آریا رهنورد

سال‌ها بعد از دعوای معروف دایی و کاشانی تا حوالی صبح در تلویزیون، حالا دوباره یک مدیر و یک مربی در پرسپولیس وارد فاز یک درگیری شدید شده‌اند. حالا دیگر کار رسول‌پناه با باشگاه به صورت رسمی به پایان رسیده اما نه این مدیر دست از سر یحیی برمی‌دارد و نه گل‌محمدی اتهام‌ زدن به او را متوقف می‌کند. رییس سابق هیات مدیره پرسپولیس اصرار دارد که در یک مناظره با حضور یحیی حاضر شود و همه حرف‌هایش را در این خصوص بزند. پیشنهادی که فعلا با هیچ نوع پاسخی از سوی سرمربی قرمزها روبه‌رو نشده است.

از زاویه یحیی؛ مدیری برای نابودی

رابطه یحیی و رسول‌پناه از همان روز اول، رابطه چندان خوبی نبود. این مربی بارها مدیرعامل تیمش را به صورت علنی مورد سرزنش قرار داد. از زاویه نگاه یحیی، او مدیری است که بدون داشتن تخصص و مهارت کافی تنها به قصد ضربه زدن به پرسپولیس انتخاب شده و نقش مهمی در فراری‌شدن ستاره‌های این تیم داشته است. پرسپولیس در همین دوره، تقریبا همه نفرات حاضر در لیست یحیی را به خدمت گرفته اما مشکل بزرگ این سرمربی، با جدا شدن چند ستاره کلیدی مثل مهدی ترابی و علی علیپور است. همچنین پس از فینالیست‌شدن این تیم در آسیا هم دو مهره بسیار اثرگذار یعنی شجاع خلیل‌زاده و بشار رسن تصمیم به ترک باشگاه گرفتند و از نگاه گل‌محمدی، رسول پناه متهم ردیف اول همه این اتفاق‌ها بوده است. آن‌چه در این مورد به یحیی کمک می‌کند و او را در موقعیت بهتری نسبت به رسول‌پناه قرار می‌دهد، انتشار ویدئوهایی از مدیر سابق پرسپولیس است. ویدئوهایی که در آن شخص رسول‌پناه روبه‌روی دوربین مخفی، جملات و عبارت‌های زشتی را علیه سرمربی، چند ستاره تیم و حتی گروهی از هواداران باشگاه به زبان می‌آورد. یک موضوع دیگر هم وجود دارد که باز هم گل‌محمدی را در موقعیت بهتری قرار می‌دهد. اینکه او بازیکن تیم ملی بوده، سال‌ها برای پرسپولیس به میدان رفته و اساسا با کاری که انجام می‌دهد، بیگانه نیست. درست برخلاف رسول‌پناه که به عنوان یک دندانپزشک به کادر مدیریتی سرخ‌ها اضافه شده و هیچ نوع تناسبی با فوتبال نداشته است. با این حال گروهی از هواداران پرسپولیس هم گل‌محمدی را به «بهانه جویی» و تلاش برای منحرف‌کردن ذهن‌ها متهم می‌کنند. تردیدی وجود ندارد که این دعوای فرسایشی در نهایت به ضرر خود یحیی هم تمام خواهد شد.

از زاویه رسول‌پناه؛ دوست نزدیک ایجنت‌ها

رسول‌پناه در بیانیه تازه‌اش، چند اتهام بزرگ به  یحیی وارد کرده است. بخشی از این اتهام‌ها اساسا چندان قابل بحث نیستند. برای مثال این مدیر به این موضوع اشاره کرده که گل‌محمدی نام سه بازیکن را در فهرست خروجی باشگاه قرار داده بود و دو نفر از آنها در نهایت به عنوان بازیکن فیکس در فینال آسیا به میدان رفتند. طبعا حق هر مربی است که یک فهرست خروج برای خودش داشته باشد و این موضوع اصلا عجیب به نظر نمی‌رسد. رییس سابق هیات مدیره پرسپولیس همچنین به اصرار یحیی برای دریافت یک قرارداد بهتر با پاداش بیشتر هم اشاره کرده که این هم نمی‌تواند یک اتهام بزرگ و جدی تلقی شود. چراکه بسیاری از مربیان در فوتبال ایران و دنیای فوتبال چنین وضعیتی را تجربه می‌کنند. با این حال چند اتهام رسول‌پناه به گل‌محمدی، قابل بررسی به نظر می‌رسند. مدیر سابق سرخ‌ها از رابطه نزدیک چند ایجنت با یحیی صحبت کرده و دست روی این موضوع گذاشته که نفرات جدید تیم از کانال همین ایجنت‌ها جذب شده‌اند. اگر چنین موضوعی صحت داشته باشد، این احتمال وجود دارد که بخشی از اعتماد هواداران پرسپولیس به سرمربی تیم از دست برود. رسول‌پناه علاوه بر این، مدعی شده که گل‌محمدی از همان روز اول از جدایی بشار رسن پس از فینال آسیا باخبر بوده است. این در حالی است که خود یحیی اعلام کرده که پس از فینال لیگ قهرمانان خبر جدایی بشار را شنیده و از موضوع توافق‌نامه او و باشگاه اطلاع کسب کرده است. اگر این اتهام هم به اثبات برسد، یحیی در وضعیت نامطلوبی قرار خواهد گرفت. فعلا هر دو نفر مثل بوکسور، مشت‌هایی را روانه صورت هم کرده‌اند. در چنین مبارزه پیچیده‌ای انتخاب برنده کمی سخت به نظر می‌رسد اما انتخاب بازنده آنقدرها هم سخت نیست. بازنده‌ای که فعلا اسمش «پرسپولیس» است.

از زاویه پرسپولیس؛ دو بولدوزر ران!

یحیی و رسول‌پناه، همدیگر را به رد شدن از روی باشگاه با «بولدوزر» متهم کرده‌اند و به نظر می‌رسد این درست‌ترین بخش اظهارنظرهای جنجالی‌شان در روزهای گذشته باشد. هر دو نفر آنها در حال رد شدن از پرسپولیس با بولدوزر هستند.

باشگاهی که برای سپری کردن روزهای حساس پیش رو به تمرکز و آرامش نیاز دارد، با این حرف و حدیث‌ها به حاشیه رفته و تیمی که باید مدت‌ها راضی و خشنود از درخشش آسیایی‌اش باشد، روزهای تلخ و زشتی را تجربه می‌کند. مقصر این ماجرا بدون شک، هر دو نفر هستند. بهانه‌جویی‌های یحیی از یک سو و اتهام‌های رسول‌پناه از سوی دیگر، کام همه هواداران باشگاه را تلخ کرده‌ است.