آریا طاری

پس از آخرین تجربه حضور در فینال آسیا، تصور می‌شد چندین سال طول می‌کشد تا پرسپولیس دوباره در چنین سطحی دیده شود اما آنها تنها بعد از دو سال، دوباره بهترین تیم منطقه غرب آسیا شدند و با عبور از آخرین مانع، به دیدار فینال رسیدند. پرسپولیس هنوز رقیبش را در دیدار نهایی نمی‌شناسد اما با این نفرات پرانگیزه و آماده، بردن هر حریفی برای آنها ممکن خواهد بود.

حامد لک؛ هشت‌پای وطنی

در تاریخ فوتبال ایران، مهره‌های زیادی نداشته‌ایم که این چنین مسیر نگاه‌ها در مورد خودشان را عوض کنند و به قضاوت‌ها، جهت دیگری ببخشند. حامد بدون تردید یکی از همین ستاره‌ها به  شمار می‌رود که دیگران متوجه اشتباه فاحش‌شان در قضاوت عملکرد او شده‌اند. وقتی لیگ نوزدهم شروع شد، لک که به نوعی متخصص عوض کردن تیم است، برای ماشین‌سازی در فوتبال تبریز به میدان می‌رفت اما در پایان آخرین مسابقه رسمی فصل پرسپولیس، او یک ستاره بی‌چون و چرا در این باشگاه بود. سرخ‌ها در همین فصل، با بیرو وداع کردند و به نظر می‌رسید رادو جانشین اصلی این گلر خواهد بود اما بوژیدار پاسخ اعتماد کادر فنی را به خوبی نداد و یحیی به سراغ یک «شماره یک» دیگر برای تیمش رفت. سنگربانی که با دست‌هایی مطمئن در آسیا حاضر شد و در جریان بازی، حتی یک گل هم دریافت نکرد. همان تیمی که در ضربات پنالتی جام حذفی به استقلال باخته بود، با پنج پنالتی درست و بی‌نقص و البته یک سیو دیدنی از حامد، تیم پرستاره النصر را متوقف کرد. هشت‌پای ایرانی در همین فصل، دو پنالتی از پرسپولیس گرفته بود و حالا یک بار هم موفق شد برای این تیم پنالتی بگیرد. همین یک مهار درخشان روی ضربه مایکون، کافی بود تیم یحیی برای دومین بار در تمام تاریخش به فینال آسیا برسد. لک بدون شک تا اینجا برازنده عنوان بهترین گلر غرب آسیا در این فصل از لیگ قهرمانان بوده است.

سیامک نعمتی؛ بفرمایید تیم ملی

رسیدن به تیم ملی با درخشیدن در یک پست غیرتخصصی، شاهکار بزرگ سیامک نعمتی در لیگ قهرمانان بوده است. زننده گل صعود پرسپولیس به اولین فینال آسیا در تاریخ باشگاه، در جریان صعود به فینال دوم نیز یکی از بهترین نفرات تیم بود. مهره‌ای که به احتمال بسیار قوی در ترکیب تیم منتخب این فصل آسیا نیز قرار خواهد گرفت. به نظر می‌رسد استعدادهای سیامک در این بخش از زمین بیشتر شکوفا شده و او به عنوان یک مدافع راست، مهره درخشان‌تری برای پرسپولیس به  شمار می‌رود. نعمتی در دیدار با النصر نیز نمایش بسیار خوبی داشت و به ویژه در فاز هجومی، فراتر از حد انتظار ظاهر شد.

شجاع خلیل‌زاده؛ رهبر دفاع

اگرچه دوباره به خاطر اعتراض به داور کارت زرد گرفت و تا پایان مسابقه، تن و بدن هواداران تیمش را لرزاند اما نشان داد که می‌تواند یک رهبر واقعی برای قلب دفاعی سرخپوشان باشد. شجاع با وجود دریافت کارت نسبتا زودهنگام، مدیریت بسیار خوبی در جریان مسابقه داشت و باز هم تا جایی که می‌توانست، مهاجمان حریف را به شدت آزار داد. او در پایان مسابقه نیز به خاطر همین نمایش بی‌نقص از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان بهترین بازیکن زمین در نظر گرفته شد. شجاع پس از این نمایش درجه یک، ضربه پنالتی فوق‌العاده‌ای نیز به دروازه النصر زد.

