مهدی‌زاده: اگر استقلال دربی را ببازد، باید اینستاگرامم را ببندم!

با وجود اینکه ورزش‌های غیرفوتبالی‌ بارها به بی‌عدالتی در توجه مسئولان به آنها و فوتبال اعتراض دارند، اما هستند ورزشکارانی که از طرفداران دو آتشه فوتبال به حساب می‌آیند. کسانی که حتی می‌توان از آنها به عنوان کارشناس فوتبال هم استفاده کرد. یکی از این ورزشکاران امیر مهدی‌زاده قهرمان کاراته جهان است. او یک استقلالی پروپا قرص است که از قضا پسر کوچکش سایمان، طرفدار تیم رقیب است و همیشه برای پدرش کری می‌خواند. مهدی‌زاده که کری‌هایش برای دربی پایتخت در جام حذفی را شروع کرده، از کل‌کل‌های فوتبالی‌اش می‌گوید.

نگار رشیدی

   مدتی پیش ویدیوی پسرتان در فضای مجازی می‌چرخید که با وعده‌های شما قید پرسپولیس را نزد. ماجرا چیست؟

بله، همینطور است. نمی‌دانم مشکل سایمان با من چیست. سایمان همیشه با من کل کل دارد. مثلا وقتی کوچک‌تر بود و از او می‌پرسیدم بابا را دوست داری؟ می‌گفت نه (خنده). از وقتی هم که استقلال و پرسپولیس را به او معرفی کردیم، از شانس من تیم پرسپولیس را انتخاب کرده و هر کاری هم که می‌کنم فایده ندارد. من از این حرف‌هایش یک ویدیو گرفتم، یک دفعه دیدم صفحه‌های پرسپولیسی گذاشتند و همه دارند برای من کلی کری می‌خوانند. سایمان است دیگر... آبروی ما را در صفحه‌های پرسپولیسی برده (خنده).

 پنجم شهریور دربی جام حذفی برگزار می‌شود. این بازی را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

به نظر من الان شرایط استقلال بهتر است و مطمئن هستم که استقلال این بازی را می‌برد. از آنجایی که حسم می‌گوید استقلال برنده دربی است، کری‌هایم را هم شروع کردم و هر روز در اینستاگرام تا جایی که امکان دارد، پرسپولیسی‌ها را اذیت می‌کنم. اما اگر استقلال ببازد باید صفحه‌ام را ببندم (خنده).

 در یکی از کری‌ها در تقویم‌تان روز دربی نوشتید استقلال در این دیدار برنده می‌شود.

درست است (خنده). پرسپولیسی‌ها خیلی به من پیام دادند. برای همین می‌گویم اگر استقلال ببازد باید صفحه‌ام را ببندم و گوشی‌ام را خاموش کنم (خنده).

 اگر تماشاگرها را به صورت محدود به استادیوم راه می‌دادند، شما هم برای تماشای دربی می‌روید؟

فکر نمی‌کنم این اتفاق بیفتد چون ورود تماشاگرها ریسک است. در جامعه هم دلیل اینکه این ویروس از بین نمی‌رود، این است که کسانی که این بیماری را دارند بیرون می‌روند و همین افراد هستند که بیماری را به دیگران منتقل می‌کنند. متاسفانه کسی که این بیماری را می‌گیرد، خانه نمی‌ماند که درمان شود. البته خیلی‌ها هم مجبورند که به خاطر شرایط زندگی‌شان بیرون بروند و این باعث منتقل شدن ویروس می‌شود. اگر دربی بخواهد با تماشاگر برگزار شود ریسک بزرگی است چون جایی که شلوغ باشد، وضعیت خطرناک‌تر می‌شود. اگر شرایط عادی بود من قطعا به استادیوم می‌رفتم. اما امسال با وضعیتی که برقرار است، باید از خانه بازی را ببینیم.

 بعضی‌ها معتقدند اگر سرخابی‌ها در فینال با هم روبه‌رو می‌شدند، رقابت جذاب‌تری می‌شد.

بله، دیدار این دو تیم در فینال می‌توانست خیلی جذابیت بازی را بیشتر کند چون تیمی که می‌برد کاپ می‌گرفت. ولی به نظر من بهتر شد که دو تیم قبل از فینال با هم رودررو می‌شوند. چون خدای نکرده اگر در فینال استقلال می‌باخت و پرسپولیس کاپ می‌گرفت، دیگر سالیان سال باید از پرسپولیسی‌ها حرف می‌خوردیم. ولی خوبی نیمه‌نهایی این است که هر تیمی ببرد یک بازی دیگر برای گرفتن کاپ دارد که در آن صورت چه برای استقلال و چه برای پرسپولیس شرایط خیلی بد می‌شد.  

 نظرتان درباره تقابل اخیر طرفداران دو تیم چیست؟ استقلالی‌ها می‌گفتند وزیر پشت پرسپولیس است و طرفداران رقیب دست روی پنالتی‌های استقلال می‌گذاشتند.

درباره همین پنالتی‌هایی که می‌گویند مثالی می‌زنم. در بازی رفت استقلال - سپاهان در اصفهان، یک خطای هند پنالتی را برای استقلال نگرفتند. آن موقع پرسپولیسی‌ها کجا بودند؟ یا در بازی پرسپولیس با گل‌گهر یک پنالتی عجیب برای پرسپولیس گرفتند. این شرایط برای پرسپولیس هم بوده. پرسپولیسی‌ها قبل از دربی می‌خواهند توپ را به زمین داوری بیندازند چون می‌دانند این بار شرایط استقلال خیلی بهتر است. من هم فکر می‌کنم استقلال شرایط بهتری دارد و ان‌شاءا... بازی را هم ببرد.

 کری دیگری برای پرسپولیسی‌ها ندارید؟

وای به حال‌شان که استقلال ببرد (خنده). خود پرسپولیسی‌ها سر قهرمانی‌های متوالی‌شان باعث این کری‌ها شدند. من با یکی از دوستانم قرار گذاشتیم اگر استقلال قهرمان شود، این دوست من باید با نی دریای خزر را خالی کند ولی اگر استقلال ببازد من باید این کار را انجام بدهم (خنده). حالا باید صبر کنیم و ببینیم این بلا سر چه کسی می‌آید.