ششمین روز از مسابقات پارالمپیک توکیو، با کسب چهار مدال به پایان رسید. کاروان ایران که در 6 رشته نماینده داشت تا روز شلوغی را پشت سر بگذارد، در پارادوومیدانی و پاراوزنه‌برداری روی سکو رفت.

کاروان ایران در آخرین روز از مسابقات پاراوزنه‌برداری دو نماینده داشت. سامان رضی در 107- و منصور پورمیرزایی در 107+ کیلوگرم رقابت کردند که هر دو جزو مدال‌آوران بودند. رضی در حرکت نخست وزنه 231 کیلوگرمی را مهار نکرد و با دو چراغ قرمز و یک چراغ سفید داوران روبه‌رو شد. سپس در حرکت دوم این وزنه را به سادگی بالا برد و برنز خود را قطعی کرد. او در حرکت سوم پشت وزنه ۲۳۳ کیلوگرم قرار گرفت اما در مهار آن ناموفق بود تا نخستین مدال برنز کاروان به نام او بخورد. یکی از مهم‌ترین مسابقات اما در وزن پورمیرزایی بود. جایی که نبودن سیامند رحمان به شدت خالی بود و اگر او را اسفند 98 به دلیل ایست قلبی از دست نمی‌دادیم، او بار دیگر با رکوردشکنی‌هایش قدرت خود را به نمایش می‌گذاشت. حتی قبل از مسابقات این وزن چند کلیپ هم از رحمان پخش شد و یادش را زنده نگه داشتند.  در نبود سیامند اما این پورمیرزایی بود که وارد میدان شد و به مدالی بهتر از نقره نرسید. او در حرکت نخست وزنه 235 کیلوگرمی را مهار کرد، در حرکت دوم وزنه 241 کیلوگرمی را بالا برد اما در حرکت سوم از پس وزنه 246 کیلوگرمی برنیامد تا بعد از سال‌ها طلای این دسته به کشور دیگری برود. این در حالی است که «جمیل الشبلی» ورزشکار اردنی در دو حرکت اول خود وزنه‌های 236 و 241 کیلوگرمی را مهار کرد و در حرکت سوم موفق به مهار وزنه 246 کیلوگرمی نشد اما به دلیل اختلاف وزن، مدال طلا را از آن خود کرد تا قهرمانی این دسته بعد از سال‌ها از ایران گرفته شود. پورمیرزایی البته بعد از نایب‌قهرمانی‌اش از فشارهایی گفت که بعد از درگذشت سیامند روی او وجود داشت. او همچنین تصمیم به خداحافظی‌اش را اعلام کرد. تصمیمی که به واسطه درگذشت سیامند تا روز گذشته به تعویق افتاد.

در دوومیدانی اما امیر خسروانی و مهدی اولاد موفق شدند دو طلای ارزشمند را به مجموع مدال‌های کاروان اضافه کنند. خسروانی که معتقد است می‌توانست رکورد بهتری را هم ثبت کند، در مسابقات پرش طول در کلاس T12، توانست در رقابت با 9 رقیبش رکورد هفت متر و ۲۱ سانتی‌متر را ثبت و مدال طلا را از آن خود کند. همچنین مهدی اولاد در رقابت‌های پرتاب وزنه کلاس F11 ابتدا ۱۳.۵۳ پرتاب کرد و در پرتاب دوم ۱۴.۱۲ و در پرتاب سوم ۱۴.۰۱ را به ثبت رساند. این پرتابگر نابینا در حرکت چهارم و پنجم با ثبت رکورد ۱۴.۴۰ و ۱۴.۴۳ دو بار پیاپی رکورد شخصی‌اش را افزایش داد و درنهایت با پرتاب  ۱۳.۷۹ در پرتاب ششم، صاحب گردن‌آویز طلا شد.

تیم ملی والیبال هم که به عنوان مدعی قهرمانی در توکیو حضور دارد، دومین برد خود را برابر برزیل رقم زد. شاگردان هادی رضایی مثل آلمان، توانستند برزیل را هم سه بر صفر شکست دهند تا صدرنشین گروه B باقی بمانند. آنها امروز در سومین دیدار به مصاف چین می‌روند. از سوی دیگر تیم بسکتبال با ویلچر که تنها یک پیروزی برابر الجزایر را تجربه کرد، با قبول شکست برابر آلمان از صعود به جمع هشت تیم برتر باز ماند.

اما در سایر رشته‌ها، فرزانه عسگری و محمدرضا زندی در پاراتیروکمان از دور رقابت‌ها حذف شدند، رقیه شجاعی در تیراندازی ماده تفنگ بادی ۱۰ متر R۲ ایستاده به فینال رسید اما درنهایت ششم شد و نورمحمد آرخی در پرتاب وزنه کلاس F11  الناز دارابیان در پرتاب دیسک کلاس F53 نیز در رده ششم ایستادند. به این ترتیب جمع مدال‌های ایران به 11 (پنج طلا، پنج نقره، یک برنز) رسید و به رده 12 جدول هم صعود کرد.