مدرسین اقتصاد!

‌ پس از رسیدن به سومین پیروزی پیاپی در این فصل، پرسپولیس حالا فقط به اندازه یک تساوی با قهرمانی نیم‌فصل لیگ بیستم فاصله دارد. یحیی و تیمش با دو کلین شیت پیاپی و تکرار نتیجه مورد علاقه‌شان، حالا با یک بازی کم‌تر در یک قدمی سپاهان صدرنشین هستند. آنها در ۱۴ هفته این فصل، مجموعا چهار بار برتری یک بر صفر را تجربه کرده‌اند. نفت آبادان، مس رفسنجان، تراکتور و پیکان تیم‌هایی هستند که با این نتیجه به پرسپولیس باخته‌اند. تراکم بردهای اقتصادی در پرسپولیس یحیی تفاوت چندانی با پرسپولیس برانکو ندارد. از زمان آغاز عصر طلایی قرمزها، این نتیجه بارها در شرایط حساس و تعیین‌کننده به کمک سرخپوشان آمده است. میانگین بردهای یک بر صفر پرسپولیس در این فصل، شباهت زیادی با میانگین این نتیجه در چند فصل اخیر باشگاه دارد.

آریا رهنورد

  

لیگ پانزدهم؛

جری و امتیازهای تام!

در نیم‌فصل اول لیگ برتر پانزدهم، پرسپولیس «سه پیروزی» یک بر صفر را تجربه کرد. اولین برد آنها با این نتیجه در هفته هفتم روبروی تراکتورسازی رقم خورد. آن مسابقه برای پروفسور و تیمش اهمیت بسیار زیادی داشت. چراکه پرسپولیس را از یک بحران بزرگ دور کرد. تنها گل آن مسابقه را جری بنگستون از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. در  هفته دوازدهم آن فصل، پرسپولیس این نتیجه را روبه‌روی استقلال اهواز تکرار کرد و این تیم را با تک گل مهدی طارمی شکست داد. سومین گل اقتصادی آنها نیز در نیم‌فصل اول لیگ پانزدهم در استادیوم آزادی روبه‌روی گسترش فولاد رقم خورد. این بار هم جری بنگستون دست به کار شد و با زدن یک گل سه امتیازی دیگر، پرسپولیس را در کورس قهرمانی نگه داشت.

در لیگ برتر شانزدهم، پرسپولیس به مراتب تیم اقتصادی‌تری شده بود. جالب است بدانید که از 15 بازی نیم‌فصل اول آن لیگ، پنج مسابقه این تیم با برتری یک بر صفر به پایان رسید

لیگ شانزدهم؛

ترکیب وحید و مهدی

در لیگ برتر شانزدهم، پرسپولیس به مراتب تیم اقتصادی‌تری شده بود. جالب است بدانید که از 15 بازی نیم‌فصل اول آن لیگ، پنج مسابقه این تیم با برتری یک بر صفر به پایان رسید. تیم برانکو در همان اولین هفته فصل با گل دیرهنگام کمال کامیابی‌نیا، سایپا را شکست داد. این تیم در هفته سوم هم با ضربه وحید امیری و اشتباه مهلک دروازه‌بان گسترش فولاد، با نتیجه یک بر صفر به حریفش غلبه کرد. سرخ‌ها در هفته چهارم هم روبه‌روی صبا با تنها گل مهدی طارمی برنده شدند تا هر سه پیروزی ابتدای فصل را با نتیجه یک بر صفر جشن گرفته باشند. در هفته دهم لیگ برتر و در حالی که به نظر می‌رسید پرسپولیس در حال از دست دادن امتیاز روبه‌روی نفت آبادان است، گل دیرهنگام مهدی طارمی به کمک این تیم آمد و سرخ‌ها دوباره حریف‌شان را با نتیجه یک بر صفر بدرقه کردند. در هفته دوازدهم آن فصل هم وحید امیری به ماشین‌سازی گل زد تا پرسپولیس دوباره با پیروزی یک-هیچ از زمین مسابقه خارج شود.

لیگ هفدهم؛ فرار با علیپور

در نیم‌فصل اول لیگ برتر هفدهم، پرسپولیس کم‌تر از همیشه به نتایج یک بر صفر وابسته بود اما باز هم در سه مسابقه همین نتیجه را تجربه کرد. آنها در جدال هفته دهم با استقلال به لطف فرار عالی و پنالتی دقیق علی علیپور، حریف سنتی‌شان را با یک گل شکست دادند تا اولین شکست وینفرد شفر در دربی‌ها رقم بخورد. تیم پروفسور سه هفته بعد در دوئل با پارس جنوبی هم همین نتیجه را کسب کرد. این بار گل شایان مصلح در دقیقه 96، صدرنشینی را به پرسپولیس هدیه داد. شاید این یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین نتایج آن فصل برای سرخ‌ها بود. چراکه تیم شگفتی‌ساز پارس جنوبی بعد از آن اتفاق دیگر هرگز به فرم سابق برنگشت. پرسپولیس در آخرین هفته نیم‌فصل اول لیگ هفدهم نیز سپیدرود را در رشت به سختی و با گل علی علیپور از پیش رو برداشت و قهرمانی نیم‌فصل را از آن خودش کرد.

لیگ هجدهم؛

شجاع در نقش ابرقهرمان

بردهای یک بر صفر پرسپولیس در لیگ برتر هجدهم هم پرشمار بودند. قرمزها در نیم‌فصل اول لیگ هجدهم چهار برد یک بر صفر را روبه‌روی رقبا تجربه کردند. آنها در هفته اول لیگ برتر با پنالتی علی علیپور، پدیده را در مشهد شکست دادند تا فصل را با برد کلید بزنند. پرسپولیس در هفته هفتم نیز با گل دیرهنگام و نجات‌بخش آدام همتی، سپیدرود را در آزادی کنار زد و سه امتیاز آن مسابقه را به دست آورد. آنها در هفته یازدهم روبه‌روی ذوب‌آهن همین سرنوشت را برای خودشان رقم زدند. این بار گل سه امتیازی شجاع، پرسپولیس را صاحب یک برد حساس کرد. جالب اینکه در هفته چهاردهم و در زمین ماشین‌سازی نیز، شجاع دوباره دست به کار شد و با یک گل سه امتیازی دیگر، یک برد مهم به قرمزها هدیه داد.

لیگ نوزدهم؛

یک هیچ به سبک آرژانتینی

حتی بعد از جدایی برانکو نیز روند بردهای یک بر صفر پرسپولیس قطع نشد. آنها با کالدرون نیز در نیم‌فصل اول لیگ برتر نوزدهم، پنج برد کاملا اقتصادی را پشت سر گذاشتند. دو برد اول فصل پرسپولیس روبه‌روی پارس جنوبی و صنعت نفت با همین نتیجه به دست آمد و قرمزها در هفته چهارم لیگ برتر استقلال را با نتیجه یک بر صفر شکست دادند. کالدرون در ادامه راه این نتیجه را روبه‌روی فولاد و نساجی هم گرفت. این یکی از مهم‌ترین عوامل قهرمانی این تیم در نیم‌فصل لیگ نوزدهم به شمار می‌رفت.