به جز استفاده از سرمربی آلمانی، دیگر نمی‌توان هیچ شباهتی بین بایرن و پی‌اس‌جی پیدا کرد. آنها امشب در حالی در دیدار نهایی لیگ قهرمانان به مصاف هم می‌روند که مطلقا از هیچ جهتی شبیه به هم نیستند. بایرن باشگاهی با سابقه موفقیت‌های ریز و درشت در فوتبال اروپا است اما پاریسی‌ها امشب برای اولین بار در همه تاریخ‌شان در فینال لیگ قهرمانان به میدان می‌روند. بایرن تیمی فوق‌العاده منظم را در اختیار دارد اما پاریسی‌ها برای بردن بازی، روی نبوغ فردی نفرات‌شان حساب باز می‌کنند. بین آنها، یک تفاوت بزرگ دیگر هم دیده می‎شود. بایرن دو بازی‌اش در لیسبون را با پیروزی پشت سر گذاشته اما بازیکنان این تیم، حتی یک جشن ساده هم در رختکن نگرفته‌اند. آنها کاملا متمرکز شده‌اند و به جز قهرمانی، با هیچ اتفاق دیگری هم راضی نمی‌شوند. ستاره‌های تیم توماس توخل اما دیدگاه کاملا متفاوتی دارند. آنها پیروزی‎های‌شان را با تمام وجود جشن می‌گیرند و حتی در زمان جشن گرفتن، کمی افراط می‌کنند.

آنها در لیگ قهرمانان، شدیدا به رقبای بازنده کنایه می‌زنند و دائما در حال خوشحالی هستند. امشب در پرتغال، دو نوع متفاوت از فوتبال به هم برخورد می‌کنند. یک طرف، تیمی که در منظم بودن، هیچ رقیبی ندارد. تیمی که بی‌نقص فوتبال بازی می‌کند و همه کارها در آن، در اوج دقت انجام می‌شوند. یک تیم که همه نفرات آن، در اوج آمادگی هستند و حتی عوض شدن ترکیب، روی قدرتش تاثیر منفی نمی‌گذارد. طرف دیگر این ماجرا، تیمی ایستاده است که روی نبوغ انفرادی ستاره‌ها حساب ویژه‌ای باز می‌کند. تیمی که با درخشش مهره‌هایی مثل نیمار و امباپه، از همه مراحل عبور کرده تا امشب برای اولین بار، بخشی از دیدار نهایی لیگ قهرمانان باشد. تیمی که اگر چند ستاره هجومی در آن خوب بازی نکنند، شانسی برای برنده ‌شدن ندارد اما اگر این نفرات آماده باشند، قدرت شکست دادن هر حریفی را خواهند داشت.

در آستانه بزرگ‌ترین مسابقه فصل فوتبال اروپا، خیلی‌ها شانس قهرمانی را به بایرن می‌دهند. چراکه این تیم زیر نظر هانس دیتر فلیک، خارق‌العاده ظاهر شده و به هیچ حریفی رحم نمی‌کند. با این حال نمی‌توان از مسیر دراماتیک نیمار و رفقا برای رسیدن به فینال نیز به سادگی چشم پوشید. به نظر می‌رسد همه چیز به همان دقایق ابتدایی مسابقه بستگی خواهد داشت. اگر بایرن باز هم مثل چند بازی گذشته خیلی زود به گل برسد و کنترل بازی را به دست بگیرد، شاید مقدمات یک پیروزی پرگل دیگر برای این تیم فراهم شود اما هر چقدر که بازی به دقایق پایانی کشیده شود، اوضاع برای فرانسوی‌ها بهتر خواهد شد. در حقیقت اگر پی‌اس‌جی بتواند در دقایق ابتدایی مقاومت ویژه‌ای از خودش نشان بدهد و مقابل حملات بایرن دوام بیاورد، شانس زیادی برای نتیجه گرفتن در این جدال خواهد داشت. قهرمان یکی از عجیب‌ترین و طولانی‌ترین فصل‌های تاریخ فوتبال اروپا، امشب در پرتغال معرفی می‌شود. مونیخ از یک سو و پاریس از سوی دیگر، همه جام‌های این فصل را به دست آورده‌اند. بردن لیگ قهرمانان، می‌تواند یکی از بهترین فصل‌های تاریخ هرکدام از این دو باشگاه را رقم بزند.