آریا طاری

از پسران کلوپ تا کوین دی‌بروینه و همبازی‌ها در سیتی، جملات ستایش‌آمیز زیادی سهم ستاره‌های این فصل لیگ برتر شده است. بازیکنانی که در این فصل طولانی و فرسایشی، باز هم خودی نشان دادند و حالا پاداش این فصل درخشان را با یک رقم بهتر در قراردادشان دریافت می‌کنند. فصل برای همه بازیکنان اما به همین خوبی پیش نرفت. این فصل از لیگ برتر، ستاره‌های ناامیدکننده زیادی هم داشت. بازیکنی که انگلیسی‌ها اصطلاحا «پارتی خراب‌کن» صدای‌شان می‌زنند. چراکه یک تنه می‌توانند یک مهمانی را به نابودی بکشانند و جماعتی را دلسرد کنند!

 داوید دخیا

در تیم اوله، همه چیز نشان از یک پیشرفت بزرگ داشت. همه چیز به جز عملکرد دروازه‌بان این باشگاه. دخیا یک فصل کاملا تلخ را پشت سر گذاشت و خوش شانس بود که با وجود خوردن گل‌های بسیار بد در طول فصل، تیمش شانس حضور در لیگ قهرمانان را از دست نداد. روی کین در طول فصل، به جدی‌ترین منتقد داوید تبدیل شد و بسیاری از هواداران یونایتد نیز، دیگر از این گلر قطع امید کردند. ستاره‌ای که اصلا شباهتی به چند سال گذشته نداشت و دائما با اشتباه‌های کودکانه، تیمش را در معرض شکست و ناکامی قرار می‌داد. پس از خطاهای انفرادی وحشتناک او روبه‌روی واتفورد، چلسی و اسپرز، روی کین در یک اظهارنظر کنایه‌آمیز اعلام کرد که اگر سرمربی شیاطین سرخ بود، داوید را به اتوبوس تیم راه نمی‌داد. به نظر می‌رسد بسیاری از طرفداران یونایتد نیز چنین احساسی در مورد گلر اسپانیایی تیم‌شان داشتند. به احتمال زیاد یونایتد همین روزها به قرارداد قرضی دین هندرسون پایان می‌دهد تا گلر جوان شفیلد را به عنوان جانشینی برای دخیا مدنظر داشته باشد.

جوئلینتون

به ثمر رساندن تنها چهار گل برای بازیکنی که 40 میلیون پوند هزینه روی دست نیوکاسل گذاشته، وحشتناک به نظر می‌رسد. خیلی‌ها توقع داشتند این فوتبالیست، ستاره بی چون و چرای این فصل لیگ برتر باشد اما آمار، چیز دیگری نشان می‌دهد. جوئلینتون در این فصل از لیگ برتر، تنها یک رکورد به نام خودش ثبت کرد و آن، رکورد ناتوانی در استپ کردن توپ بود! او بیشتر از هر بازیکن دیگری، استپ اشتباه داشته و این موضوع، هواداران نیوکاسل را به شدت عصبانی کرده است. بعید نیست جوئلینتون همین روزها در فهرست فروش باشگاه انگلیسی قرار بگیرد.

بنجامین مندی

اعتیاد او به شبکه‌های اجتماعی، بارها با واکنش جدی پپ گواردیولا روبه‌رو شد. مندی فصل خوبی را سپری نکرد و نتوانست انتظارات را در ورزشگاه اتحاد برآورده کند. او که در طول فصل نمایش‌های ناامیدکننده زیادی داشت، با یک بازی ضعیف مقدمات شکست سیتی در نیمه نهایی اف.ای کاپ روبه‌روی آرسنال را فراهم کرد. این شکست تلخ با عملکرد ضعیف مدافع فرانسوی، گواردیولا را به فکر خرید یک دفاع چپ فرو برده است. با چنین کیفیتی، مندی نباید فصل آینده به فیکس بودن در باشگاه امید زیادی داشته باشد.

دیان لوورن

او که به خاطر اشتباه‌های همیشگی‌اش، سوژه ترول‌بازها در دنیای فوتبال بود، بالاخره از لیورپول جدا شد و به زنیت روسیه پیوست. موفقیت‌های بزرگ تیم کلوپ درست از روزی آغاز شد که لوورن به نیمکت رفت و زوج فن دایک و گومز (یا ماتیپ) جای او را در ترکیب اصلی گرفتند. در دوران فیکس بودن لوورن، قرمزهای آنفیلد هرگز صاحب یک خط دفاعی مطمئن نشدند و همیشه در لحظات سرنوشت‌ساز، گل‌های بدی دریافت می‌کردند. دیان در این فصل زیاد پا به توپ نشد اما در شکست تاریخی این تیم روبه‌روی واتفورد، نقش مهمی ایفا کرد. در حقیقت او در آخرین فصل پوشیدن پیراهن قرمزها هم، زهرش را به این تیم ریخت.

تانگی اندومبله

تاتنهام برای خرید این ستاره، رکورد نقل و انتقالاتی‌اش را شکست و امید زیادی داشت که ورود اندومبله، همه مشکلات این تیم در خط میانی را کاملا حل کند. اسپرز بسیار خوشحال به نظر می‌رسید که اندومبله با وجود دریافت پیشنهادهای مختلف، این تیم را برای بازی انتخاب کرده است. شروع او در لندن درخشان به نظر می‌رسید اما مصدومیت، مانع پیشرفت بیشتر این ستاره شد. پس از تساوی برابر برنلی نیز، مورینیو این بازیکن را متهم به کم‌کاری کرد تا تانگی برای مدت زیادی از ترکیب اصلی تاتنهام فاصله بگیرد. ظاهرا ژوزه هیچ علاقه‌ای به اندومبله ندارد و بعید نیست که او در فصل آینده به فروش برسد.

کپا آریزابالاگا

لمپارد در پایان فصل، بسیاری از نفرات تیمش را حفظ خواهد کرد. با این حال او بدون تعارف به گلر اسپانیایی تیم فهمانده که دیگر جایی در ترکیب چلسی ندارد. کپا پس از یک فصل فاجعه‌بار، حالا باید یک تیم دیگر برای خودش دست و پا کند. فرانکی نیز به دنبال یک گلر از بین اوبلاک، تراشتگن و آرئولا خواهد بود. از آن جایی که جذب اوبلاک و تراشتگن بیش از حد سخت به نظر می‌رسد، احتمالا آنها آرئولا را به خدمت خواهند گرفت.

داوید لوییز

همه کارهایی که یک مدافع نباید انجام بدهد و همه اشتباه‌هایی که نباید در یک مدافع وجود داشته باشد، در داوید لوییز دیده می‌شوند. بازیکنی که همیشه مهیای گاف دادن به نظر می‌رسد و همواره آماده است تا تیمش را به مرز فروپاشی برساند. او در این فصل کاملا ناامیدکننده بود اما باشگاه آرسنال به طرز عجیبی قراردادش را برای یک فصل دیگر نیز تمدید کرد.