آریا طاری

هیاهوی نقل و انتقالات در باشگاه‌های اروپایی اوج گرفته و تیم‌ها اهداف مهم نقل و انتقالاتی‌شان را شناخته‌اند. درست قبل از بسته شدن فرصت جابه‌جایی‌ها، چند اتفاق بسیار مهم در باشگاه‌های مختلف رقم خورده و چند انتقال دیگر هم در دست انجام است. به نظر می‌رسد چند روز آینده برای فوتبال اروپا، روزهای بسیار مهمی باشند. روزهایی که مقصد چند ستاره مختلف در آنها تعیین خواهد شد و چند تیم، ستاره‌های جدیدی را به جمع خودشان اضافه خواهند کرد.

دوشان؛ جواهری در تورین

بدون هیچ شک و تردیدی، یووه بازی نقل و انتقالات را در خط حمله از بسیاری از تیم‌های اروپایی برد. آنها صاحب فوتبالیست فوق‌العاده‌ای به اسم دوشان ولاهوویچ شدند. بازیکنی که در این چند فصل فوق‌العاده‌ترین مهاجم سری آ بوده است. ولاهوویچ در شروع این فصل از اتلتیکومادرید پیشنهاد 50 میلیون یورویی داشت اما باشگاه فیورنتینا با فروش او مخالفت کرد. در ادامه آرسنالی‌ها برای جذب این بازیکن اقدام کردند و سرانجام این یوونتوس بود که توانست رضایت فیورنتینا را به دست بیاورد. ولاهوویچ برای ترک این باشگاه حتی تا پایان فصل صبر نکرد و با انتقال به یووه، ناگهان چهره منفور هواداران بنفش‌ها شد. طرفداران این باشگاه با یک بنر بزرگ و گوژپشت خطاب کردن ولاهوویچ، به این انتقال واکنش نشان دادند. به نظر می‌رسد که ادامه این فصل برای بیانکونری بسیار جذاب خواهد بود. آنها بعد از چند سال بالاخره صاحب یک مهاجم نوک تمام‌عیار شده‌اند. بازیکنی که اولین وارث پیراهن شماره هفت رونالدو در یووه خواهد بود. پیراهنی که باشگاه بعد از کریس آن را به هیچ ستاره‌ای تحویل نداده بود.

آداما، بازگشت به خانه

هواداران بارسلونا آداما ترائوره را خیلی خوب می‌شناسند. بازیکنی که در آکادمی لاماسیا رشد کرد و حتی برای تیم اصلی بارسا به میدان رفت اما رشد عضلاتش وقتی شروع شدند که او فوتبال انگلیس را انتخاب کرد. ترائوره این روزها برای وولوز به میدان می‌رود و با وجود گل‌ها و پاس گل‌های کم، همواره مهره بسیار موثری برای این تیم بوده است. او در این فصل از تاتنهام پیشنهاد جدی داشت اما وقتی پای پیشنهاد بارسا وسط آمد، همه چیز تغییر کرد. این انتقال هنوز رسمی نشده اما به نظر می‌رسد که خیلی زود این چهره تنومند را در بارسلونا خواهیم دید. بازیکنی که همیشه دوست داشته به تیم محبوبش برگردد و برای بارسا بازی کند. با ورود آداما تعداد اسپانیایی‌های ترکیب اصلی بارسا هم بسیار زیاد خواهد شد. در حقیقت با خرید فران تورس و آداما، ترکیب ثابتی از خط حمله اسپانیا در نیوکمپ به میدان خواهند رفت.

فرانکی، سلام به لیگ برتر!

سرمربی جدید اورتون هم بالاخره معرفی شده و قرار است فرانک لمپارد هدایت این تیم را بر عهده بگیرد. لمپارد در شروع دوران مربیگری برای مدتی در دربی کانتی کار کرد و سپس سرمربی چلسی شد. او در چلسی عملکرد فوق‌العاده‌ای نداشت اما خیلی‌ها باور دارند که جوانگرایی لمپارد در این تیم، عامل موفقیت‌های بعدی توخل بوده است. به هر حال ورود فرانکی به لیگ برتر، جذابیت‌های این لیگ را بالا خواهد برد. طرفداران اورتون هم از این انتقال هیجان‌زده به نظر می‌رسند. نکته جالب، حضور همزمان او و استیون جرارد در لیگ برتر به عنوان سرمربی است. این اتفاق برای اولین بار رخ می‌دهد. دو هافبک بزرگ فوتبال انگلیس برای سال‌ها در تیم ملی همبازی بودند و در چلسی و لیورپول به عنوان رقیب روبه‌روی هم ایستادند. حالا این دو نفر قرار است در قامت دو سرمربی در باشگاه‌های اورتون و استون ویلا با هم روبه‌رو شوند. شروع کار جرارد در ویلا، محشر بوده و او خیلی زود نشان داده که به عنوان یک مربی، چه توانایی‌هایی دارد. حالا همه در انتظار تماشای تیم لمپارد خواهند بود. مشیری برای اورتون هزینه‌های زیادی انجام داده و امیدوار است جذب لمپارد، به بحران بزرگ این باشگاه پایان بدهد. این شاید آخرین فرصت جدی سوپرفرانکی در تیم‌های لیگ برتری باشد. اگر او در این تجربه به موفقیت برسد، بعید نیست که روزی دوباره نیمکت چلسی را به دست بیاورد. شاید آن روز او با لیورپولی که هدایتش را استیون جرارد بر عهده داشت نیز برخورد کرد.

دیاز، همبازی مهدی در آنفیلد

ستاره این فصل تیم پورتو، در زمستان مشتریان زیادی داشت و به نظر می‌رسد لیورپول در یک قدمی جذب او قرار گرفته است. لوئیس دیاز در لباس پورتو درخشان بوده و حالا لیورپولی‌ها با 60 میلیون یورو به دنبال خرید او هستند. سرمربی قرمزها در چند مقطع مختلف به ستایش از این ستاره پرداخته و حالا باشگاه اولین پیشنهاد رسمی را برای او ارائه کرده است. جالب است بدانید که دیاز هم درست مثل آداما، از تاتنهام پیشنهاد داشته اما در نهایت با پیشنهاد به مراتب بهتری روبه‌رو شده است. این وینگر جوان و سرعتی، می‌تواند خرید بسیار ایده‌آلی برای قرمزهای آنفیلد باشد و به خط حمله لیورپول هم تحرک بیشتری بدهد.