لیگ برتر در این فصل، دو هفته کاملا عجیب داشته است. در اولین هفته عجیب فصل، لیورپول در زمین استون ویلا هفت گل دریافت کرد و یونایتد در زمین خودش مقابل تاتنهام «شش تایی» شد. مدت‌ها گذشت تا لیورپول حریفش را با هفت گل شکست بدهد و عجیب است که درست در همان هفته نیز، منچستریونایتد «6 گل» به رقیبش زد! در حقیقت اعداد 6 و هفت برای یونایتد و لیورپول در این فصل بدجوری به هم گره خورده‌اند. در دوران مربیگری مارچلو بیلسا، هرگز یک تیم نتوانسته بود در یک بازی 6 گل به تیم او بزند اما این اتفاق در این هفته از لیگ برتر رخ داد و سرمربی آرژانتینی با یک شکست دردناک روبه‌رو شد. این اتفاق فقط چند روز بعد از قرار گرفتن نام بیلسا در فهرست بهترین مربیان سال 2020 دنیای فوتبال در مراسم فیفا رقم خورد.

کیفیت شیاطین سرخ در این جدال، فوق‌العاده به نظر می‌رسید. آنها به تیمی 6 گل زدند که در این فصل برای بسیاری از رقبا، دردسرهای زیادی درست کرده است. لیدز یکی از پدیده‌های این فصل لیگ جزیره بوده و در این لیگ، نمایش‌های خوب زیادی داشته اما تیم اوله این روزها در لیگ انگلیس به هیچ حریفی رحم نمی‌کند. منچستریونایتد در لیگ قهرمانان پایان خوشی نداشت و نتوانست از مرحله گروهی به دور بعدی صعود کند. آمار این تیم در دیدارهای این فصل لیگ برتر اما کاملا امیدوارکننده به نظر می‌رسد. یونایتد در دو بازی اخیرش در لیگ برتر 9 گل به ثمر رسانده و از حیث هجوم، شرایطی استثنایی را تجربه می‌کند. آنها در 13 مسابقه این فصل هشت بار برنده بوده‌اند و فقط سه بار طعم شکست را چشیده‌اند. منچستر با 28 گل زده، دومین خط حمله برتر این فصل به شمار می‌رود. این تیم در 13 هفته گذشته 26 امتیاز به دست آورده و اگر برنده دیدار معوقه‌اش باشد، با 29 امتیاز به رده دوم جدول می‌رسد و در یک قدمی لیورپول قرار می‌گیرد.

به نظر می‌رسد سولسشر، بالاخره ترکیب ایده‌آلش را برای یونایتد پیدا کرده است. آنها با زوج دفاعی لیندلوف و مگوایر در قلب دفاع بهتر از گذشته نشان می‌دهند. اسکات مک تامینی نیز در میانه میدان به یک مهره مطمئن و فوق‌العاده برای تیم تبدیل شده است. اسکات هم در کارهای دفاعی بی‌نقص نشان می‌دهد و هم مشارکت قابل توجهی در حملات تیمش دارد. در پست‌های هجومی هم دو بازیکن، نقش بسیار مهمی در یونایتد دارند. برونو فرناندز از زمان پیوستن به یونایتد، به یک مهره فوق‌العاده برای این تیم تبدیل شده است. او زمانی با این اتهام روبه‌رو بود که تنها پنالتی‌زن خوبی است اما حالا راه‌های بسیار متنوعی برای رسیدن به گل دارد و از این نظر، به یکی از آماده‌ترین بازیکنان فوتبال اروپا تبدیل شده است. شاید حالا حسرت بزرگ خیلی از باشگاه‌های دیگر فوتبال اروپا، این است که برونو را از لیسبون به خدمت نگرفته‌اند. چراکه او یک‌تنه شرایط یونایتد را تغییر داده و باشگاه را به وضعیت بسیار مطلوبی رسانده است.