فهرست نهایی تیم ملی برای دو مسابقه با سوریه و عراق در مقدماتی جام جهانی هم سرانجام اعلام شد.

فهرستی که نسبت به لیست نفرات اردوی بحرین که چند ماه پیش شکل گرفته بود، چند تغییر جزئی دارد. ایران در آخرین اردو برای دیدارهای رسمی در مرحله قبلی، چهار گلر را همراه داشت اما این بار اخباری دیگر به تیم ملی دعوت نشده و بر اساس پیش‌بینی‌های اولیه‌ای که به حقیقت تبدیل شدند، بیرانوند، عابدزاده و پیام نیازمند سه گلر ثابت این تیم در دو دیدار پیش رو خواهند بود.

در خط دفاعی، باز هم باید منتظر زوج شجاع و کنعانی در قلب دفاع باشیم. صادق محرمی در راست و میلاد محمدی در چپ هم از شانس زیادی برای فیکس شدن برخوردار هستند. اسکوچیچ در اردوی قبلی نفراتی مثل مهدی تیکدری و ابوالفضل جلالی را به اردو دعوت کرده بود.

عارف غلامی هم در نهایت کمی دیرتر از دیگران به اردوی تیم ملی رسیده بود. این بار اما صالح حردانی، سیاوش یزدانی و عارف آغاسی در فهرست نهایی تیم ملی دیده می‌شوند و جعفر سلمانی هم دوباره به این فهرست برگشته است.

این لیست نشان می‌دهد دراگان اسکوچیچ برای خط دفاعی، روی مهره‌های مستعد لیگ برتر تاکید خاصی دارد و فرم آنها را به شدت مطلوب می‌داند. او همچنان معتقد به رامین رضاییان نیست و این بازیکن را در هیچ شرایطی به تیم ملی دعوت نمی‌کند.

وریا غفوری و محمد نادری هم هرگز بخشی از فهرست‌های مدنظر این مربی نیستند. اسکو تصمیم گرفته از امید نورافکن در سمت چپ خط دفاعی استفاده کند. او دیگر به سراغ دعوت از نفراتی مثل مهدی شیری یا سیامک نعمتی هم نرفته است.

در خط هافبک، درست مثل اردوی قبلی علی کریمی و امید ابراهیمی در تیم ملی دیده نمی‌شوند. کریمی مدتی است که با مصدومیت دست و پنجه نرم می‌کند و امید هم احتمالا به خاطر شرایط سنی در این لیست دیده نمی‌شود.

کمال هم که در اردوی قبلی آسیب دید، این بار در تیم ملی نیست و از همان ابتدا میلاد سرلک جانشین این هافبک شده است.

احمد نوراللهی، مهدی ترابی، عزت‌اللهی، وحید امیری، سامان قدوس و علی قلی‌زاده هم هافبک‌های دعوت شده به اردوی تیم ملی هستند. فهرست هافبک‌های تیم البته چند غافلگیری بسیار بزرگ دارد. محمد کریمی و یاسین سلمانی به عنوان پدیده‌های جوان سپاهان در اردوی تیم ملی دیده می‌شوند.

همچنین زبیر نیک‌نفس که به تازگی استقلالی شده هم در این اردو خواهد بود تا تیم ملی، یک جوانگرایی قابل توجه را تجربه کند. نکته مهم در مورد این اردو، غیبت احسان حاج‌صفی به دلیل مصدومیت است.

در نتیجه کریم انصاری‌فرد کاپیتان تیم ملی خواهد بود و با توجه به احتمال غیبت او در ترکیب اصلی، جهانبخش بازوبند را به بازو خواهد بست.

 به جز کریم، مهدی طارمی، سردار آزمون و مهدی قایدی هم به عنوان مهاجم در اردوی تیم ملی هستند و این بار خبری از کاوه رضایی در این تیم نیست.

ایران به لحاظ فردی، بدون شک قابلیت شکست دادن هر دو رقیبش را دارد اما شرایط روزهای اخیر، هواداران این تیم را کمی نگران کرده است.