آریا رهنورد

تنها چند روز پس از قطعی کردن قهرمانی نیم‌فصل در سیرجان، قرمزها امروز در تهران نیم‌فصل دوم را روبه‌روی سایپا آغاز می‌کنند. تیم سختکوش ابراهیم صادقی، در نیم‌فصل اول با درخشش خیره‌کننده اکبر منادی یک امتیاز دلچسب از پرسپولیس گرفت. تقابل دوباره حسین ماهینی و محسن مسلمان با پرسپولیس در یک سو و برخورد دوباره مهدی ترابی با سایپا در اولین بازی‌اش پس از بازگشت به پرسپولیس، از جذابیت‌های این نبرد خواهد بود. در آستانه شروع رسمی نیم‌فصل دوم لیگ بیستم برای تیم یحیی، شاید مرور عملکرد این تیم در شروع نیم‌فصل‌های دوم دوره‌های اخیر لیگ برتر خالی از لطف نباشد. در هفت سال گذشته، پرسپولیسی‌ها نیم‌فصل دوم لیگ برتر سه برد، دو تساوی و دو شکست را پشت سر گذاشته‌اند.

لیگ برتر نوزدهم؛ ترابی در نقش ناجی

شروع رسمی نیم‌فصل دوم لیگ برتر برای پرسپولیس در فصل گذشته در زمین پارس جنوبی جم رقم خورد. تیمی که تا آخرین دقیقه پا به پای قرمزها مبارزه کرد و به گرفتن یک امتیاز امید داشت اما مهدی ترابی در دقیقه 95 تیر خلاص را به این تیم زد تا ششمین برد متوالی سرخپوشان در لیگ برتر به دست بیاید. حالا ترابی دوباره برای پرسپولیس به میدان می‌رود و اگر قرمزها بتوانند سایپا را از پیش رو بردارند، به ششمین برد متوالی در رقابت‌های لیگ برتر رسیده‌اند. در حقیقت همه چیز می‌تواند درست مثل فصل گذشته برای پرسپولیسی‌ها تکرار شود.

لیگ برتر هجدهم؛ نعمتی به نام سیامک

در شروع نیم‌فصل دوم لیگ برتر هجدهم نیز، پرسپولیس به یک پیروزی دلچسب خانگی دست پیدا کرد. آنها نمایش کاملا برتری روبه‌روی پدیده مشهد داشتند و در همان نیمه اول با گل‌های علی علیپور و سیامک نعمتی کار حریف را تمام کردند. جالب اینکه هدایت پدیده در آن مسابقه بر عهده یحیی گل‌محمدی بود. مردی که حالا روی نیمکت سرخ‌ها آماده جدال مهم امروز با سایپا می‌شود.

لیگ برتر هفدهم؛ شوک زهیوی

این بار دیگر خبری از پیروزی نبود. پرسپولیسی‌ها در شروع نیم‌فصل دوم لیگ برتر هفدهم در زمین فولاد خوزستان به میدان رفتند. تنها 14 دقیقه از شروع بازی گذشته بود که گادوین منشا پرسپولیسی‌ها را از حریف پیش انداخت اما در آخرین ثانیه‌های مسابقه رحیم زهیوی کار را به تساوی کشاند تا فرصت یک برتری دلچسب خارج از خانه برای تیم پروفسور از دست برود. حامد لک که حالا برای پرسپولیسی‌ها توپ می‌زند، در آن نبرد گلر فولاد خوزستان به شمار می‌رفت.

لیگ برتر شانزدهم؛ یک نام آشنا

پرسپولیس در شروع نیم‌فصل دوم لیگ برتر شانزدهم، روبه‌روی تیمی قرار گرفت که همین امروز با آن مسابقه می‌دهد. در آن فصل هم سایپا اولین حریف این تیم در آغاز نیم‌فصل دوم محسوب می‌شد. در آن نبرد که 50 هزار تماشاگر داشت، نیمه اول با تساوی بدون گل تمام شد و در شروع نیمه دوم، مهدی طارمی دروازه سایپا را باز کرد تا همه امتیازهای آن جدال به حساب پرسپولیس واریز شود. پرسپولیس در شروع نیم‌فصل دوم لیگ شانزدهم پس از آن مسابقه در چهار دیدار متوالی بعدی هم به پیروزی دست یافت.

لیگ برتر پانزدهم؛ سوپرایستگاهی رامین

یکی از جذاب‌ترین و مهیج‌ترین شروع‌های پرسپولیس در نیم‌فصل‌های دوم، به لیگ برتر پانزدهم مربوط بود. جایی که تیم سفیدپوش برانکو مقابل پدیده مشهد قرار گرفت. مهدی خیری اولین گل این مسابقه را به ثمر رساند اما بلافاصله طارمی کار را به تساوی کشاند. دقایقی بعد پرسپولیس روی اشتباه مهلک محسن بنگر و سوشا مکانی گل دوم را هم دریافت کرد اما رامین رضاییان در دقیقه 94 با یک ضربه ایستگاهی رونالدویی، نفس حریف را گرفت. سوشا در دقایق پایانی آن نبرد با کارت قرمز مستقیم داور روبه‌رو شد. جالب اینکه دیدار دو تیم در نیم‌فصل اول همان لیگ هم با تساوی دو-دو تمام شده بود.

لیگ برتر چهاردهم؛ آخرین شکست

آخرین شکست قرمزها در شروع نیم‌فصل‌های دوم لیگ برتر تا امروز، به لیگ برتر چهاردهم مربوط می‌شود. جایی که حمید درخشان و تیمش در ورزشگاه تختی تهران روبه‌روی نفت قرار گرفتند. اواخر نیمه اول بود که غلامرضا رضایی دروازه تیم سابقش را باز کرد. در دقایق پایانی هم محمد عباس‌زاده که مدت‌ها درگیر مصدومیت بود، گل تساوی را به ثمر رساند. به نظر می‌رسید بازی با تساوی به پایان خواهد رسید اما امیرارسلان مطهری در دقیقه 92 تیر خلاص را به پرسپولیس زد. خیلی از ستاره‌های آن روزهای نفت تهران، بعدها برای پرسپولیس با استقلال بازی کردند. از جمله کمال کامیابی‌نیا که در آن مسابقه یک کارت قرمز هم از داور مسابقه دریافت کرد.

لیگ برتر سیزدهم؛ ضربه سخت کریم

در لیگ برتر سیزدهم هم نیم‌فصل دوم برای قرمزها با باخت شروع شد. تیمی که در پنج دیدار پیاپی نباخته بود، روبه‌روی کریم انصاری‌فرد و تیمش زانو زد. کریم درست یک سال قبل از آن برای پرسپولیسی‌ها به میدان می‌رفت. در مسیر عکس انصاری‌فرد، مهره‌هایی هم بودند که آن روز در ترکیب تراکتور قرار داشتند و بعدها به پرسپولیس پیوستند. نفراتی مثل فرشاد احمدزاده و البته حامد لک که ید طولایی در ایستادن روبه‌روی پرسپولیس در شروع نیم‌فصل‌های دوم لیگ برتر داشته است.