لیگ برتر، به این مسابقه قدم می‌گذارد. تیمی که در این فصل حتی یک شکست را هم تجربه نکرده و در اوج آمادگی قرار دارد. آنها مدعی شماره یک بردن لیگ به حساب می‌آیند و قصد دارند در طول فصل برای بردن هر دو جام تلاش کنند. برنده این بازی، آخرین و هشتمین تیم حاضر در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی خواهد بود. رقابتی که تا اینجا چهار تیم لیگ برتری و سه تیم از دسته‌های پایین‌تر به مرحله بعدی‌اش رسیده‌اند. در پایان مسابقه امروز هم یک تیم لیگ برتری به این جمع اضافه خواهد شد. فرهاد بعد از جنجال‌های کنفرانس مسابقه با هوادار، حالا باید با همه تمرکز آماده نبرد با پیکان شود. او به خوبی می‌داند که در این نبرد حساس، تمرکز چقدر برای او و شاگردانش اهمیت خواهد داشت. پرافتخارترین تیم جام حذفی، در پنجره زمستانی نقل و انتقالات به خوبی تقویت شده و با جذب صالح حردانی، کیفیت به مراتب بهتری در سمت راست خط دفاعی به دست آورده است. آنها آمانوف را هم به خدمت گرفته‌اند اما این بازیکن هنوز به ایران سفر نکرده است. شرایط حردانی هم هنوز برای جدال امروز مشخص نیست و بعید به نظر می‌رسد که صالح در ترکیب اصلی تیمش برای این مسابقه قرار بگیرد. استقلال در اولین مسابقه‌اش در جام حذفی، کار بسیار سختی روبه‌روی نود ارومیه داشت و سرانجام این تیم را در ضربات پنالتی شکست داد. پیکانی‌ها نیز نبرد بسیار سختی را روبه‌روی قشقایی سپری کردند و این تیم را با یک گل شکست دادند تا در این مرحله روبه‌روی استقلال قرار بگیرند.

دومین مسابقه معوقه استقلال که به دلیل کرونا و اردوی تیم ملی به تعویق افتاده بود، امروز برگزار خواهد شد. نبردی بین استقلال و پیکان که آخرین جدال از این مرحله جام حذفی به شمار می‌رود

اولین برخورد این فصل دو تیم در هفته نهم اتفاق افتاد. جایی که استقلالی‌ها به راحتی پیکان را با سه گل شکست دادند. با وجود شکست خوردن روبه‌روی استقلال و پرسپولیس، تیم مجتبی حسینی در این فصل شرایط خوبی داشته و فراتر از حد انتظار ظاهر شده است. پیکان در این فصل تراکتور را شکست داد، با رای انضباطی برنده نبرد با گل گهر سیرجان شد و در بهترین نمایش این فصلش، همه امتیازهای دیدار با سپاهان را در استادیوم نقش جهان گرفت. قرار گرفتن در رده ششم جدول، نشان می‌دهد که پیکان فصل بسیار خوبی را پشت سر گذاشته است. با این وجود برخلاف استقلال که در فصل نقل و انتقالات مهره مهمی را از دست نداده و به خوبی تقویت شده، پیکان با جدایی چهار ستاره روبه‌رو شده است. علیرضا کوشکی، حسین پورامینی، حسن پورحمیدی و محمدامین درویشی چهار بازیکنی هستند که در این فصل درخشان ظاهر شده‌اند و حالا به تیم‌های دیگری ملحق شده‌اند. پر کردن جای خالی این مهره‌ها چالش بسیار سختی برای حسینی است. انتظار می‌رود تیم او در نیم فصل دوم با یک شیب نزولی روبه‌رو شود. اگر جدال دو تیم در همان شرابط اول و با برنامه‌ریزی اولیه انجام می‌شد، پیکان هنوز این نفرات را از دست نداده بود اما حالا شرایط برای این تیم به شدت سخت خواهد شد.

آخرین تیم حاضر در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی، امروز رسما معرفی می‌شود. نبردی بین فرهاد مجیدی و مجتبی حسینی که نکات تاکتیکی جذابی خواهد داشت. چراکه هر دو تیم تا امروز فوتبالی روی زمین و نبردهای جذابی را در لیگ برتر پشت سر گذاشته‌‌اند. رویکرد دفاعی پیکان مقابل استقلال اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. آنها مسابقه را با هدف گل نخوردن شروع می‌کنند و روبه‌روی مهره‌های آماده خط حمله استقلال، این کار اصلا ساده نخواهد بود. یک جدال سخت و نزدیک که تکلیف آخرین تیم این مرحله از جام حذفی را روشن خواهد کرد.