آریا رهنورد

یک برد جذاب دیگر برای استون ویلا، آنها را به بهترین تیم این روزهای لیگ انگلیس تبدیل کرده است. بعید نیست که استیون جرارد در اولین ماه مربیگری‌اش در لیگ برتر، جایزه بهترین مربی ماه را هم به دست بیاورد. تیم او فقط در دو مسابقه روبه‌روی دو تیم مدعی شکست خورده اما در همان دو مسابقه هم عملکرد بی‌نقصی داشته است. استیوی در رنجرز و حالا در ویلا، سیمای یک مربی بزرگ را به نمایش گذاشته است. حالا همه انتظار دارند او به یکی از بزرگ‌ترین مربیان سال‌های آینده فوتبال انگلیس تبدیل شود. مردی که می‌گویند دیر یا زود به نیمکت تیم محبوبش لیورپول هم خواهد رسید.

استیون جرارد در شرایطی هدایت باشگاه استون ویلا را بر عهده گرفت که این تیم در پنج مسابقه متوالی روبه‌روی رقبا شکست خورده بود. تیمی که کاملا بحران‌زده به نظر می‌رسید و اصلا شرایط ایده‌آلی نداشت. همین تیم اما با سرمربی جدیدش در 6 مسابقه چهار برد به دست آورده و فقط روبه‌روی ابرقدرت‌هایی مثل لیورپول و سیتی شکست خورده است. جرارد کارش را با شکست دادن برایتون با دو گل لحظه آخری شروع کرد. او اولین برد خارج از خانه‌اش را هم چند روز بعد روبه‌روی کریستال پالاس جشن گرفت تا بهترین شروع ممکن را در ویلاپارک تجربه کرده باشد. آنها در مسابقه سوم هم تا یک قدمی امتیاز گرفتن از سیتی پیش رفتند اما خراب شدن توپ دقایق پایانی، این فرصت را از استون ویلا گرفت. روند رویایی این تیم در لیگ برتر اما ادامه پیدا کرد. ویلا با تحمیل کردن یک شکست به لستر، نشان داد که چقدر متحول شده و حالا چه تیم فوق‌العاده‌ای است. هیچ‌کس انتظار نداشت استیون جرارد، مربی سابقش در لیورپول یعنی برندان راجرز را شکست بدهد. این دو نفر در کنار هم در آستانه قهرمانی لیگ برتر بودند اما سر خوردن بد موقع استیوی مقابل دمبا با، همه چیز را تغییر داد. با این وجود رابطه دوستانه آنها هرگز دستخوش تغییر نشد. او تنها مربی سابق استیوی نبود که در بازگشت دوباره این ستاره به لیگ برتر روبه‌روی او قرار گرفت. جرارد چند روز بعد از شکست دادن راجرز به آنفیلد رفت و در استادیوم خانگی لیورپول روبه‌روی کلوپ قرار گرفت. به محض ورود استیوی به آنفیلد، سکوها او را ایستاده تشویق کردند و استقبال فوق‌العاده‌ای از این ستاره داشتند. چراکه او همواره به عنوان یکی از مهم‌ترین اسطوره‌های تاریخ باشگاه لیورپول شناخته می‌شود. نمایش استون ویلا در این مسابقه هم فراتر از حد انتظار بود. آنها روبه‌روی تیم بی‌رحم کلوپ، فقط یک گل دریافت کردند و تا آخرین لحظات پا به پای این تیم پیش آمدند. ویلا همان‌طور که انتظار می‌رفت در مسابقه این هفته هم به نوریچ غلبه کرد تا برد مهم دیگری را جشن گرفته باشد. جرارد تا اینجا در 6 مسابقه، چهار برد و دو شکست را با ویلا پشت سر گذاشته است. ویلا در حالی با این آمار به رده هشتم جدول رسیده که قبل از ورود استیوی جی در 11 مسابقه، فقط 10 امتیاز گرفته بود! با این حساب اگر جرارد از شروع فصل سرمربی ویلا می‌شد، این تیم حالا شانس زیادی برای قرار گرفتن در جمع چهار تیم برتر لیگ داشت.

انگلیسی‌ها اساسا معروف به روبه‌رو شدن با «هیجان کاذب» در مورد درخشش ستاره‌های جوان هستند. در حقیقت آنها فوتبالیست‌ها را خیلی زود هایپ می‌کنند و فشار زیادی روی دوش این فوتبالیست‌ها قرار می‌دهند. با این حال استیوی از همان ابتدا با خیلی از مهره‌های جوان دیگر فرق داشت. او آمده بود تا در لیگ برتر به یک اسطوره تبدیل شود و به این هدف بزرگ هم رسید. جرارد حالا با نقش کاملا متفاوتی به لیگ برتر برگشته است. یک دوران کاملا موفقیت‌آمیز در رنجرز اسکاتلند، استیوی را برای پذیرفتن هدایت یک تیم لیگ برتری آماده کرده است. او برخلاف همبازی قدیمی‌اش در تیم ملی یعنی فرانک لمپارد، برای رسیدن به نیمکت تیم محبوبش عجله نداشت و همین موضوع تبدیل به رمز مهمی برای موفقیتش در دنیای فوتبال شد. البته که برای قضاوت استیوی هنوز زود به نظر می‌رسد اما او شخصیت و توانایی فنی تبدیل شدن به یکی از مربیان بزرگ فوتبال انگلیس را دارد. جرارد سال‌ها با مربیان مختلف کار کرده و حالا خودش مسیر تبدیل شدن به یک مربی بزرگ را طی می‌کند.

پیش‌بینی آینده استیوی چندان سخت نیست. همه می‌دانند که او یک روز سرمربی لیورپول می‌شود. هر وقت که دوران کلوپ در این باشگاه به پایان برسد، لیورپولی‌ها یک گزینه حاضر و آماده برای جانشینی او در آستین دارند. جرارد در دوران فوتبال، جام‌های بسیار زیادی را فتح کرده اما همیشه یک حسرت بزرگ داشته است. او هیچ‌وقت نتوانسته قهرمان لیگ برتر شود و امیدوار است یک روز روی نیمکت لیورپول، این جام را به عنوان سرمربی به دست بیاورد. این مهم‌ترین آرزوی باقی‌مانده برای استیوی خواهد بود. ستاره‌ای که می‌خواهد چشم‌ها را خیره‌ کند و در دوران مربیگری حتی از دوران بازی هم بهتر و ایده‌آل‌تر شود.