آریا طاری

«یکی از خودِ ما». این لقبی است که هواداران تاتنهام برای هری کین در نظر گرفته‌اند. آنها همیشه به این موضوع که این ستاره بزرگ، محصول آکادمی باشگاه بوده است، افتخار کرده‌اند. مدتی کوتاه پس از جدایی ژوزه مورینیو، حالا طرفداران اسپرز باید خودشان را برای یک خبر مهم دیگر آماده کنند و آن خبر، ترک باشگاه توسط هری کین خواهد بود. او درست مثل کایل واکر و کریستین اریکسن، به صورت رسمی اعلام کرده که به دنبال جدایی است و ابراز امیدواری کرده که باشگاه در مسیر این جدایی، سنگ اندازی نکند. چند باشگاه از همین حالا، برای امضای قرارداد با این تمام کننده قاتل، صف کشیده‌اند.

دوران حضور «هری کین» در خط حمله باشگاه تاتنهام را باید رسما «تمام‌شده» بدانیم. او به شکل صادقانه‌ای اعتراف کرده که دیگر نمی‌خواهد برای این باشگاه به میدان برود. قرارداد فعلی هری کین با اسپرز در سال 2023 به پایان خواهد رسید اما او تصمیم قطعی‌اش را برای جدایی از باشگاه در همین تابستان گرفته است. او اعلام کرده که می‌خواهد در «لیگ قهرمانان» بازی کند و با توجه به نرسیدن تاتنهام به رقابت‌های فصل آینده لیگ قهرمانان، چنین اتفاقی فقط در یک باشگاه دیگر میسر خواهد بود. هری با وجود درخششی که در همه این سال‌ها داشته، نه در بردن جام‌های داخلی موفق بوده و نه در اروپا، به قهرمانی رسیده است. او از مدیران باشگاه خواسته تا به شکلی مسالمت‌آمیز با جدایی‌اش موافقت کنند و مانع خروج او نشوند. مدیران تاتنهام فعلا پاسخی به صحبت‌های ستاره کلیدی تیم‌شان نشان نداده‌اند اما به نظر می‌رسد آنها در نهایت چاره‌ای به جز پذیرفتن این اتفاق نخواهند داشت. اگر پوچتینو، هری کین و کریس اریکسن را نمادهای دوران جذاب تاتنهام در یک دهه اخیر بدانیم، حالا با خروج هر سه آنها، این دوران دیگر رسما برای همیشه به پایان خواهد رسید. سفیدهای شمال لندن در صورت خروج هری، باید هرچه زودتر برای بازسازی تیم‌شان تلاش کنند. آنها نباید مرتکب اشتباه بزرگی شوند که پس از جدایی بیل، انجام داده بودند. این باشگاه پس از فروش بیل، با رقم این قرارداد حدود هشت بازیکن خرید اما 6 نفر آنها، اصلا به کار تاتنهام نیامدند و خریدهایی کاملا اشتباه بودند. اگر این اتفاق دوباره تکرار شود، چند سال طول خواهد کشید تا این باشگاه دوباره در مسیر احیا شدن قرار بگیرد و بتواند از کابوس خروج بهترین بازیکنش به سادگی عبور کند.

همه می‌دانند که «دنی لوی» بیشتر از آن که یک مدیر «فوتبالی» باشد در حقیقت یک مدیر اقتصادی است. از نگاه او هیچ بازیکنی در اسپرز «غیرقابل فروش» نیست. همین مدیر، قبلا گرت بیل را با 100 میلیون یورو به رئال مادرید فروخت و برای مدتی، رکورد گرانقیمت‌ترین انتقال تاریخ فوتبال را جابه‌جا کرد. حالا او مشکلی با فروش هری با  رقمی معادل 150 میلیون یورو و تلاش برای بازسازی تیمش با این رقم ندارد. تیمی که این روزها هنوز سرمربی جدیدش را هم معرفی نکرده است. فعلا «چلسی» دست به نقدترین مشتری کین به شمار می‌رود اما بعید است این انتقال شکل بگیرد. چراکه رابطه طرفداران دو تیم در سال‌های گذشته بسیار پرتنش بوده و خود کین هم نمی‌خواهد با رفتن به تیم دیگری در لندن در بین هواداران تاتنهام منفور شود. دنی لوی ترجیح می‌دهد هری را به تیمی خارج از فوتبال انگلیس بفروشد اما با توجه به رقم سنگین این قرارداد، تنها چند باشگاه خارجی معدود قادر به جذب این ستاره هستند. حتی رئال مادرید هم با توجه به تمرکز روی امباپه، فعلا تمایلی برای امضای قرارداد با این ستاره ندارد. شاید پی‌اس‌جی تنها باشگاه خارجی باشد که برای خرید کین اقدام کند. مائوریسیو پوچتینو اولین مردی بود که هری را به تیم اصلی باشگاه اسپرز راه داد و او حالا در فوتبال فرانسه، علاقه زیادی به کار کردن دوباره با این ستاره خواهد داشت. اگر به هر دلیلی این انتقال سر نگیرد، هری کین به منچسترسیتی خواهد پیوست. تیمی که بعد از جدایی آگرو، به شدت به دنبال خرید یک مهاجم مرکزی است. هری که این چند فصل همیشه رکورد فوق‌العاده‌ای در گل‌زنی در لیگ برتر داشته، یک خرید ایده‌آل برای سیتی خواهد بود.

تابستان پیش رو برای هری کین، فوق‌العاده سرنوشت‌ساز خواهد بود. او «کاپیتان» تیم ملی انگلیس در رقابت‌های جام ملت‌ها محسوب می‎شود و دست به هر کاری می‌زند تا شاید برای اولین بار، این تیم را به قهرمانی یورو برساند. این اتفاق قبلا هرگز برای انگلیسی‌ها رخ نداده است. پس از یورو هم، او باید مقصد بعدی‌اش را مشخص کند. مقصدی که احتمالا از میان پی‌اس‌جی و سیتی تعیین خواهد شد. هری هرگز با تاتنهام جام نگرفته و حالا می‌خواهد دوران تازه‌ای را در یک باشگاه دیگر تجربه کند. دورانی که در آن، دست پیدا کردن به یک جام قهرمانی، دیگر محال نباشد. او می‌خواهد در لیگ قهرمانان به میدان برود و در لیگ برتر هم برای قهرمانی بجنگد. در پروژه فعلی تاتنهام، چنین چیزهایی بیش از حد دست‌نیافتنی به نظر می‌رسند.