بایرن‌ مونیخ قبل از بازی جمعه‌شب و روی کاغذ تیم بهتری از بارسلونا بود اما کمتر کسی انتظار داشت این تیم با نتیجه هشت بر دو، مسی و یارانش را شکست دهد و راهی نیمه‌نهایی شود. بد نیست بدانید بارسلونا برای اولین بار طی 74‌ سال اخیر در یک مسابقه رسمی هشت گل دریافت می‌کند. آخرین بار این تیم در مرحله یک‌هشتم نهایی کوپا دل ری در سال 1946 با نتیجه هشت بر صفر مغلوب سویا شده بود. با اتفاق شنبه‌شب همچنین سنگین‌ترین شکست در یک مسابقه از مرحله یک‌چهارم نهایی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا به نام بارسا ثبت شد. البته منچستریونایتد نیز در فصل 2007-2006 موفق شده بود آاس رم را در یک مسابقه با نتیجه هفت بر یک شکست دهد. همچنین در مجموع دو مسابقه رئال مادرید موفق شده بود با نتیجه هشت بر دو از سد آپوئل در فصل 12-2011 عبور کند. بارسلونا همچنین برای اولین بار از آوریل 1951، در یک مسابقه رسمی با اختلاف 6 گل شکست می‌خورد. آخرین بار این در مسابقه لیگ مقابل اسپانیول با نتیجه 6 بر صفر شکست خورده بود. البته این تمام آمار و ارقام‌هایی نیست که پس از هشت تایی شدن بارسا ثبت شده است! در این مطلب نگاهی به برخی از این آمار و ارقام‌ها داشته‌ایم.

-‌ بارسلونا برای اولین ‌بار است که در یک مسابقه اروپایی هفت گل یا بیشتر دریافت می‌کند. این تیم در جریان جام فیرز کاپ در تاریخ هشتم سپتامبر 1962 با نتیجه 6 بر دو مغلوب والنسیا شده بود و در جریان جام یوفا در تاریخ 17 مارس 1976 با نتیجه پنج بر چهار مغلوب لفسکی صوفیه شد.

-‌ بارسلونا برای اولین بار است که چهار گل در نیمه اول یک مسابقه لیگ قهرمانان اروپا دریافت می‌کند.

-‌ بارسلونا برای اولین بار در 69 سال گذشته، در 31 دقیقه ابتدایی یک دیدار رسمی چهار گل دریافت می‌کند. آخرین بار در ژانویه 1951، رئال مادرید طی 29 دقیقه ابتدایی با هت تریک نارو و گل پاهینیو چهار بار دروازه بارسلونا را گشوده بود.

-‌ بایرن مونیخ برای اولین بار هشت گل در یک مسابقه لیگ قهرمانان اروپا به ثمر می‌رساند. بایرن مونیخ در 9 سال اخیر دروازه چهار تیم را هشت بار باز کرده بود که سهم سن پائولی (2011) یک بار و سهم هامبورگ (2013، 2015، 2017) سه بار بوده است.

-‌ بایرن مونیخ اولین تیم تاریخ لیگ قهرمانان اروپا است که در یک مسابقه مرحله حذفی هشت گل به ثمر می‌رساند.

- بایرن‌مونیخ به اولین تیمی بدل شد که در 31 دقیقه ابتدایی یک مسابقه مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا چهار گل به ثمر می‌رساند. رکورد قبلی نیز در اختیار بایرن‌مونیخ بود که موفق شده بود چهار گل در 36 دقیقه ابتدایی دیدار برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی فصل 15-2014 مقابل پورتو به ثمر رساند.

-‌ بایرن مونیخ با کسب 6 برد مقابل بارسلونا (از 9 بازی) بیشتر از هر حریفی این تیم را در لیگ قهرمانان اروپا شکست داده است. چلسی (چهار برد از 14 بازی)، میلان (چهار برد از 15 بازی) و پاری سن ژرمن (سه برد از 10 بازی) در رده‌های بعدی قرار دارند.

- تعداد گل‌های بایرن مونیخ مقابل بارسلونا (8) بیشتر از تعداد شوت‌های بارسلونا مقابل بایرن مونیخ (7) بود.