آریا رهنورد

از دست دادن دو امتیاز دیگر در سیرجان، قرمزها را با اتهام بی‌انگیزگی پس از مسجل‌شدن قهرمانی‌شان در رقابت‌های لیگ نوزدهم روبه‌رو کرده است. این تیم پس از فتح رسمی جام، در سه بازی فقط دو امتیاز گرفته و شباهتی به پرسپولیس هفته‌های پیش از قهرمانی نداشته است. این موضوع اما تنها شامل یحیی و تیمش نمی‌شود. جالب است بدانید که در تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران، تنها یک تیم پس از قطعی شدن قهرمانی‌اش، توانسته همه امتیازهای ممکن را به دست بیاورد. در حقیقت به جز فولاد خوزستان لیگ چهارم، هیچ تیمی در هیچ فصلی پس از مسجل شدن فتح جام، نتوانسته همه دیدارهای بعدی را با برد سپری کند.

سپاهان؛ لیگ برتر دوم

(دو بازی، صفر امتیاز)

اولین قهرمان زودهنگام تاریخ لیگ برتر، سپاهان بود. شاگردان فرهاد کاظمی دو هفته زودتر از پایان بازی‌ها قهرمانی‌شان را مسجل کردند و در هر دو هفته بعدی، با شکست از زمین بازی خارج شدند. سپاهان در هفته ماقبل پایانی به فجرسپاسی باخت و آخرین مسابقه لیگ را نیز به پاس تهران واگذار کرد تا پس از بردن جام در دو هفته متوالی، عملا هیچ امتیازی به دست نیاورده باشد.

فولاد؛ لیگ چهارم (یک بازی، سه امتیاز)

پسران ملادن فرانچین در لیگ چهارم، اولین قهرمانی لیگ برتری فولاد خوزستان را رقم زدند. تیمی که یک نسل طلایی از ستاره‌های خوزستانی را در اوج جوانی در اختیار داشت، در هفته ماقبل پایانی قهرمانی‌اش را مسجل کرد. فولاد در حالی به استقبال هفته آخر رفت که از قبل، جام را از آن خود کرده بود. با این حال آنها با درخشش لفته حمیدی و عادل کلاه‌کج، در اهواز پاس را با نتیجه دو بر یک شکست دادند. تشریفاتی بودن مسابقه، تاثیری روی انگیزه تیم فرانچیچ نداشت و این تیم با همه قدرت روبه‌روی پاس ظاهر شد.

سپاهان؛ لیگ برتر نهم

(یک بازی، یک امتیاز)

امیر قلعه‌نویی که لیگ برتر هشتم را با استقلال فتح کرده بود، یک سال بعد روی نیمکت سپاهان دوباره این موفقیت بزرگ را به دست آورد. سپاهانی‌ها قبل از هفته آخر، رسما قهرمان لیگ برتر شدند و در یک بازی تشریفاتی روبه‌روی پرسپولیس قرار گرفتند. در این بازی، هادی نوروزی برای قرمزها گل‌زنی کرد اما سپاهان در نیمه دوم کار را به تساوی کشاند. در سراسر دقایق بازی نیز شعارهایی از سوی قرمزها در زیر سوال بردن قهرمانی سپاهانی‌ها در استادیوم به گوش می‌رسید. جالب اینکه پس از سوت پایانی داور، همه هوادارها ورزشگاه را ترک کردند و جشن قهرمانی سپاهان در یک استادیوم خالی برگزار شد.

سپاهان؛ لیگ برتر دهم

(دو بازی، یک امتیاز)

سهم سپاهانی‌ها از دو بازی آخرشان پس از مسجل شدن قهرمانی لیگ دهم، فقط یک امتیاز بود. آنها پس از فتح جام، با پرسپولیس به تساوی بدون گل رسیدند و در هفته آخر نیز با نتیجه دو بر یک مقابل سایپا شکست خوردند. کریم انصاری‎فرد که این روزها در لیگ قطر حضور دارد، در آن مسابقه هر دو گل سایپا را وارد دروازه اصفهانی‌ها کرد. سپاهان در دو هفته پایانی لیگ برتر، انگیزه چندانی نداشت. امتیازهای از دست رفته البته از شیرینی رسیدن به دومین قهرمانی پیاپی در فوتبال ایران کم نکردند.

استقلال؛ لیگ برتر دوازدهم

(یک بازی، صفر امتیاز)

پس از چهار سال، استقلال دوباره در لیگ برتر دوازدهم روی سکوی اول لیگ رفت و قهرمانی‌اش را جشن گرفت. این اولین و آخرین قهرمانی زودهنگام استقلال در لیگ برتر تا به امروز بوده است. آنها در هفته ماقبل آخر با پیروزی روبه‌روی فولاد در اهواز، رسما به عنوان قهرمان فوتبال ایران معرفی شدند. این تیم در هفته پایانی روبه‌روی صد هزار تماشاگر، یک مسابقه تشریفاتی را با داماش گیلان برگزار کرد و با وجود استفاده از ترکیب اصلی، با نتیجه دو بر یک شکست خورد. بلافاصله پس از این باخت، مراسم جشن قهرمانی آبی‌ها در لیگ برتر دوازدهم برگزار شد.

پرسپولیس؛ لیگ برتر شانزدهم

(سه بازی، چهار امتیاز)

دوری 9 ساله قرمزها از جام، بالاخره با شکست دادن ماشین‌سازی در تبریز به پایان رسید. آنها یک هفته بعد از مسجل کردن قهرمانی، چهار گل به پدیده زدند و در حضور هواداران‌شان، جشن قهرمانی گرفتند. ظاهرا پس از این جشن، آنها دیگر انگیزه چندانی برای دو هفته آخر نداشتند. پرسپولیس در هفته ماقبل آخر، یک نتیجه تساوی را با ذوب‌آهن پشت سر گذاشت و در هفته پایانی روبه‌روی سیاه‌جامگان شکست خورد. این باخت وضعیت پرسپولیس را عوض نکرد اما تاثیر زیادی در شرایط جدول داشت. با این نتیجه تیم اکبر میثاقیان، در لیگ برتر ماندگار شد.

پرسپولیس؛ لیگ برتر هفدهم

(سه بازی، چهار امتیاز)

دومین قهرمانی پیاپی تیم برانکو، در لیگ برتر هفدهم شکل گرفت. آنها بعد از بردن حریف مشهدی‌شان، قهرمان لیگ برتر شدند. پرسپولیس در سه هفته پایانی، تنها یک پیروزی را پشت سر گذاشت. بعد از بردن جام، سرخ‌ها به تساوی با پارس جنوبی جم رسیدند، روبه‌روی ذوب‌آهن قلعه‌نویی شکست خوردند و سپیدرود را با نتیجه سه بر صفر شکست دادند. سهم پرسپولیس از سه دیدار تشریفاتی آخر، فقط چهار امتیاز بود.