آریا طاری

 

اولین بازی هفته دهم لیگ برتر، برنده داشت و استقلالی‌ها که در هر دو مسابقه قبلی‌شان به سپاهان باخته بودند، از این حریف انتقام گرفتند. شکست دادن تیم محرم، یک اتفاق بسیار کلیدی برای فرهاد بود. چراکه استقلال با این برد نشان داد که می‌خواهد خودش را در قامت مدعی شماره یک قهرمانی فوتبال ایران تثبیت کند. یک گل سه امتیازی دیگر از جعفر سلمانی، برد حساسی را برای این تیم رقم زد. یک نتیجه دلچسب برای هواداران استقلال که نکته‌های جالبی هم در آن نهفته است.

رهبری به نام سیاوش

دکتر خط دفاعی استقلال، معنی واقعی «تحول» را در ترکیب این تیم به نمایش گذاشته است. او از یک بازیکن همیشه مصدوم، پرحاشیه و کم‌تمرکز به فوتبالیستی تبدیل شده که می‌تواند یک‌تنه بار دفاعی تیم را به دوش بکشد. اصلا مهم نیست چه کسی در کنار سیاوش یزدانی در ترکیب قرار بگیرد. او این روزها به بهترین شکل ممکن فوتبال بازی می‌کند و آمادگی جالب توجهی را از خودش به نمایش می‌گذارد. سیاوش روبه‌روی سپاهان هم نمایش بسیار خوبی داشت و نشان داد که لایق حضور در آخرین اردوی تیم ملی بوده است. مدافع خوش‌استیل استقلال با حفظ این فرم، می‌تواند حتی به رسیدن به ترکیب ثابت تیم ملی هم امیدوار باشد. سیاوش این روزها یکی از بهترین و کم‌اشتباه‌ترین ستاره‌های تیم فرهاد به شمار می‌رود.

بازنده نبردهای بزرگ

محرم نویدکیا بعد از مسابقه با استقلال، به شدت از سبک فوتبال تیمش راضی بود و بازیکنانش را مورد ستایش قرار می‌داد. در این که سپاهان در این فصل یک تیم جذاب و هجومی است تردیدی وجود ندارد اما مساله نگران‌کننده اینجاست که آنها در هر سه مسابقه بزرگ‌شان روبه‌روی استقلال، ذوب و گل گهر شکست خورده‌اند. سه شکست در 10 هفته اصلا آمار امیدوارکننده‌ای برای محرم نیست. تیمی که هفت سال است قهرمان لیگ برتر ایران نشده، بیشتر از هر چیزی به بردن و قهرمان شدن نیاز دارد. خوب فوتبال بازی کردن آن هم بدون گل زده، چیزی نیست که در نهایت هواداران باشگاه سپاهان را چندان راضی نگه دارد.

رودی ایز بک!

ستاره خارجی خط حمله استقلال روبه‌روی سپاهان برای دومین هفته متوالی پاس گل داد. پاسی که کاملا حساب شده و با یک ضربه دقیق به توپ به دست آمد. حالا دیگر می‌توان برای آینده استقلال روی رودی حساب باز کرد. فوتبالیستی که مسابقه به مسابقه بهتر می‌شود و بیشتر با شرایط بازی در فوتبال ایران خو می‌گیرد. با این حال اینکه او هنوز نتوانسته گلی برای استقلال به ثمر برساند، فشارها را روی این مهاجم حفظ می‌کند. رودی قرار است امید اول گل‌زنی تیم باشد و همه توقع دارند بتواند در باز کردن دروازه هم موفق نشان بدهد. با این حال شکی نیست که او فوتبالیست بسیار موثری است و به خوبی به حملات استقلال در این فصل جهت می‌دهد.

سکوت شاه‌ماهی

سپاهانی‌ها شهریار مغانلو را با سروصدای بسیار زیادی جذب کردند و برای این بازیکن رقم سنگینی پرداختند. شهریار اما در این فصل اصلا در قد و قواره یک ستاره برای سپاهان ظاهر نشده است. او فقط در یک بازی برای تیمش گل زده و حالا حتی به نیمکت سپاهان دوخته شده است. خراب کردن یک پنالتی روبه‌روی گل گهر و یک نمایش ضعیف در نیمه دوم جدال با استقلال، شرایط سختی برای مغانلو در سپاهان ساخته است. بازیکنی که اگر این روند را تغییر ندهد، شانسی برای دوام آوردن در ترکیب سپاهان برای فصل آینده نخواهد داشت.

حالا دیگر می‌توان گفت که استقلال مدعی شماره یک قهرمانی در لیگ برتر بیست و یکم است. تیمی که در 10 هفته حتی یک بار هم شکست نخورده و در 900 دقیقه، فقط دو گل خورده داشته است. استقلال با حفظ این فرم می‌تواند طلسم قهرمان نشدن در لیگ برتر در سال‌های متوالی را باطل کند

مدعی شماره یک

حالا دیگر می‌توان گفت که استقلال مدعی شماره یک قهرمانی در لیگ برتر بیست و یکم است. تیمی که در 10 هفته حتی یک بار هم شکست نخورده و در 900 دقیقه، فقط دو گل خورده داشته است. استقلال با حفظ این فرم می‌تواند طلسم قهرمان نشدن در لیگ برتر در سال‌های متوالی را باطل کند. تیم فرهاد البته در زمین فوق‌العاده نیست و هنوز مشکلاتی دارد اما به نظر می‌رسد آنها مدام در حال پیشرفت و حرکت کردن به جلو هستند. این استقلال تیمی نیست که به سادگی نتیجه مسابقه را به هیچ حریفی واگذار کند. این استقلال حتی به تیم‌های حریف اجازه نمی‌دهد که کاملا روی بازی مسلط شوند.

چغر مثل جعفر

جعفر سلمانی در سمت راست خط دفاعی تیم ملی، به شدت مورد انتقاد قرار داشت اما حالا عملکرد او به عنوان وینگ بک چپ استقلال، فوق‌العاده به نظر می‌رسد. جعفر در دو مسابقه این فصل، توانسته برای تیمش گل سه امتیازی به ثمر برساند. این بار هم جاگیری او، فرصت‌طلبی‌اش و البته ضربه نهایی‌اش از همه ضربات مهره‌های هجومی درون زمین بهتر به نظر می‌رسید. سلمانی یکی از بهترین خریدهای این فصل باشگاه استقلال بوده و تا اینجا عملکردی فراتر از حد انتظار در این باشگاه داشته است. او با این کیفیت، امید زیادی دارد تا دوباره به تیم ملی برگردد و شاید این بار در پست متفاوتی برای این تیم به میدان برود.