آریا رهنورد

یحیی گل‌محمدی با شکست دادن نساجی، به یک رکورد جالب توجه روی نیمکت قرمزها رسیده است. او حالا چهارمین مربی تاریخ باشگاه به شمار می‌رود که توانسته «صد امتیاز» با این تیم به دست بیاورد. کاری که قبل از این تنها از سوی برانکو، علی پروین و علی دایی در لیگ برتر انجام شده بود. جالب اینکه یحیی توانسته این رکورد را زودتر از همه مربیان دیگر تصاحب کند. در حقیقت در دوران لیگ برتر، او رکورددار زودترین «صد امتیاز» یک مربی در باشگاه پرسپولیس به شمار می‌رود. به همین بهانه، بد نیست مروری به صد امتیاز یحیی با قرمزها در لیگ برتر داشته باشیم.

اولین امتیاز

اولین امتیاز قرمزها با هدایت یحیی، مدت کوتاهی پس از جدایی مانوئل ژوزه از نیمکت باشگاه به دست آمد. پرسپولیس که با ورود مربی جوانش در جام حذفی درخشید و توانست یک شکست سنگین را به ملوان تحمیل کند، در لیگ برتر روبه‌روی نفت آبادان قرار گرفت و خیلی زود، دو بار دروازه این تیم را باز کرد. با وجود این شروع رویایی و درخشان، عملکرد پرسپولیس در سایر دقایق مسابقه چندان مطلوب نبود و این تیم با دریافت دو گل از نفت، برتری‌اش را از دست داد. این بازی در نهایت با تساوی دو-دو به پایان رسید و اولین امتیاز یحیی با قرمزها در لیگ برتر به دست آمد. هرچند که نتیجه آن نبرد، برای قرمزها چندان خوشایند نبود.

اولین برد

پنج روز بعد از اولین پیروزی در لیگ برتر، گل‌محمدی و تیمش در هفته نوزدهم روبه‌روی فجر سپاسی قرار گرفتند و موفق شدند حریف را با نتیجه دو بر صفر شکست بدهند. این اولین برد یحیی در لیگ برتر در قامت سرمربی پرسپولیسی‌ها بود. در این مسابقه که با حضور 20 هزار تماشاگر در استادیوم حافظیه برگزار می‌شد، غلامرضا رضایی در همان دقیقه یک برای سرخ‌ها گل‌زنی کرد و یکی از سریع‌ترین گل‌های تاریخ لیگ را به ثمر رساند. در دقیقه 26 بازی هم کریم انصاری فرد گل دوم را زد تا قرمزها در مسیر کسب یک برد بدون دردسر قرار بگیرند.

اولین شکست

از زمان پذیرفتن هدایت پرسپولیس، یحیی در 9 مسابقه لیگ برتر شکست نخورد و روند ایده‌آلی را در تیمش ایجاد کرد اما این روند سرانجام با شکست برابر راه آهن قطع شد. این بازی در استادیوم دستگردی اکباتان برگزار می‌شد و حدود سه هزار تماشاگر داشت. بازی تا اواسط نیمه دوم با تساوی بدون گل دنبال می‌شد اما علیرضا عظیمی تنها گل راه‌آهن را به ثمر رساند. جالب است بدانید امید عالیشاه که آن روز در ترکیب راه آهن حضور داشت، حالا یکی از کاپیتان‌های پرسپولیس یحیی گل‌محمدی است.

بازگشت دلچسب

پس از کنار گذاشته شدن از پرسپولیس در اولین مقطع، یحیی مدت زیادی را دور از این باشگاه سپری کرد اما سرانجام فصل گذشته دوباره به جمع قرمزها برگشت تا جانشین گابریل کالدرون در این باشگاه شود. یحیی شروع دوباره فوق‌العاده‌ای در پرسپولیس داشت و در اولین مسابقه، توانست تراکتورسازی را با شکست بدرقه کند. در این بازی قرمزها کاملا برتر از حریف نشان دادند و دو بار توانستند توپ را از خط دروازه تراکتور عبور بدهند. علی علیپور و وحید امیری، گل‌زنان سرخپوشان در آن نبرد به شمار می‌رفتند.

بهترین روز

بدون هیچ شک و تردیدی، بهترین روز یحیی در جریان کسب این صد امتیاز، در مسجدسلیمان رقم خورده است. جایی که این مربی موفق شد تیمش را به قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر برساند. گل محمدی با تیم‌های دیگر به موفقیت‌هایی در لیگ برتر رسیده بود اما هرگز نتوانسته بود در قامت یک مربی، قهرمانی لیگ را به دست بیاورد و این اتفاق بالاخره در باشگاه پرسپولیس برای او رخ داد. قرمزها پس از سه قهرمانی پیاپی با تیم برانکو، چهارمین قهرمانی متوالی لیگ را با گل‌محمدی جشن گرفتند. شکست دادن نفت در مسجدسلیمان در هفته بیست و ششم، پرسپولیس را چهار هفته زودتر به قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر رساند.