ژردان در لیستِ سیاه

شکیری از فهرست پسران یورگن کلوپ برای دیدار برگشت با ستاره سرخ بلگراد خط خورده است. این موضوع ارتباطی به «مسائل فنی» ندارد و تصمیم لیورپولی‌ها برای حفظ امنیت شکیری بوده است. ژردان بعد از گلزنی با پیراهن سوئیس به تیم ملی صربستان در جام جهانی، تصویرِ عقاب پرچم آلمانی را در شادی گل‌ جنجالی‌اش گنجاند و با جریمه سنگین مالی از سوی فیفا روبرو شد. ستاره آلبانیایی-کوزوویی لیورپول در صورت سفر به صربستان، با استقبال ناخوشایندی از سوی مردم این کشور روبرو می‌شد و به همین خاطر بود که کلوپ تصمیم گرفت شکیری را در معرض یک تنش بزرگ سیاسی قرار ندهد. کلوپ باور دارد که حضور شکیری در این نبرد، تمرکز تیمش را بر هم می‌زند و با شوراندن سکوها علیه لیورپول، آرامش را از سایر نفرات تیم می‌گیرد. او تاکید دارد که شکیری بارها و بارها برای لیورپول به میدان خواهد رفت اما نه در مسابقه امشب با ستاره سرخ بلگراد. 

    

این فاوره مهارنشدنی

عملکرد دورتموند با سرمربی جدیدش، شگفت‌انگیز بوده است. پس از تجربه ناامیدکننده پیتر بوش و جانشین‌اش در فصل قبل، هدایت زنبورها در این فصل به سرمربی سابق نیس فرانسه سپرده شد و لوسین فاوره با یک ترکیب متوسط از مهره‌های جوان، نتایج خارق‌العاده‌ای به دست آورده است. یک روز بعد از توقف دوباره بایرن‌مونیخ در استادیوم خانگی، دورتموند در زمین وولفسبورگ به برتری دست پیدا کرد تا با 4 امتیاز اختلاف، همچنان صدرنشین جدول بوندس‌لیگا باشد. دورتموند در 10 هفته ابتدایی بوندس‌لیگا، 7 بار برنده شده و 3 بار به تساوی رضایت داده است. آن‌ها در لیگ قهرمانان اروپا نیز هر 3 بازی مرحله گروهی را با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند. خرد کردن اتلتیکومادرید با 4 گل و عبور از موناکو با 3 گل، بخشی از نتایج رویایی تیمی هستند که در 13 نبرد این فصل هنوز یک شکست را نیز تجربه نکرده است. آیا انتظار  طولانی دورتموندی‌ها برای قهرمانی بوندس‌لیگا، سرانجام در این فصل به پایان خواهد رسید؟

    

ماتادور در رویای بازگشت

بازگشت ادینسون کاوانی به سن‌پائولی برای قرار گرفتن در برابر ناپولی در ترکیب پاری‌سن‌ژرمن، اتفاق ویژه‌ای برای این مهاجم محسوب می‌شود. ستاره اروگوئه‌ای پی‌اس‌جی از این مسابقه به عنوان یک تقابل ویژه در زندگی ورزشی‌اش نام برده اما به نظر می‌رسد او رویای بازگشت جدی‌تری را به ناپل در سر دارد. با وجود جدایی از تیم ایتالیایی، «ماتادور» هنوز در بین هواداران ناپولی به شدت محبوب است. ناپلی‌ها پس از جدایی کاوانی و ایگواین دیگر صاحب مهاجم مطمئنی نشده‌اند و حالا دست به هر کاری خواهند زد تا در تابستان، ادینسون را برای بازگشت متقاعد کنند. دی‌لورنتیس و کارلو آنچلوتی، بارها از تمایل‌شان برای جذب مهاجم پاری‌سن‌ژرمن صحبت کرده‌اند و کاوانی که با وجود آماد درخشان گلزنی، در پاریس زیر سایه نیمار و ام‌باپه قرار گرفته، بعید نیست در پایان قراردادی فعلی‌اش با تیم فرانسوی، دوباره پیراهن آبی ناپولی را بر تن کند. 

    

بی‌رحم، مثل ساری

مائوریتسیو ساری در تابستان، هدایت تیم بحران‌زده چلسی را بر عهده گرفت و خیلی زود آبی‌ها را به کورس رقابت برای قهرمانی لیگ برتر برگرداند. مرد ایتالیایی حال بعد از 24 سال به  اولین مربی شاغل در لیگ انگلیس تبدیل شده که در 11 بازی اول‌اش در این لیگ، شکست نخورده است. در این فصل پپ گواردیولا و یورگن کلوپ نیز بدون شکست هستند اما آن‌ها پیش از این نیز در لیگ جزیره حضور داشته‌اند و حالا سومین فصل حضور در این لیگ را پشت سر می‌گذارند. ساری در چلسی نه فقط به خاطر نتایج ایده‌آل، بلکه به خاطر نمایش‌هایی جذاب و تماشایی مورد توجه قرار گرفته است. غیبت چلسی در این فصل از لیگ قهرمانان، یک حسرت بزرگ برای این باشگاه به شمار می‌رود. چرا که با چنین کیفیتی، آبی‌ها از شانس خوبی برای فتح اروپا برخوردار بودند.