اولین دقایق از مسابقه نخست تیم ملی در جام جهانی فوتسال، فوق‌العاده به نظر می‌رسید. ایران در همان چهار دقیقه اول، با گل‌های احمدی و فخیم از حریف پیش افتاد و بازی‌اش را کاملا به حریف تحمیل کرد. بدترین اتفاق ممکن برای ایران اما اخراج حمید احمدی از زمین مسابقه بود. او با یک بی‌احتیاطی و در حالی که یک کارت زرد هم از داور دریافت کرده بود، با دست به صورت بازیکن حریف زد و با کارت زرد دوم روبه‌رو شد تا ایران برای دقایقی، با یک یار کم‌تر روبه‌روی حریف قرار بگیرد. در همین دقایق بود که صرب‌ها موفق شدند یکی از گل‌های خورده را جبران کنند تا نیمه اول با اختلاف حداقلی تیم ملی به پایان برسد. در نیمه دوم هم، صربستان نمایشی هجومی را ارائه کرد اما درخشش علی صمیمی روی خط دروازه ایران، بارها مانع گل‌زنی این تیم شد. هفت دقیقه بعد از شروع نیمه دوم مسابقه، احمد اسماعیل‌پور با یک شوت دیدنی سومین گل تیم ناظم‌الشریعه را هم به ثمر رساند تا ایران به بازی مسلط‌تر شود. با این وجود تنها دو دقیقه بعد، صرب‌ها به گل دوم رسیدند و مسابقه در 12 دقیقه پایانی، به شدت پراسترس دنبال شد. ایران به هر قیمتی توانست از این پیروزی کلیدی دفاع کند. بردی که به نظر می‌رسد از همین حالا صعود تیم ملی به مرحله حذفی را قطعی کرده باشد. این برد در حالی رقم خورد که حسین طیبی به دلیل مصدومیت، فرصت همراهی با تیم ملی را نداشت. این مسابقه لحظات پرتنش زیادی هم داشت. هم سرمربی ایران با کارت زرد داور روبه‌رو شد و هم در آخرین ثانیه‌ها، یکی از مهره‌های حریف از داور کارت قرمز گرفت. این برد اگرچه بسیار خفیف و سخت بود اما نباید فراموش کرد که صرب‌ها هم این اواخر در فوتسال بسیار پیشرفت کرده‌اند. این تیم در رقابت‌های قهرمانی اروپا در رده چهارم ایستاده و یکی از تیم‌های مطرح فوتسال دنیا به شمار می‌رود.

تیم ملی فوتسال جمعه در دومین مسابقه‌اش روبه‌روی آمریکا قرار می‌گیرد. حریفی که ساده‌ترین تیم گروه است و در فوتسال، حرفی برای گفتن ندارد. آنها در اولین مسابقه، 11 گل دریافت کرده‌اند تا نشان بدهند که هنوز در قواره‌های جام جهانی نیستند. این برد می‌تواند خیال ملی‌پوشان را از صعود کاملا راحت کند.

در این صورت، مسابقه نهایی با آرژانتین تنها برای سرگروهی خواهد بود. آلبی سلسته قهرمان دوره قبلی مسابقات محسوب می‌شود و ستاره‌های زیادی را در اختیار دارد. اگر تیم ملی بتواند در گروهش صدرنشین شود، با تیم دوم گروهی مسابقه می‌دهد که ژاپن، اسپانیا و آنگولا در آن شانس صعود دارند. به نظر می‌رسد در این صورت، یک جدال تمام آسیایی تیم ملی ایران را راهی یک چهارم نهایی جام جهانی خواهد کرد. در صورت دوم شدن در گروه اما، با تیم دوم گروه روسیه، گواتمالا، ازبکستان و مصر برخورد می‌کند. به نظر می‌رسد در هر شرایطی، ایران به جمع هشت تیم برتر دنیا می‌رسد. رقابت اصلی برای این تیم، تازه از آن مرحله شروع خواهد شد.