سامان متفاوت

سامان موفق‌ترین لژیونر این روزهای فوتبال ایران به شمار می‌رود. او به محض پیوستن به باشگاه آمیان، در ترکیب ثابت این تیم قرار گرفت و به یک مهره کلیدی برای این باشگاه تبدیل شد. قدوس در این فصل 11 بار برای آمیان به میدان رفته و با سه گل و دو پاس گل، به مهره محبوب هواداران تیم فرانسوی تبدیل شده است. او البته در چند هفته گذشته، درخشش هفته‌های ابتدایی فصل را نداشته و باید دوباره آمادگی قبلی‌اش را به دست بیاورد. فراموش نکنیم کی‌روش برای جام ملت‌های آسیا حسابی ویژه روی قدوس باز کرده و نگاهی ویژه به عملکرد او در لیگ فرانسه دارد.

 

جهان در جزیره

آقای گل فصل گذشته لیگ هلند، هنوز در انتظار اولین گل و یا پاس گل در فوتبال انگلیس است. علیرضا در شروع فصل یک مهره نیمکت‌نشین بود و تنها دقایقی کوتاه فرصت حضور در زمین را به دست می‌آورد. او در چند هفته گذشته به مهره ثابت برایتون تبدیل شده اما نتوانسته سرمربی و هواداران تیمش را تحت‌تاثیر قرار بدهد. جهانبخش 12 بار با پیراهن تیم برایتون به میدان رفته و بعد از 630 دقیقه بازی برای این تیم، برابر اورتون مصدوم شده و احتمالا در چند هفته آینده غایب خواهد بود. او باید کاری کند که گزارشگران انگلیسی، تلفظ صحیح نامش را یاد بگیرند.

 

علاقه به سعید

سعید عزت‌اللهی بالاخره در تابستان از لیگ روسیه جدا شد و پس از چند ماه انتظار برای انتخاب تیم جدید، به باشگاه ردینگ در چمپیونشیپ انگلستان پیوست. سعید تا امروز چهار بار برای ردینگ بازی کرده و حالا دوران مصدومیت چند هفته‌ای را پشت سر می‌گذارد. او شروع خوبی در باشگاه جدیدش داشته و با همان مسابقه‌های اول، مورد توجه قرار گرفته است. سرمربی ردینگ در اولین واکنش‌ها به حضور سعید عزت‌اللهی، علاقه زیادی به این بازیکن از خودش نشان داده است. سعید هم از مهره‌های مورد علاقه کی‌روش به حساب می‌آید و به احتمال فراوان در جام‌ملت‌ها مهره فیکس این مربی خواهد بود.

 

به احترام سردار

انتخاب‌ شدن به عنوان «بازیکن ماه» باشگاه روبین‌کازان، نشان می‌دهد که سردار آزمون روزهای خوبی را در فوتبال روسیه سپری می‌کند. عملکرد او در فصل گذشته فاجعه‌بار به نظر می‌رسید اما حالا هواداران روبین چهره کاملا متفاوتی از این بازیکن تماشا می‌کنند. او با پنج گل و چهار پاس گل در 13 بازی لیگ و جام حذفی، آمار درخشانی از خودش به جا گذاشته است. به نظر می‌رسد سردار برای پیشرفت بیشتر، باید هرچه سریع‌تر لیگ روسیه را به مقصد یک لیگ بزرگ‌تر ترک کند. او این روزها از ناحیه چشم به شدت آسیب دیده است. او برای جام‌ ملت‌ها با اصرار کی‌روش به تیم ملی برگشته است.

 

ستاره جوان

ستاره غیرمنتظره تیم کارلوس کی‌روش در جام جهانی، این روزها در فوتبال ترکیه توپ می‌زند. مجید حسینی که بعد از مصدومیت روزبه چشمی ناگهان در روسیه فیکس شد و خوش درخشید، مدافع مرکزی ثابت باشگاه ترابوزان اسپور به شمار می‌رود. او در این فصل 9 بار برای ترابوزان به میدان رفته و با وجود بازی در خط دفاعی، یک پاس گل نیز داده است. مجید عملکرد بسیار خوبی در ترابوزان داشته و در این تیم به یک مدافع میانی مطمئن تبدیل شده است. او هم در جام‌ ملت‌های آسیا یکی از مهره‌های فیکس تیم ملی به حساب می‌آید و آمادگی‌اش می‌تواند راه رسیدن به فینال را هموار کند.