محمدحسین کنعانی؛ یزله به موقع

زدن اولین پنالتی در چنین سطحی، همیشه استرس فوق‌العاده‌ای دارد. حتی بزرگ‌ترین ستاره‌های فوتبال نیز در این شرایط، گاهی ضربه‌ها را از دست می‌دهند اما پنالتی کنعانی آنقدر خوب بود که برد جونز حتی با شیرجه درست هم به آن نرسید. کنعانی با این ضربه و شادی بعد از آن، روحیه آهنینش را به نمایش گذاشت و نشان داد که برای همه کارهای بزرگ آماده است. او مثل همه دیدارهای قبلی در این مسابقه نیز، فوق‌العاده آماده و کم‌اشتباه ظاهر شد.

سعید آقایی؛ دویدن تا آخرین نفس

سعید یکی دیگر از غافلگیری‌های بزرگ پرسپولیس در این تورنمنت به شمار می‌رفت. چراکه قبل از این تصور می‌شد چیزی به جز یک مدافع متوسط نیست. آقایی به بهترین شکل ممکن دستورهای یحیی را در زمین پیاده کرد و هم در فاز هجومی و هم در مسئولیت‌های تدافعی، فوق‌العاده بود. سعید در جریان دیدار فینال غرب آسیا نیز چند سانتر بسیار خوب داشت و جلوی مهاجمان حریف نیز مرتکب هیچ اشتباه مهلکی نشد. یک تصویر از او در آخرین دقایق بازی، همه چیز را در مورد این ستاره روایت می‌کرد. اینکه او با همه وجود و با تمام توان، برای تیم تلاش کرده بود و دیگر نای دوندگی بیشتر را نداشت. با این میزان از آمادگی،  به نظر می‌رسد آقایی در رقابت با نادری و انصاری، شانس بیشتری برای تبدیل شدن به مدافع چپ اصلی قرمزها خواهد داشت.

احمد نوراللهی؛ شوت‌ها نگرفتند اما...

برخلاف خیلی از مهره‌های پرسپولیس که چه روبه‌روی النصر و چه در طول جام فراتر از استانداردهای همیشگی خودشان ظاهر شدند، احمد در بهترین فرم ممکن قرار نداشت. شاید اصلی‌ترین دلیل این اتفاق، فشردگی بیش از حد بازی‌ها و تحت فشار قرار گرفتن بدن این ستاره باشد. نوراللهی دیدار با النصر را با بازوبند کاپیتانی آغاز کرد و حدود 100 دقیقه بعد، جایش را به میلاد سرلک داد. او در جریان بازی چند بار تلاش کرد تا قفل دفاع حریف را با شوت‌های راه دور باز کند اما این شوت‌ها به اندازه ضربات همیشگی احمد نور، سنگین و مرگبار به نظر نمی‌رسیدند.

کمال کامیابی‌نیا؛ بازگشت از سایه

روبه‌روی النصر نه گل زد، نه پاس گل داد و نه پنالتی زد اما بدون شک، یکی از بهترین‌های تیم یحیی در این جدال به شمار می‌رفت. کمال باز هم نیروی جنگندگی‌اش را به نمایش گذاشت و با تکل‌های استثنایی، بارها مالکیت توپ را از حریف گرفت. او که تورنمنت را به عنوان یک مهره نیمکت‌نشین شروع کرده بود، آنقدر خوب از فرصت‌های بعدی بهره برد که یحیی بین او و سرلک، دومی را برای نیمکت‌نشینی انتخاب کرد و بین او و احمد، باز هم دومی را از زمین مسابقه بیرون کشید. این بازی، یک بازگشت بزرگ برای کمال بود. او روبه‌روی النصر، دوباره به همان کیفیت ایده‌آل سابقش برگشت.

