آریا رهنورد

هفته اول لیگ برتر آنقدر ماجرا، سوژه، لباس عجیب و نتیجه غیرمنتظره داشت که خیلی‌ها اصلا دوست نداشتند از فضای فوتبال باشگاهی فاصله بگیرند اما فیفادی از راه رسید تا بین دو هفته اول لیگ فاصله ایجاد شود. حالا هفته دوم مسابقه‌ها از راه رسیده و با توجه به محدودیت‌های شدید کرونایی، هیچ‌کس نمی‌داند چه سرنوشتی در انتظار هفته‌های بعدی رقابت‌ها خواهد بود. این احتمال وجود دارد که لیگ در همین نقطه متوقف شود و برای مدتی تعطیل بماند و این احتمال هم وجود دارد که بازی‌ها بدون تعطیلی ادامه پیدا کند. فعلا تنها گزینه در دسترس هواداران فوتبال، لذت بردن از تک تک دیدارهای باقی‌مانده قبل از تعطیلات احتمالی خواهد بود.

نساجی مازندران-تراکتورسازی تبریز

صدرنشین فعلی لیگ برتر پس از یک شروع درخشان در اولین هفته، امروز نخستین میزبانی‌اش در لیگ بیستم را تجربه خواهد کرد. اگرچه تصور ورزشگاه وطنی بدون حضور تماشاگرها واقعا دشوار به نظر می‌رسد اما نساجی با وحید فاضلی برای یک فصل خوب آماده می‌شود. حریف امروز نساجی‌چی‌ها در قائمشهر، یکی از تیم‌های گردن‌کلفت لیگ برتر خواهد بود. تراکتورسازی با منصوریان، فصل را با تساوی بدون گل برابر مسجدسلیمان آغاز کرده و در فاصله این دو مسابقه، چند خرید دیگر داشته است. اگر محمد عباس‌زاده به این مسابقه برسد، حضور او روبه‌روی تیم سابق فوق‌العاده جذاب خواهد بود. هرچند بعید است که او به همین سرعت در ترکیب تیم منصوریان قرار بگیرد. یکی از اتفاق‌هایی که جذابیت این مسابقه را تهدید می‌کند، برگزاری بازی روی چمن مصنوعی است. هر دو تیم علاقه زیادی به فوتبال روی زمین و پاسکارهای کوتاه دارند و این چمن بدون شک به سود هیچ تیمی نخواهد بود. با این حال دوئل‌های نساجی و تراکتور، همیشه جذاب از کار درمی‌آید و انتظار می‌رود مسابقه این هفته هم، لحظه‌های هیجان‌انگیز زیادی داشته باشد.

سپاهان-آلومینیوم اراک

خیلی از هواداران فوتبال ایران پس از شاهکار هفته اول آلومینیوم، در انتظار این هستند تا ببینند این باشگاه این هفته با پیراهن کدام تیم ملی به میدان می‌رود. آلومینیوم فصل را با پیراهن‌های تیم ملی ایتالیا آغاز کرد و این اتفاق حتی بیشتر از شکست سنگین این باشگاه بازتاب داشت. پس از آن شکست، رسول خطیبی از بازیکنان تیمش خداحافظی کرد و در معرض جدایی از آلومینیوم قرار گرفت اما او هنوز هم سرمربی این باشگاه است و امروز تیمش را برابر یکی از تیم‌های سابق دوران بازی‌اش، به زمین خواهد فرستاد. در سمت مقابل این جدال، محرم نویدکیا ایستاده است. مردی که به عنوان سرمربی سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا نتایج خوبی نگرفته و اولین تجربه لیگ برتری‌اش را هم واگذار کرده است. محرم تا همیشه برای عوض کردن شرایط زمان ندارد و باید خیلی زود در انتظار راهی باشد تا خودش را از این بحران زودرس، نجات بدهد. به لحاظ مهره، شرایط دو تیم اصلا قابل مقایسه به نظر نمی‌رسد اما شاید تجربه خطیبی در این جدال به کمک آلومینیومی‌ها بیاید.

نفت مسجدسلیمان-سایپا

تساوی بدون گل، محتمل‌ترین نتیجه‌ای است که می‌توان برای این مسابقه در نظر گرفت. اینکه هر دو تیم فصل را با این نتیجه شروع کرده‌اند، اصلا تصادفی به نظر نمی‌رسد. سایپا و نفت مسجدسلیمان در فصل گذشته نیز رکوردداران تساوی‌ بدون گل در لیگ برتر بودند و هنوز هم از شدت علاقه به این نتیجه نکاسته‌اند. سایپا در اولین هفته لیگ برتر، مدافع عنوان قهرمانی را متوقف کرد و یک امتیاز مهم را از پرسپولیس گرفت. نفت مسجدسلیمان نیز چنین سرنوشتی را مقابل تراکتورسازی داشت و توانست دروازه‌اش را مقابل این حریف بسته نگه دارد. کادر فنی نفت مسجدسلیمان نسبت به فصل گذشته تغییر کرده اما سایپا با همان کادر قبلی به کار در لیگ برتر ادامه می‌دهد. حتی اگر یک تساوی بدون گل در پایان نبرد این هفته منتظر دو تیم نباشد، نباید در انتظار یک نبرد پرگل بین این دو تیم باشیم.

مس رفسنجان- گل گهر سیرجان

برنامه شروع لیگ برای تیم تازه‌وارد مس رفسنجان، بیش از حد دشوار به نظر می‌رسد. این تیم اولین هفته لیگ را در زمین استقلال سپری کرد و حالا در دومین مسابقه، با تیم آماده گل گهر سیرجان روبه‌رو می‌شود. این اولین میزبانی تاریخ مس رفسنجان در لیگ برتر به شمار می‌رود. مسابقه‌ای که البته هیچ تماشاگری در آن حضور نخواهد داشت. گل گهر با امیرقلعه‌نویی، یکی از مدعیان چراغ خاموش لیگ برتر به شمار می‌رود. تیمی که در همه نقاط زمین، مهره‌های درخشانی در اختیار دارد و برای پشت سر گذاشتن یک فصل فوق‌العاده آماده می‌شود.

ماشین‌سازی-ذوب‌آهن

شکست سنگین ماشین در اولین هفته لیگ برتر، این باشگاه را خیلی زود تحت فشار قرار داده است. آنها برای اینکه ثابت کنند کاندیدای زودهنگام سقوط نیستند، باید نتایج بهتری در هفته‌های بعدی به دست بیاورند. در مقابل، ذوبی‌ها شروع خوبی در این فصل داشتند و تا آخرین ثانیه‌ها در حال شکست دادن فولاد بودند. جدال دو تیم سفید و سبز لیگ برتر، بعدازظهر جمعه در تبریز برگزار خواهد شد.