آریا طاری

از همان وقتی که سردار آزمون یک پسربچه کم سن و سال بود، زمزمه‌های پیوستن او به تیم‌های بزرگ شنیده می‎شد. حرف و حدیث‌هایی که مدام پشت سر هم تکرار شدند و هر تابستان، اسم سردار را به بازار نقل و انتقالات کشانده‌اند. تا امروز خبر پیوستن این بازیکن به تیم‌هایی مثل آرسنال، لیورپول و لاتزیو بارها مطرح و سپس تکذیب شده اما حالا دیگر ماجرا کاملا جدی به نظر می‌رسد و به احتمال زیاد سردار، فصل را خارج از لیگ روسیه آغاز خواهد کرد. او حالا خودش را برای یک انتقال جذاب در روزهای آینده آماده می‌کند.

دو مشتری برای یک ستاره

پس از مدت‌ها درخشش در لیگ روسیه، سردار آزمون حالا در یک قدمی ترک این لیگ قرار گرفته است. او در شروع فصل جدید هم برای زنیت به میدان رفته و اتفاقا اولین گل فصل باشگاه را به ثمر رسانده است. آزمون روزهای بسیار خوبی را در این باشگاه سپری کرده و با زنیت، سه بار قهرمان سوپرلیگ روسیه شده است. با این حال حالا دیگر همه در انتظار جدایی این مهاجم آماده هستند. حتی خود زنیت هم مانعی برای این انتقال نمی‌تراشد. آنها یک رقم قابل توجه 18 میلیون یورویی روی سردار گذاشته‌اند و با هر تیمی که این رقم را بپردازد، پای میز مذاکره خواهند نشست. فعلا دو باشگاه برای به خدمت گرفتن این بازیکن، پیش قدم شده‌اند. این بار دیگر خبری از «شایعه» نیست و حتی معتبرترین چهره‌های نقل و انتقالات مثل فابریتیزو رومانو، از حقیقت این اتفاق پرده برداشته‌اند. یکی از دو باشگاهی که خواهان جذب سردار آزمون شده، باشگاه رم است. تیمی که اخیرا پیشنهاد رسمی‌اش را هم به باشگاه زنیت ارسال کرده است. دومین مشتری جدی ستاره ایرانی هم باشگاه لورکوزن در فوتبال آلمان است. رم برای جذب آزمون، چند بازیکنش را به زنیت پیشنهاد داده اما این پیشنهاد هنوز آنچنان مورد توجه تیم روس قرار نگرفته است. در حقیقت گرگ‌ها ترجیح می‌دهند به جای پول نقد، بازیکنان‌شان را در این معامله بگنجانند. لورکوزن اما حاضر نیست رقم پیشنهادی باشگاه زنیت را پرداخت کند و این ستاره را به خدمت بگیرد. فعلا احتمال پیوستن آزمون به رم بیشتر است اما با هر اتفاقی، فوتبال ایران پس از چندین سال در لیگ آلمان یا ایتالیا صاحب بازیکن خواهد شد. اتفاقی که در سال منتهی به جام جهانی، برای تیم ملی هم به شدت هیجان‌انگیز خواهد بود.

دو پیشنهاد و یک ترازو

لورکوزن و رم، مقصدهای جذابی برای سردار آزمون به شمار می‌روند. هر دو تیم، ویژگی‌های مثبت خاص خودشان را دارند و می‌توانند تیم‌ خوبی برای فوتبالیست ایرانی باشند. لورکوزن با هدایت جراردو سوانه کاسترو، خودش را برای فصل جدید بوندس‌لیگا آماده می‌کند. تیمی که فصل گذشته در بوندس لیگا ششم شد و خیلی زود هم از لیگ اروپا کنار رفت. آنها در خط حمله، پاتریک شیک را نیز در اختیار دارند که یکی از بهترین گل‌زنان و آماده‌ترین ستاره‌های یورو 2020 بوده است. به نظر می‌رسد قرمز و مشکی‌ها در حال بستن یک تیم خوب برای فصل جدید هستند و می‌توانند پروژه جذابی برای فصل تازه تشکیل بدهند. آنها این فصل از دور گروهی وارد رقابت‌های یورولیگ خواهند شد. رم اما در فصل جدید بجز سری آ، باید در یک تورنمنت تازه تاسیس به نام لیگ کنفرانس اروپا به میدان برود. تورنمنتی که البته تفاوت چندانی با یورولیگ نخواهد داشت. نکته مهم در مورد رم، به سرمربی این تیم مربوط می‌شود. حضور ژوزه مورینیو روی نیمکت گرگ‌ها، این تیم را به شدت مورد توجه قرار داده است. مادامی که ژوزه سرمربی این تیم باشد، فرصت خوبی برای دیده شدن در اختیار هر بازیکنی در این باشگاه قرار می‌گیرد. در حقیقت حضور مورینیو، فضا را برای دیده شدن ستاره‌های رم مهیاتر از همیشه خواهد کرد. این یک فرصت ایده‌آل است تا سردار هم خیلی خوب به چشم بیاید و حتی پیشنهادهای بزرگ‌تری را نیز به دست بیاورد. رم هم تا این جا با جذب روی پاتریشیو، اولین قدم را در فصل نقل و انتقالات به خوبی برداشته و با خرید سردار، می‌تواند خط حمله جذاب‌تری برای خودش بسازد.

آزمون انتخاب می‌کند

تصمیم نهایی در خصوص آینده سردار، درنهایت با باشگاه زنیت است اما بدون تردید نظر خود این بازیکن هم در انتخاب نهایی او کاملا موثر خواهد بود. او باید تصمیم بگیرد که از بین لیگ‌های درجه یک آلمان و ایتالیا، برای کدام لیگ به میدان برود. به‌طورکلی فوتبالیست‌های ایرانی، تجربه درخشانی در فوتبال آلمان دارند. نفرات زیادی از فوتبال ایران در بوندس‌لیگا درخشیده‌اند و بعید نیست سردار نیز به همین خاطر به سراغ این لیگ برود. رحمان رضایی تا امروز تنها بازیکن ایرانی است که توانسته در لیگ ایتالیا بازی کند. با هر انتخابی، یک آینده جذاب در انتظار سردار خواهد بود. انتخاب مهم‌تر برای این بازیکن، جدا شدن از باشگاه زنیت است. چراکه حضور در فوتبال روسیه، دیگر چیزی به این ستاره اضافه نمی‌کند.