بشار رسن؛ جواهری در خط میانی

ماندن بشار در پرسپولیس در این پنجره نقل و انتقالات، همه معادله‌ها را به سود پرسپولیس تغییر داد. بازیکنی که کلاس بالای بازی‌اش را روبه‌روی النصر نیز نمایان کرد. حالا که دیگر خبری از ترابی در پرسپولیس نیست، بشار به نوعی مهره همه کاره خط هافبک به شمار می‌رود و بخش مهمی از بار تیم را به دوش می‌کشد. او در حفظ توپ، فوق‌العاده است و هوش زیادی را نیز درون زمین به نمایش می‌گذارد. شاهکار رسن روبه‌روی النصر، یک پاس گل فوق‌العاده به مهدی عبدی برای مساوی ‌شدن نتیجه بود.

احسان پهلوان

جریان بازی را با یک کارت قرمز ترک کرد اما در پایان، پیروزی را با هم‌تیمی‌ها جشن گرفت. احسان در مسابقه نیمه‌نهایی، چند حرکت فردی خوب داشت اما سهل‌انگاری‌اش در صحنه دریافت کارت زرد دوم، می‌توانست برای باشگاه گران تمام شود. او در این تورنمنت نشان داد که یک خرید ایده‌آل برای پرسپولیس به شمار می‌رود. هرچند که در جریان دیدار با النصر، در بهترین کیفیت ممکن قرار نداشت.

وحید امیری

دونده، جنگنده و خلاق. یک فوتبالیست کارگر که حتی برای لحظه‌ای در زمین، دست از تلاش برنمی‌دارد. وحید باز هم یکی از بهترین‌های پرسپولیس بود و روی گل اول نیز، تاثیر قابل توجهی داشت. امیری به خوبی از تجربه‌اش استفاده کرد تا سرخ‌ها حتی در دقایقی که یک یار کم‌تر داشتند، غیبت احسان را در زمین احساس نکنند.

مهدی عبدی

اولین فصل حضور عبدی در تیم بزرگسالان پرسپولیس، با یک گل رویایی و تاریخی تکمیل شد. او که در همین فصل به استقلال هم گل زده بود، نشان داد که همیشه در لحظات حساس، یک ستاره قابل اتکا به نظر می‌رسد. پرسپولیس در این فصل مهاجمان گرانقیمتی مثل براندائو، استوکس و اوساگونا داشته اما یک جوان شمالی، حالا در حساس‌ترین روز ممکن جشن را به اردوی این باشگاه آورده است.

علی شجاعی

پنالتی دقیق و محکم او برخلاف جهت حرکت برد جونز، برای همیشه بخشی از تاریخ باشگاه پرسپولیس خواهد بود. چراکه سرخ‌ها در نهایت با همین ضربه، راهی فینال آسیا شدند. شجاعی دقایق بسیار کمی برای تیم بازی کرد اما با همین پنالتی، راه جاودانگی را در پیش گرفت.

مهدی شیری

مدافع راست اصلی پرسپولیس، قبل از دیدار مرحله قبلی به اردوی تیم ملحق شد و در دیدار با النصر برای لحظاتی به میدان رفت اما فرصت چندانی برای نمایش توانایی‌هایش نداشت. مهدی در این دقایق البته اشتباهی هم مرتکب نشد و در مجموع، شب خوبی را سپری کرد.

میلاد سرلک

با همان پنالتی آخر بازی، نشان داد که چه اعتماد به نفسی دارد. خیلی‌ها تصور می‌کردند میلاد برای نیمکت پرسپولیس خریداری شده اما او در طول تورنمنت، استثنایی نشان داد و به همه ثابت کرد که می‌تواند بخشی از ترکیب 11 نفره یحیی نیز باشد.

آرمان رمضانی

برخلاف سایر مهره‌های جدید، آرمان هنوز به طور کامل با تیمش هماهنگ نشده است. او در مقابل النصر نیز جنگجو و پرتلاش نشان داد اما شب فوق‌العاده‌ای را پشت سر نگذاشت.